למען שחרור חטופים ונגד אנטישמיות: הקמפיין הבינלאומי של תושבת נתניה
מאז ה-7 באוקטובר, החלה ג'יין הלוי בקמפיין הסברה רחב היקף במספר שפות, הקורא לעולם להפסיק לעצום עין בעקבות הטבח, ובמקביל מגנה אנטישמיות ומביע סולידריות עם העם היהודי. כעת היא מעלה הילוך עם קמפיין חוצה יבשות בשם Don' turn a Blind_Eye הכולל רטייה דיגיטלית מעוטרת במגן דוד. "אין דבר משמעותי יותר עבורי מהמאבק הזה", היא אומרת
שיחה קצרה עם ג'יין הלוי מנתניה לא מותירה מקום לספק: היא כל כולה במאבק לשחרור החטופים. מעט לפני פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' היא פתחה עם חבר ילדות, מאור גנטאי, עסק הקשור לעולמות היופי והמייקאובר. אלא שמאז ה-7 באוקטובר גייסו השניים את עצמם להסברה רבתי, כאשר העובדה שג'יין דוברת לא פחות מארבע שפות – עברית, אנגלית, צרפתית וספרדית, כמובן לא הזיקה.
עכשיו הם מציפים את הרשתות החברתיות עם קמפיין בינלאומי מרגש, מדגישים שאינו פוליטי אבל בהחלט נגד אנטישמיות. הקמפיין, תחת הסלוגן Don' turn a Blind_Eye, נועד ליצור סולידריות בעולם, לצד זעקה לשחרור החטופים. בנוסף, הקמפיין גם קורא להפסיק את עצימת העין של העולם כולו, זאת באמצעות רטייה מעוטרת במגן דוד, כאלגוריה שבאה לומר: "אנחנו לא עוצמים עין, מגנים את האנטישמיות ומביעים סולידריות בלתי מעורערת עם אחינו ואחיותינו היהודים".
הקמפיין חצה כאמור גבולות דתיים ותרבותיים, ומזמין את כולם להתאחד הן נגד אפליה והן נגד הכחשה, עם מסר ברור: מחזירים את כל החטופים עכשיו - החיים לשיקום והחללים לקבורה. מי שלקחו בו חלק מרכזי הם הבמאי יום טוב משה, שאחראי בין היתר לפרסומות של תנובה ומילקי, מעצב התלבושות דני בר-שי, שעיצב בין השאר תלבושות לרוקדים עם כוכבים וארץ נהדרת, וכן המעצב הגרפי רועי ברקוביץ, שאחראי לפילטר המאפשר לכולם לשים את הרטייה ולהביע הזדהות עם הקמפיין, מה שהפך אותו לוויראלי ברשתות החברתיות. שותפים נוספים לקמפיין הם גיל גבירץ וקארין דנה.
ג'יין הלוי מתגוררת בשכונת פולג והיא חברה טובה של חגית חן, שבנה איתי נחטף לעזה. אקטיביסטית, טבעונית ופעילה ותיקה למען בעלי חיים. "כבר בהתחלה לא היה לי ספק שכל הכוחות והמשאבים שלי יהיו למען החטופים, אני בקשר עם הרבה מבני משפחותיהם והם אחים ואחיות שלי. זה המינימום שאני יכולה לעשות כשהחטופים בשבי", היא אומרת. "אני קוראת לכל תושבי נתניה להגיע לעצרות שמתקיימות בכל מוצ"ש מול קניון עיר ימים, לתמוך במשפחת חן ובהשבתם של כל החטופים".
על הקמפיין הוסיפה: "כולנו צריכים לפקוח עיניים. הלכנו על הרשתות החברתיות כי רצינו שהמסר הזה יהיה בכל מקום ולא ייעלם מסדר היום. בזכות הפילטר המיוחד הקמפיין נהיה ויראלי ואנשים שמים על העין רטייה וירטואלית. זה הגיע לעשרות אלפי אנשים ברחבי תבל, כמו למשל בצרפת ובארה"ב, וקיבלנו תגובות מדהימות, גם מכאלה שלא יהודים, רצו לתמוך ולא ידעו איך. אמנים מתחברים מאוד לקמפיין בפן האמנותי ואני שמחה שפשוט אי אפשר להתעלם מזה. אנחנו רוצים להזכיר לעולם מה קרה ב-7 לאוקטובר".
כמה העשייה הזו משמעותית עבורך?
"אין דבר משמעותי יותר עבורי מהמאבק הזה. אני חיה עם רגשות אשמה על המצב ואנחנו אפילו לא יכולים לדמיין מה עובר על החטופים. כל עוד אין להם קול, אני אהיה הקול שלהם. בכל כל יום שעובר אני מבקשת סליחה מחטופים שלנו. חייבים לחזיר את כולם עכשיו. אך ורק עם השבתם, תהיה תקומה לכל עם ישראל ונוכל לחזור להיות עם שלם ואני קוראת לתושבי נתניה להגיע בכל מוצ"ש לעצרת תמיכה במשפחות החטופים מול קניון עיר ימים בנתניה"