צמיחה לאומית, מנהיגות וחזרת החטופים: ברכות לשנה החדשה בנתניה תמונה: ארכיון

לרגל השנה החדשה, ליקטנו עבורכם את המסרים האופטימיים של בכירי העירייה, תוך התייחסות למצב הביטחוני וכמובן תקווה לשקט ועתיד טוב יותר

בימים כתיקונים, ערב ראש השנה מהווה מקור לשמחה גדולה בקרב בית ישראל. אלא שהפעם, תחת איום מתמיד של טילים מצד חיזבאללה וציון השנה ההולך ומתקרב של טבח ה-7 באוקטובר ומלחמת 'חרבות ברזל', קשה מאוד למצוא סיבה לאופטימיות.
חרף המצב הביטחוני המורכב, ליקטנו עבורכם את ברכות השנה החדשה של בכירי העיר נתניה, כשכולן מן הסתם נסובו סביב המצב הנוכחי ותקווה גדולה שתהיה זו שנה שקטה ורגועה ככל האפשר, עם עתיד טוב יותר עבור ילדינו.

ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר

"תושבים יקרים, בפתח השנה החדשה אני רוצה לאחל לכם, תושבי נתניה היקרים, שנה טובה ומתוקה, שנה של בריאות, אושר ושגשוג בכל תחומי החיים. שתהיה זו שנה של צמיחה אישית ולאומית, שנה שבה נתחזק כחברה מאוחדת וערכית.
השנה החולפת התחילה בשבר גדול עם אירועי ה-7 באוקטובר, שהותירו את כולנו עם כאב עמוק והשפיעו על כל בית בישראל. משפחות נוספו למעגל השכול, פצועים נאבקים להחלים, ו-101 מבנינו ובנותינו עדיין שבויים, מנותקים מאיתנו במקומות אפלים ובלתי נסבלים. ליבנו עם כולם ותפילותינו מלוות אותם יום-יום, עד שישובו בשלום.
ובכל זאת, מתוך אמונה גדולה וכוחות משותפים, אני בטוחה שהשנה הבאה תביא עימה תקווה חדשה ושיקום רחב בכל התחומים כמאמר שירה של שמרית אור: "עוד נדע ימים טובים מאלה, עוד נדע ימים טובים פי אלף..." – הימים הטובים עוד לפנינו, ואיתם תבוא גם התחזקות ערכית וחברתית.
אני מאמינה שבשנה הקרובה נראה אחדות גדולה בין כל חלקי החברה הישראלית, נעמוד יחד מול האתגרים וננצח את כל המבקשים לפגוע בקיומנו. זהו תפקידנו כחברה חזקה ומאוחדת – לעמוד לצד חיילינו, לצד אחינו בתפוצות ולתמוך במי שנמצא במצוקה.
בואו נרבה טוב, נפתח את ליבנו ואת ידינו לעולים חדשים ולעקורים שבקרבנו. יחד נמשיך לחזק את הרקמה החברתית ולבנות עתיד טוב יותר לכולנו. שנה טובה ומבורכת!".

טלי מולנר, סגנית ומ״מ ראש העיר:

"מאחלת לכל תושבי נתניה שנה של שקט, שנה חדשה שתהיה טובה מקודמתה, שנה בה נזכה לראות את החטופים בביתם ואת חיילינו שבים בשלום הביתה.
מאחלת לכולכם שנה של אהבת חינם סובלנות ואחדות, שנה בה יתגשמו כל משאלות ליבנו ונצליח לממש את היכולות שלנו, שנה של שקט ובטחון בעיר שלנו, עם תודה והוקרה לכל מערכת הבטחון בעיר – לשוטרים, לפקחים, לשיטור העירוני ולכל כוחות הבטחון חירום והצלה של העיר. תודה על עבודתכם המסורה והמקצועית, בזכותכם אנחנו ישנים טוב בלילה.
כמי שממונה על תיק הבטחון אכיפה וחירום, אני מאחלת לכם שנה בטוחה שנה שבה נמשיך לעמוד על המשמר ולדאוג לעיר בטוחה נקייה שכייף לחיות בה. בשנה הקרובה נמשיך לפתח את מערכת הבטחון והאכיפה, נמשיך עם פיזור אמצעים טכנולוגים ומצלמות לאכיפה, נגדיל תקנים ונגדיל את מספר הפקחים.
נדאג להמשיך לצייד את הפקחים והשוטרים בציוד חדשני וכל זאת כדי לטייב ולייעל את השירות לתושב ולשמור על אכיפת הסדר והחוק ללא פשרות, אך תמיד עם אנושיות ומקצועיות. חג שמח ושנה טובה".

