נלחמים בחרמות: נתניה מובילה שינוי בבתי הספר

ועדת החינוך העירונית בראשות טלי מולנר דנה בדרכים למניעת דחייה חברתית בקרב תלמידים, והכריזה על שורת צעדים חדשים ליצירת מרחב לימודי בטוח ומכיל
ועדת החינוך העירונית של נתניה התכנסה השבוע לדיון מקיף בתופעת החרמות והדחייה החברתית בבתי הספר. הדיון, בראשות סגנית ומ"מ ראש העיר טלי מולנר, עסק בנתונים המטרידים המצביעים על עלייה במספר התלמידים המדווחים על דחייה חברתית, והוקדש במלואו למציאת פתרונות אפקטיביים להתמודדות עם הבעיה.
במהלך הישיבה הציגה יו"ר הוועדה נתונים סטטיסטיים עדכניים על התופעה, תוך הדגשת הצורך הדחוף במענה עירוני מקיף. בנוסף, הוזמנו נציגות הורים לשתף בסיפורים אישיים, שהמחישו את ההשלכות הכואבות של הדחייה החברתית.
לאחר מכן, התקיימה סקירה מקצועית של מיכל עוז, ראש צוות עיר ומפקחת על הייעוץ ממשרד החינוך, ושל יעל גלזנר, מנהלת השירות הפסיכולוגי-חינוכי-התפתחותי בעירייה. במסגרת הסקירה הוצגו פעולות קיימות בבתי הספר, בהן הכשרת יועצות חינוכיות ופסיכולוגים, הדרכות למחנכים ולהורים, תוכניות לפיתוח כישורים חברתיים, סיירת גישור, ספסל חברות, סקרי אקלים, חונכות אישית ועוד.
בדיון השתתפו גם נציגי עמותת "כנפי דרור", הפועלת בנתניה למען ילדים שחוו דחייה חברתית ומספקת להם מסגרת חברתית תומכת. לצד זאת, צוינה פעילותה של עמותת "התדר", המציעה מענים נוספים בתחום.
לאחר שעות של דיון מעמיק, התקבלה החלטה לאמץ צעדים חדשים להתמודדות עם התופעה:
פתיחת קו חם לילדים והורים, שיאויש על ידי בני נוער שיעברו הכשרה מתאימה.
קיום הדרכות להורים בשיתוף הנהגות ההורים, במטרה לצייד אותם בכלים להתמודד עם התופעה.
המשך הדיון בנושא גם בישיבת הוועדה הבאה, עם דגש על מניעת סכנות ברשת ודרכים נוספות ליצירת סביבה חינוכית בטוחה.
"המטרה שלנו היא להבטיח שכל תלמיד בנתניה ירגיש בטוח ומוכל", סיכמה מולנר. "לא נשלים עם מצב שבו ילדים חווים חרמות ודחייה חברתית. אנחנו כאן כדי להוביל שינוי אמיתי".