מסע מרגש לזכר עומר סמדג'ה ז"ל מסע לזכר עומר סמדג'ה ז"ל

מסע מרגש במיוחד נערך בתחילת השבוע בחוף פולג לזכרו של הלוחם עומר סמדג'ה, שנפל במלחמת 'חרבות ברזל', כאשר למעלה מ-400 איש הגיעו לחלוק לו כבוד. אביו, אורן סמדג'ה: "היה אירוע מאוד מרגש. אמרתי לבני הנוער שיתקדמו בצעדים בטוחים, כי לצערי הרבה מאוד רוצים להגיע למטרה בלי לעבור את הדרך" 

אף עין לא נותרה יבשה בראשון בערב בחוף פולג בנתניה, עם קיומו של מסע מרגש לזכרו של עומר סמדג'ה ז"ל, לוחם בחטיבת אלכסנדרוני (גולני) שנפל במלחמת 'חרבות ברזל'. למעלה מ-400 איש, רובם ככולם בני נוער, הגיעו לכבד את זכרו של עומר ויצאו למסע קרבי בן 6 ק"מ שכלל בין השאר זחילות, ריצות וסחיבת אלונקות. האירוע נערך בהנהגת ארגון 'רוח הלוחם' בראשות קובי לימור, העוסק בהכנה לצה"ל וכושר קרבי.

כידוע, עומר ז"ל הוא בנו של המאמן הראשי של נבחרת הגברים בג'ודו והמדליסט האולימפי מברצלונה 1992, אורן סמדג'ה, שהתלבט קשות האם לנסוע לאולימפיאדה בפריז, ובסופו של דבר הוביל את חניכו, פיטר פלצ'יק, לזכייה במדליית הארד. פלצ'יק הנרגש הקדיש בדמעות את המדליה לאורן ובנו.

"את קובי פגשתי די במקרה והסיפור של עומר מאוד נגע לליבו. זה מתחבר לדברים שהוא עושה ברוח הלוחם", אומר אורן סמדג'ה. "בהתחלה דיברו על כ-100 איש, ונדהמנו כשהגיעו למעלה מ-400 שבאו להזדהות ולהיות חלק מהמסע לזכרו של עומר".

פעילות קהילתית - מסע מרגש לזכר עומר סמדג'ה ז"ל

קובי לימור עם אורן סמדג'ה 

עוד הוסיף אורן בהתרגשות: "כשאני רואה בני נוער אני מסתכל על הבן שלי עומר, איך הוא עבר את כל השלבים מהחינוך המיוחד ועד למכינה בה סלל את מסלולו לחיים עוצמתיים. עומר עבר תהליך אמיץ, היו לו הרבה מאוד קשיים בדרך, כמו כל בן נוער שלא תמיד מוצא את מקומו בעולם, עד שהגיע לגיוס לגולני ומצא שם מסלול שהתאים לו ולאופי שלו כלוחם המשרת את המדינה. מעבר לזה עומר עשה הרבה דברים מצילי חיים, כשבין השאר תרם מח עצם והתנדב למד"א. במסע אמרתי לבני הנוער שחשוב מאוד שיתקדמו בצעדים בטוחים, כי לצערי הרבה מאוד רוצים להגיע למטרה בלי לעבור את הדרך".

רוח חינוכית

קובי לימור, 43, תושב נתניה, הקים את ארגון 'רוח הלוחם' בשנת 2015. זה התחיל משישה ילדים שהוגדרו כנוער בסיכון, וכיום מונה הארגון למעלה מ-200 חניכים בגילאי 15-18, חלקם מנתניה. "הקמתי את הארגון כחלק מחזון לחבר את בני הנוער לצה"ל, לערכים ולציונות וכמובן לתת מוטיבציה לשירות משמעותי. רציתי לעשות משהו משמעותי בחינוך ולהראות לילדים האלה שיש גם דרכים להצלחה", אומר לימור, רס"ן במילואים ומפקד במילואים באוגדה 98, ששירת בצבא 15 שנה. "רוח הלוחם עוסק בהכנה לצה"ל וכושר קרבי, כאשר אנחנו מעניקים ליווי גם בפן המנטלי והערכי. בין השאר אנחנו עושים פעילויות התנדבותיות במהלך השנה עם ניצולי שואה ומשפחות שכולות".

ממש לא במקרה, משמש לימור גם כמנהל תחום המנהיגות וכמורה למנהיגות בחטיבת הביניים 'אורט גוטמן' בנתניה. על הפרויקט המרשים שהרים הארגון לזכרו של סמדג'ה הוא אומר: "כשאורן דיבר לחיילים בהלוויה של עומר ז"ל ואמר שלא תיפול רוחכם, זה נגע לי ברמה האישית, כי גם אני הייתי במילואים בעזה כ-150 יום. עבדתי על זה חודש, היה צורך באין סוף תיאומים – העירייה, משמר החופים, מד"א והמסעדה בפולג, ואני רוצה להודות לסגנית ראש העיר, טלי מולנר, על העזרה בחיבורים ובאישורים. בסוף המסע ראיתי את אורן מחייך ואמרתי לעצמי בלב – עשינו משהו טוב. כל ילד ונער במדינה צריך לדעת שהארגון שלנו הוא מקום שיכול לתת לו בית. יש כאלה שזה מאוד חסר להם וזה חשוב למען עתיד המדינה שלנו".

"כשראיתי את החבורה המדהימה שקובי מוביל כמנהיג, עוברים את המסלול הזה לזכרו של עומר, התרגשתי מאוד. היו הרבה מאוד אנשים מכל רחבי הארץ שהגיעו להזדהות ולכבד את עומר, ואנחנו מאוד שמחים על הקשר שנוצר עם רוח הלוחם", מסכם אורן סמדג'ה. "חשוב מאוד שבני הנוער ייחשפו לסיפורים המדהימים של גיבורי ישראל, שחירפו נפשם בהגנה על המדינה שלנו".

פעילות קהילתית - מסע מרגש לזכר עומר סמדג'ה ז"ל