אבי סלמה, ראש האופוזיציה ויו"ר סיעת דרך חדשה:

"בפתחה של השנה החדשה, אני מבקש לברך את כל תושבי נתניה ואת עם ישראל בשנה טובה ומבורכת. אנו נמצאים בתקופה של חשבון נפש, של מחשבה עמוקה על השנה שחלפה ועל הצפוי לנו בעתיד.
השנה האחרונה הייתה שנה קשה עבור כולנו – עברנו טלטלות, רגעי כאב ואי ודאות, איבדנו את טובי בנינו ובנותינו שנשלחו אל הקרב להגן על המולדת היקרה שלנו, אבל יחד עם זאת, למדנו השנה שהכוח האמיתי שלנו טמון באחדות ובתקווה לעתיד טוב יותר מתוך ערבות הדדית שהיא הבסיס לעם ישראל חי!
מדינת ישראל נמצאת עדיין במלחמה כואבת, אבל זוהי מלחמה על קיומנו ולכן חובתנו היא להיות חזקים ומאוחדים, בחזית ובעורף, בערבות הדדית ואהבת ישראל. השנה הבאה עלינו לטובה היא הזדמנות עבורנו, נבחרי הציבור של דרך חדשה, להמשיך כפי שהתחייבנו לכם, לפעול ללא לאות, לילות כימים למען תושבי העיר נתניה.
אני מאמין שמנהיגות אמיתית נמדדת לא רק ברגעי הצלחה, מנהיגות היא היכולת להביא תקווה, לשלב חזון עם עשייה ולהוביל למען טובת הכלל. אני מתחייב להמשיך לשמש כתובת עבור כל אחד ואחת מכם גם כאשר השלטון אינו בידינו.
אנו, סיעת דרך חדשה יחד עם חברינו לאופוזיציה, נמשיך לפעול במשותף תוך הצגת חזון ברור ומנהיגות אמיצה על מנת שהקול שלכם ישמע כדי לקדם את נתניה להיות עיר טובה יותר עבור תושביה. אני מזמין אתכם, תושבים יקרים, להצטרף אלינו במסע הזה – למען עתיד טוב יותר לילדינו ולנו.
לסיום דבריי, יחד עם כל תושבי נתניה, נישא תפילה לשלום החטופים ולחזרתם הבטוחה הביתה לשלום, לרפואתם של כל הפצועים ולשלומם של חיילנו גיבורי וגיבורות החייל ואנשי כוחות הביטחון שנלחמים עבור כולנו בחזית הקרב.
אַחֵינוּ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל הַנְּתוּנִים בַּצָּרָה וּבַשִּׁבְיָה הָעוֹמְדִים בֵּין בַּיָּם וּבֵין בַּיַּבָּשָׁה הַמָּקוֹם יְרַחֵם עֲלֵיהֶם וְיוֹצִיאֵם מִצָּרָה לִרְוָחָה וּמֵאֲפֵלָה לְאוֹרָה וּמִשִּׁעְבּוּד לִגְאֻלָּה הָשָׁתָא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב וְנֹאמַר אָמֵן.
שנה טובה ומתוקה, שנת שלום וחירות, שגשוג ואחדות".

עו"ד אדיר בנימיני, סגן ראש העיר:

"מיטב הברכות האיחולים לשנה החדשה לתושבי העיר נתניה ולארץ כולה. שתהיה שנה של ביטחון, שגשוג וצמיחה. שכל החטופים והחטופות, החיילות והחיילים, ישובו במהרה בחזרה לביתם. אנו בסיעת 'יש עתיד נתניה' נמשיך לקדם את הערכים הליברלים בעיר האהובה שלנו, עם תקווה וציפייה לכך שבשנה הבאה תהיה לנו גם ממשלה חדשה".

חבר הומעצה דודו סלמה, יו"ר המחנה הממלכתי

השנה שמסתיימת היתה המאתגרת ביותר שחוויתי. שנה שהחלה בהורים ואחיות שהתפנו מביתם, חברים שאיבדו את יקיריהם, חברים שמתמודדים עם כך שבנם חטוף בעזה, אחיינים שנעקרו מביתם וגרו יחד איתנו בביתנו, גיסיי שמשרתים במילואים ובכיתת כוננות בגליל, חברי נפש שנמצאים בגליל המופגז ורואים איך הבית והגליל נחרבים. 
אך השנה הזו מסתיימת בתקווה לשנה חדשה, בה יחזרו החיילים והחיילות בשלום לביתם, שנזכה לחבק את החטופים והחטופות עם שובם מעזה, שכל אזרחי ישראל יחיו בביתם בשלום ובבטחה ושנוכל כמשפחה לשוב יחד עם הוריי לביתם, לשבת בגינה ולהנות מהשקט והירוק שמסביב.