משפחת חלצי – למען המשפחות המתארחות בנתניה משפחת חלצי

מאז היום הראשון למלחמה, המרכז הקהילתי גלי ים, מרשת המרכזים הקהילתיים מרכז צפון נתניה מבית החברה למתנ"סים, הפך למוקד תמיכה, עזרה וסיוע עבור המשפחות שפונו מבתיהם בצפון ובדרום. בראש הסיפור עומדת משפחת חלצי, שמקדישה את ליבה ונשמתה למען הקהילה

יפית ורועי חלצי, יחד עם שלושת ילדיהם – שיר (12), אגם (8), עידו (6) והאחיינית יהלי ברנס (11) – התגייסו לפעילות ההתנדבות מיד לאחר השביעי באוקטובר.
יפית, מורה בתכנית קרב המלמדת קומיקס בבתי הספר היסודיים בנתניה ורועי, עובד חברת סיסקו בעיר, הובילו את המשפחה בפעילויות רבות למען המשפחות המתארחות במלון רמדה, שאומץ על ידי השכונה והמרכז הקהילתי.

המשפחה החלה בחלוקת עוגות, כדורי שוקולד, וקאפקייקס לילדים. עם הזמן, הם ארגנו מסיבות סביב החגים, עם יצירות, עמדות לקים ואיפור. "הגענו להתנדבות מתוך הרצון לתמוך ולעזור למשפחות המפונות מבתיהם" מספרת יפית "חשבנו איך נוכל לתרום לקהילה ולחיילים, והתחלנו בהכנת חבילות לחיילים ולמשפחות, בשיתוף המרכז הקהילתי גלי ים".

נתינה לחיילים ולמשפחות

לא רק המשפחות המפונות נהנו מתמיכתם של משפחת חלצי. "חשוב היה גם לשמח את החיילים שלנו שעושים עבודת קודש" מספרת המשפחה, "הכרנו את עמותת צוות לעניין שמפעילה ארוחות חמות לחיילים וחווינו שם עוצמות מופלאות מהעם הזה שיש לנו". במשך חודשים, משפחת חלצי המשיכה לפעול במלון, לשמח ולתמוך במשפחות המפונות.
בשבוע שעבר, הם הגיעו לחגוג את פתיחת הקיץ עם צ'ופרים והעבירו למפונים סדנאות לקישוט עוגות. באירועים נוספים שיזמו, הם הכינו עם ילדי משפחות המפונים כדורי שוקולד, הביאו יצירות ועציצים  "תרומה בעקבות הכנסת ספר תורה לזכרם של הסבא והסבתא יחזקאל וקילאן דיארי זכרם לברכה".

פעילות קהילתית - משפחת חלצי – למען המשפחות המתארחות בנתניה

"ברצוננו לשמח את ההורים ולהכניס קצת אור ושמחה לבית הזמני שלהם," מסכמת יפית. "נאחל שכל החטופים יחזרו הביתה בשלום כמה שיותר מהר, החלמה מלאה לכל הפצועים ושכל החיילים שלנו יחזרו הביתה בשלום. אמן".
לבנה, תושבת הצפון המתארחת במלון, אמרה: "תודה לכם על הנתינה, האכפתיות, הרמת המורל והרצון לתת לנו הרגשה של בית. קיץ שמח ושתמיד נהיה נקיים בלב ובמעשים טובים."

רותי שפיצר מנהלת המרכז הקהילתי גלי ים הוסיפה: "סיפורם של משפחת חלצי הוא סיפור של נתינה, התנדבות ואהבה לקהילה. הם מדגימים איך משפחה אחת יכולה לסחוף את הקהילה, לשנות ולעזור לאחרים ברגעים הקשים ביותר. זו דוגמה נפלאה לערכים של קהילתיות, תמיכה והקרבה אישית שאנחנו מעודדים בקרב תושבי גלי ים"