האם מדינת ישראל תגרום לסגירת אולפני העברית? האם מדינת ישראל תגרום לסגירת אולפני העברית?

רפורמה חדשה של משרד העלייה והקליטה הביאה לסגירת אולפן 'שלי' ללימוד עברית בנתניה

בשעה שמספר המבקשים לעלות ארצה מזנק בשל האנטישמיות הגואה ברחבי העולם, משרד העלייה והקליטה מקצץ דווקא עכשיו בסבסוד של קורסי העברית המועברים באולפנים לעולים, ובכך גורם לסגירתם, כאשר מרביתם המוחלט בערי פריפריה. נתניה, שלפי נתוני הלמ"ס היא העיר המובילה בקליטת עולים מבין הערים הגדולות בארץ, היא גם הראשונה להיפגע מהמשבר שנוצר – אולפן 'שלי', הקולט מידיי שנה 3,000 עולים חדשים, נסגר. בעקבותיו, אולפנים נוספים בחולון ובאשקלון הודיעו כי הם בסכנת סגירה גם כן.

עד מרץ השנה, עולים חדשים קיבלו שובר ממשרד הקליטה באמצעותו יכלו לשלם לאולפני לימוד עברית פרטיים, אולם אז הודיע המשרד כי הוא מפסיק לחלק שוברים. בתחילת החודש הודיעו כי חלוקת השוברים תחודש, אך הקריטריונים ישתנו – מעתה ישולמו 4,000 שקלים לכל עולה חדש, במקום 7,500 שקלים. כתוצאה, האולפן 'שלי' ללימוד עברית כבר הודיע כי לא יוכל לעמוד בהפסד, ויאלץ לסגור בחודש הקרוב.
מנכ"ל האולפן ויו"ר פורום אולפני העברית, אלכס ללוש:

"סגירת האולפן אינה פוגעה רק בכאן ועכשיו של מי שמבקשים להירשם כעת ללימודי עברית. הפגיעה באה לידי ביטוי עשור אחרוה בקרב לומדי העברית, אותם אנשים שהחלו בלימודים ומבקשים להתקדם ברמות, לא יוכלו כעת לקבל את השירות הזה, כלומר מי שנמצא ברמה ג' ורוצה להתקדם לרמה ד' לא יכול לעשות זאת. בנוסף, אולפן 'שלי' הוא היחיד בעיר שנותן שירות מותאם לעולים דוברי צרפתית – בזמן בו אנחנו עומדים בפני גל עלייה מצרפת, שצפוי להיות גדול מאוד. אם מסתכלים בטווח הארוך, הרי שמדובר בפגיעה באלפי עולים בנתניה – חדשים וותיקים".