מציירים לזכרה של שיר שלמה הי"ד שיר שלמה הי"ד

במרכז הקהילתי מזרח נתניה, יחד עם משפחתה של שיר שלמה הי"ד, מזמינים ילדים ונוער להשתתף בפרויקט הנצחה ולשלוח ציורים שישמשו כאיורים לספר שנכתב לזכרה

סמל שיר שלמה הי"ד נפלה ב-7 לאוקטובר בבסיס אורים. במסגרת פרויקט מיוחד, לו שותפה משפחתה של שיר והמרכז הקהילתי מזרח נתניה, מבית החבה למתנ"סים, קוראים לילדים ולנוער להשתתף בפרויקט הנצחה מיוחד – לאייר את הספר "השבוע של שיר" -  ספר ילדים מאת סיגל מגן שנכתב בהשראתה ולזכרה של שיר שלמה.

הגשת הציורים מיועדת לילדים ונוער בכל רמת ציור עד לסוף חודש אוקטובר, כאשר הציורים הנבחרים ישמשו כאמור איורים לספר ויבחרו על ידי וועדה מיוחדת.
את הציורים יש לצייר בטושים וצבעים עזים ולמסור למרכזים הקהילתיים (רשימה בסוף הכתבה).

שיר גדלה והתחנכה בנתניה, למדה בבית ספר יסודי "אלומות", בחטיבת הביניים "אורט אלתרמן" ובתיכון "אורט לבוביץ'" במגמת ספורט.
שיר סיימה את לימודים בהצטיינות, ובתיכון קיבלה תעודת "מצטיינת רב־ תחומית" והוסמכה להדריך בחדר כושר. חלומה של שיר היה להיות רופאה.

שיר התגייסה לצבא באוגוסט 2022 וסיימה טירונות בהצטיינות. לימים, סיימה קורס לתפקיד סמלת מבצעים והוצבה בבסיס "אורים" של פיקוד העורף וביום העצמאות קיבלה תעודת "חיילת מצטיינת".
כאשר בסיס "אורים" הותקף בשבעה באוקטובר, שיר לא היתה במשמרת, אך עשתה את דרכה לחמ"ל ודיווחה על המצב למפקדיה שהיו מחוץ לבסיס. תפקודה היה מקצועי, היא ספרה את המחבלים כדי שדיווחיה יהיו מדויקים ככל שניתן. היא ניסתה להשיג הגנה לבסיס, התקשרה לגורמי ביטחון שונים ובכלל זה למשטרה. לצידה פעלו בחמ"ל במקצועיות ובקור רוח חיילות נוספות שהיו במקום וניהלו יחד עימה את המשבר.
במהלך הבוקר נפצעה ברגלה מירי המחבלים עדן רם, חברתה של שיר בבסיס. שיר הרגיעה אותה, שמה לה חוסם עורקים והמשיכה לבצע את משימותיה בחמ"ל.

כשמפקדיה של שיר הגיעו לבסיס, היא עלתה מולם בקשר וסירבה לפתוח להם את השער משום שלא היו חמושים והיא חששה לחייהם. במהלך המתקפה על החמ"ל ירו המחבלים אש לעברו של רס"ם אהרון פרש ז"ל, שעמד מחוץ לחמ"ל כדי להגן עליו. אהרון נהרג מירי זה. שיר לקחה את נשקו של אהרון והמתינה דרוכה למחבלים שעמדו לפרוץ את הדלת. לפני נפילתה הצליחה שיר לירות צרור כדורים לעבר המחבלים. בנופלה, הצילה שיר את חייהם של רבים.

המרכזים הקהילתיים אליהם ניתן להעביר ציורים

מרכז קהילתי קריית השרון - רחוב טום לנטוס 31
מרכז קהילתי נאות גנים - רחוב עובדיה אברהם 33
מרכז קהילתי רבין - רחוב נרי יצחק 1 (ליד מגרש הספורט של בית ספר רבין)
מרכז קהילתי רמת חן - רחוב רמב"ם 25
מרכז קהילתי חפציבה - רחוב שמואל לנדאו 19