נתניה מתחדשת: פיתוח התרבות והקהילה בצפון העיר

מרכזי למידה מגוונים, מפגשים קהילתיים, יזמות של בני נוער, הרצאות והצגות ילדים. חברת המועצה, ג'וליאנה בן אברהם, שמה לה למטרה לפתח את צפון העיר ומבהירה: "החזון הוא שתושבי צפון העיר יחזרו להיות קהילה חמה ואוהבת"

יוזמה מבורכת ורחבת היקף לפיתוח התרבות והקהילה בצפון העיר נתניה, הכוללת בין השאר מפגשי קהילה, הרצאות ומרכזי לימוד, קורמת בימים אלה עור וגידים. מי שעומדת מאחוריה היא חברת המועצה, ג'וליאנה בן אברהם, שקידמה בעבר לא מעט מיזמים קהילתיים וחינוכיים במזרח העיר.
"נפגשנו עם תושבים, עשינו שולחנות עגולים, הפצנו שאלונים ומשובים, הקשבנו לצרכים ומשם עלה מה אנשים רוצים ומה חסר", היא אומרת בשיחה עם 'נתניה נט'. "המסקנה הראשונה היא שיש רצון גדול באירועים קהילתיים שחסרים מאוד, כמו גם מפגשים בין ילדים, מופעים, הרצאות והצגות".
לאחר שעשו פילוח של הרצונות והצרכים, הסנונית הראשונה צפויה להיות הקמת מועדון בשם 'חמישי-אישי', כאשר אחת לחודש תיבנה תוכנית מסודרת לאירועי תרבות. המועדון ימוקם באולם הרב תכליתי במתנ"ס סוקולוב. נושא נוסף על הפרק – פתיחת מרכזי למידה, בין אם למבוגרים ובין אם לבני נוער וילדים. "נפגשנו כבר עם חלק מבתי הספר לשיתופי פעולה חינוכיים", מעדכנת ג'וליאנה. "אני מאמינה מאוד שהמערכת הבלתי פורמלית צריכה להבין את הצרכים ולהמשיך את המערכת הפורמלית".

פעילות קהילתית - נתניה מתחדשת: פיתוח התרבות והקהילה בצפון העיר

לצד שיתופי הפעולה עם בתי הספר, עלה צורך לפתוח מרכזי למידה לשפות גם למבוגרים – מאנגלית וצרפתית ועד רוסית וערבית מדוברת. בן אברהם מאמינה שמועדון 'חמישי-אישי' ומרכזי הלמידה המגוונים ייחנכו לאחר חגי תשרי.

ג'וליאנה בן אברהם היא חברת מועצת העיר מטעם המחנה הממלכתי, ממונה על תיק הצעירים והנוער ותנועות הנוער, וכן ממונה על מתנ"ס סוקולוב. בכל הנוגע לפיתוח צפון העיר, הנושאים האמורים מהווים את יריית הפתיחה והיא ממש לא מתכוונת לעצור כאן.

יוזמות נוספות נוגעות לבית קפה בשילוב יזמות של בני נוער, שיעברו הכשרה מתאימה ויפעילו את המקום, שימוקם במבואה של סוקולוב – יזמות עסקית פר אקסלנס במטרה להחיות את המקום. כמו כן, צפויים שיתופי פעולה מגוונים עם בית הבאר, לצד ערבי מוזיקה לכל המשפחה. דברים מבורכים שכבר קורים בשטח הם שיתופי פעולה עם הצופים בחשמונאים, שבין השאר סייעו בפעילות קהילתית כשהפעילו את הילדים באירועי קבלת שבת וביריד החוגים.

פעילות קהילתית - נתניה מתחדשת: פיתוח התרבות והקהילה בצפון העיר
 

"ביום הזיכרון נארגן לתושבי צפון העיר ערב שירי לוחמים, וזה המינימום שבמינימום כדי לאפשר להם להיות יחד ברגעים קשים. עד היום זה לא היה וצריך להבין שיש עשרות אלפי תושבים בצפון העיר שמתוסכלים ממה שחסר", אומרת ג'וליאנה. "אחרי מפגש עם התושבים הבנתי עד כמה הבעיה חמורה ואיזו דרך ארוכה צריך לעבור. קריטי מאוד שהתושבים יאמינו בנו ויתנו יד, כי לבד נוכל לעשות דברים, אבל לא לבנות קהילה. לתושבי צפון העיר מגיע תרבות וקהילה קרוב לבית ואני רוצה לחבר בחזרה את הפסיפס הנהדר שקיים פה".

בחזונך, איך את רואה את צפון העיר?
"אני בוגרת של תוכנית 'שבטים' ושם למדתי שאם לא נחבר אחד את השני ונדון על מה שונה, לא נתקדם כעם. משם הגיע החזון הזה, שקידמתי גם במזרח נתניה. החזון הוא שצפון העיר יהיה בית חם והתושבים יחזרו להיות קהילה חמה ואוהבת".