כמה רוכבים על אופניים חשמליים בצורה מסוכנת?
במסגרת שיתוף פעולה בין עמותת אור ירוק לקרן עזריאלי הפועלת לחיזוק החברה הישראלית, יצאו לאחרונה מתנדבי עמותת אור ירוק לבחון האם רוכבי האופניים החשמליים בנתניה רוכבים בניגוד לחוקים שנועדו לשמור עליהם ועל סביבתם
רבים מבני הנוער מתניידים באמצעות אופניים חשמליים, זאת למרות שאינם מכירים את חוקי התנועה שחלים עליהם, בהם החובה לרכב עם קסדה עד גיל 18 ובכל גיל בדרך שאינה עירונית, או איסור לרכב על המדרכה וכן החוק הקובע שעל אופניים חשמליים מותר לרכב החל מגיל 16.
הרכיבה מבלי להכיר את החוק מעמידה בסכנה גם את אותם הרוכבים וגם את יתר משתמשי הדרך שסביבם.
בנתניה נמצא כי 86% מהרוכבים לא חבשו קסדה, 25% מהרוכבים התעסקו בנייד תוך כדי רכיבה, 52% מהרוכבים רכבו על המדרכה ו-33% מהרוכבים לא צייתו לתמרורים ורמזורים
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכדי שהרוכבים יוכלו להישמר מפני הסכנות הכרוכות בשימוש באופניים חשמליים משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לחוקק חוק המחייב את כל הרוכבים בחבישת קסדה בכל נסיעה. קסדה היא שומר הראש של הרוכב, היא אביזר הבטיחות החשוב והאפקטיבי ביותר לצמצום פגיעות ראש – שמהוות את הפגיעה הקשה ביותר ואחת השכיחות ביותר בקרב רוכבי אופניים. בנוסף, על מנת לצמצם את כמויות הנפגעים הרשויות המקומיות צריכות לדאוג לסלול עבור הרוכבים שבילי רכיבה שיפרידו אותם מיתר כלי הרכב על הכביש ומהולכי הרגל שעל המדרכה".