ילדי קיבוץ עלומים חזרו הביתה תמונה: עיריית נתניה

לאחר שנת לימודים שהעבירו ילדי קיבוץ עלומים בנתניה, במהלכה התערו במערכת החינוך של העיר, הם חוזרים בימים אלה לקיבוצם בנגב. כ-100 משפחות כבר חזרו הביתה, ועוד 15-20 יישארו בנתניה. לילדי קיבוץ עלומים הוקם בית ספר ייעודי לגילאי יסודי וחטיבה עם סמלי מוסד של מחוז ת״א

סיפור ההקמה והארגון המהיר והמדוקדק של ביה"ס המיוחד "יובל" לילדי היסודיים של הקיבוץ, כמו גם סיפור ארגון מערך המורים המהיר, היו אבן דרך מרגשת בחודשיים שלאחר פרוץ המלחמה.
במהלך שנת הלימודים המוסד החינוכי ״יובל״ פעל במתחם בני עקיבא ויסיים את תפקידו מיד עם תום פעילות קייטנת הקיץ. משמעות החזרה היא שביה"ס המיוחד "עלומים" שפעל השנה עבור ילדי היסודי מעלומים - למעשה סיים את תפקידו ובימים אלו יש בו קייטנת קיץ ואז ייסגר.

לפני כחודש נערך בביה"ס טקס עם בכירי מנהל החינוך, ראש מועצת שדות נגב ונציגי מחוז תל אביב לציון הוקרה ותודה לכל מי שהתגייס ותרם לקהילת עלומים: העירייה, אנשי החינוך, משרד החינוך ועוד רבים אחרים.

בטקס הופיעו ילדי עלומים במחול ובשירה, הוקרנו סרטונים שהפיקו, ונעשתה חלוקת תעודות סיום כיתה ו' ותנך וספר מחזור, חילקו ורדים לכל הבכירים שנכחו ותמכו.
צורית אברהם שפרר מתכללת תחום החינוך של הקהילה בהתנדבות ומנהלת ביה"ס הזמני שפעל בנתניה גיתית שלום חזרו כבר לעלומים.

צורית אברהם: "בעלומים נעשה הכול כדי להקים מחדש את מענה החוסן הקבוצתי והחינוכי, וחזרה ללימודים ב-1/9 לבית הספר האזורי שבקיבוץ סעד. אנו מודים לכל מי שליווה אותנו בתקופה המורכבת ואפשר לנו להעניק תחושה של בית לנו ולילדינו.
"הכנסת האורחים של עיריית נתניה ובפרט של מנהל החינוך, העניקה לקהילה את היכולת להקים את עוגן הקהילה - בית ספר, אשר אפשר לתלמידים, להוריהם ולקהילה כולה לפתח את החוסן ואת הלכידות, ולראות את כוחה בהתמודדות המורכבת והקשה שהמציאות הביאה עימה.
"חברי עלומים, מעריכים מאוד ומודים לראש העיר מרים פיירברג- איכר, לאתי דהן- ראש מנהל החינוך, לתושבי נתניה על החיבוק, למשרד החינוך ולכל מי אשר נתן מליבו וידו. שנזכה להיטיב לכם חזרה, בבשורות טובות לעמנו".