תחנות האוטובוס מסודרות, אולם הנוסעים אינם מרוצים
סקר חדש של עמותת אור ירוק: תושבי נתניה העניקו לתחבורה הציבורית ציון 6 מתוך 10
נתניה, עיר קולטת עליה: בשנת 2017 הגיעו לנתניה כ-2,800 עולים חדשים.
חברי קבוצות הנוער של עמותת "אור ירוק" לכבוד שניאור חשין יצאו לרחובות נתניה ובדקו את יעילות התחבורה הציבורית ומה הציבור הישראלי חושב עליה.
במסגרת התצפית בדקו בני הנוער את תשתית תחנת האוטובוס, נגישות לבעלי מוגבלויות לתחנות האוטובוס וכן בדקו מהי שביעות רצון הנוסעים מתחנת האוטובוס.
בנתניה נבדקו שתי תחנות אוטובוס, בהם נמצאה הצללה, מקומות ישיבה והימצאות דפי מידע במקום.
שתי התחנות נגישות לבעלי מוגבלויות – בשתיהן ישנן מדבקות גדולות עם מספר התחנה, שלטים בכתב ברייל ומקום לכסא גלגלים.
עם זאת בסקר שביעות הרצון הנשאלים מנתניה העניקו את הציון הממוצע 6 מתוך 10, אמרו כי האוטובוס מאחר בין 0-10 דקות.
כמחצית הנשאלים השיבו כי האוטובוס עמוס, כשליש מן הנשאלים השיבו כי מחיר הנסיעה גבוה מדי
תחושת הבטחון של הנוסעים גבוהה, 8 מתוך 10.
עמותת אור ירוק: "תחבורה ציבורית נוחה ונגישה צריכה להיות שאיפה של כולם. מדינת ישראל חייבת לשפר את איכות החיים של אזרחיה באמצעות תחבורה ציבורית יעילה שמגיעה במהירות מנקודה לנקודה ואינה מאלצת את הנוסעים להחליף שלושה אוטובוסים בדרך ליעדם. אם תהיה פה תחבורה ציבורית טובה, יהיו פחות כלי רכב על הכביש ובכך יצטמצמו עומסי התנועה, יופחת זיהום האוויר, ויהיו פחות סיכון לתאונות ולנפגעים בכבישים".