ילדים מובילים שינוי: בתי"ס בנתניה מצמצמים טביעת הרגל האקולוגית

כנס מרגש בפלנתניה סיכם חודשים של עשייה סביבתית בבתי הספר בעיר, עם יוזמות מקוריות לחיסכון בנייר, חשמל וצמצום צריכה
השבוע התכנסו 250 תלמידים מ-4 בתי ספר יסודיים בנתניה – אורגד, יונתן, תחכמוני וברקאי – לכנס מיוחד בפלנתניה, שסיכם את הפעילות הענפה בנושא משבר האקלים וצמצום טביעת הרגל האקולוגית.
הכנס התקיים במסגרת תוכנית חינוכית ייחודית שהובלה על ידי המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף אגף איכות הסביבה ואגף בתי הספר היסודיים בעירייה, ובליווי מקצועי של חברת "צעד ירוק". התוכנית כללה מפגשים חווייתיים בהם התלמידים למדו על משאבי טבע, יחסי גומלין בין האדם והסביבה, תרבות הצריכה ופתרונות להפחתת צריכה מיותרת.
במהלך החודשים האחרונים, צוותי ההוראה עברו הכשרה והעבירו את הידע לתלמידים, שהובילו יוזמות סביבתיות מרשימות. כל בית ספר בחר תחום מחקר, ובכנס הציגו התלמידים את ממצאיהם והישגיהם:
*בית הספר אורגד – התלמידים התמודדו עם צמצום השימוש בנייר בבית הספר, ולאחר פעילויות הסברה ומעקב הצליחו לחסוך כ-3,800 ש"ח בצריכת נייר!
*בית הספר יונתן – הוביל יוזמת "שוק תן-קח", במהלכה התלמידים אספו נתונים, העבירו שיעורי הסברה ואף קיימו יום שיא בשיתוף ההנהלה, צוות המורים, תלמידים והורים.
*בית הספר תחכמוני – הקים חנות יד שנייה במתחם בית הספר, ערך שיעורים בנושא השלכות השימוש בפלסטיק, קיים פעילויות הסברה ואף חידון סביבתי לכלל התלמידים.
*בית הספר ברקאי – התמקד בצמצום צריכת החשמל, ארגן פעילויות הסברה בכיתות והפסקות פעילות בנושא חשיבות איכות הסביבה.
בסיום הצגת היוזמות הוענקו תעודות הוקרה ושי לבתי הספר ולמורות המובילות, והתלמידים נהנו מההצגה "מיחזורו של דון קישוט" של תיאטרון סביבטרון.
בכנס השתתפו נורית גבאי – מנהלת אגף בתי ספר יסודיים וחט"צ, גלעד עזר – מנהל מחלקת תוכניות ומיזמים, מרינה אלישע – מנהלת מח' חינוך סביבתי, קרן לב – חברת "צעד ירוק" ומעיין שירום – מנחת התוכנית.
מרינה אלישע, מנהלת מח' חינוך סביבתי, הדגישה כי יום השיא מסכם חודשים של פעילות:
"עיריית נתניה משקיעה משאבים רבים בהעלאת המודעות הסביבתית, הן בחינוך הפורמלי והן בקהילה. המטרה היא להצמיח מנהיגות סביבתית שתוביל לשינוי, תוך שילוב הילדים בפתרונות מעשיים והובלת יוזמות".