קבוצת "מג'יק ראנר"

רוצים להתחטב ולהיכנס לכושר? בנתניה קיימות קבוצות של רצים בגילאים שונים המתאמנים עם מדריך ריצה מקצועי. אז אי זה עובד וכמה זה יעלה לכם? הכל בכתבה הבאה
תכירו את קבוצות הריצה של נתניה

בשנים האחרונות עלתה המודעות לחשיבות הכושר הגופני, יותר ויותר אנשים נרשמים למכוני הכושר או מתאמנים באופן עצמאי. יש המעוניינים להתחטב ולפתח שרירים, יש כאלה הרוצים לשמור על בריאותם, ויש כאלה שפשוט עושים זאת בשביל הכיף ובשביל הנשמה. אחד מהטרנדים החמים של עולם הספורט הן קבוצות הריצה- אנשים חסרי ניסיון בריצה, לצד מרתוניסטים, בני נוער ומבוגרים, רצים יחדיו בהדרכתו של מאמן ריצה מקצועי. הם רצים ברחבי נתניה ובסביבה, בוקר וערב, לפחות 3 פעמים בשבוע והם מכורים לספורט הזה ובעיקר למסגרת הקבוצתית. ״כשהייתי רץ לבד הייתה חסרה לי מוטיבציה והרבה פעמים וויתרתי לעצמי, ומאז שהצטרפתי לקבוצת הריצה החשק שלי לרוץ רק הלך וגבר״. אומר זיו גרינברג הרץ בקבוצת הריצה ״מג׳יק ראנר״ המתאמנת בפולג ועיר ימים. ״אני קם בחמש בבוקר ויוצא לריצה. זה אמנם קשה לקום בשעה מוקדמת כל כך, אבל ספורט בבוקר מספק אנרגיה לכל היום״.

אז אילו קבוצות ריצה קיימות בנתניה? מהם המחירים? ומה כולל כל אימון? רצנו לבדוק: 

רצי קריית השרון 

המאמן: אביעד סיג׳יי העוסק באימון ריצה כבר חמש שנים. 
איפה מתאמנים: בעיקר בשכונת קריית השרון בנתניה, אבל גם בשכונת רמת פולג-עיר ימים, בנווה איתמר, בחוף סירונית, בחוף ארגמן, וגם מחוץ לנתניה- בנחל אלכסנדר ובכפר יונה. 
אילו אנשים מתאמנים: בקבוצת הריצה ישנם כאלו חסרי ניסיון בריצה, יש מרתוניסטים ויש גם אנשי ברזל, החל מגיל 14 ועד גיל 63. בנוסף, סיג׳יי מאמן את קבוצת השוטרים של נתניה.
איך נראה אימון ריצה: האימונים מתקיימים 5 פעמים בשבוע בשעה 5:00 בבוקר ובשעה 20:00 בערב. ישנן ריצות בחוף, ריצות במים וריצות על אספלט. במהלך האימון עובדים על שרירי ליבה וכוח, ומסיימים במתיחות ופילאטיס. 
כמה זה עולה: 170 שקלים בחודש לאדם, עבור חמישה אימונים בשבוע. בתחילת הדרך, המתאמנים מקבלים מספר אימוני ניסיון ללא תשלום. 
טיפ למי שמעוניין להתחיל לרוץ: ״אל תילחצו ותסירו כל חשש מלבכם. תזכרו שבהתחלה השרירים נתפסים אך עם הזמן הגוף מתרגל. אני ממליץ מאוד לרוץ בקבוצה, זאת משום שיש בקבוצות אווירה חברתית ותומכת שמדרבנת אתכם. מהר מאוד תיווכחו שגם אם אין לכם ניסיון קודם, אתם תתמכרו לריצה, בזכות האדרופינים שמשתחררים במהלך הפעילות הגופנית. רבים מהמתאמנים שלנו התחילו ללא ניסיון והיום הם רצים במרתון״.

רצי קריית השרון

רצים עם דובי

המאמן: דובי מילר, העוסק באימון ריצה שנתיים וחצי.
איפה מתאמנים: בספורטק של קריית השרון, בעיר ימים, בשלולית החורף בנתניה, בנחל אלכסנדר ובכפר יונה.
אילו אנשים מתאמנים: יש מתאמנים מתחילים שרוצים לשפר איכות החיים שלהם ולהוריד במשקל, כאלה שפשוט מתחשק להם לרוץ, וטיפוסים תחרותיים שמתאמנים לריצות למרחקים ארוכים ולחצי מרתון. המתאמנים הם מגיל 19, כשהגיל הממוצע הוא 30. על מנת לשמור על יחס אישי, הקבוצות קטנות וכוללות חמישה- שישה אנשים בכל קבוצה.
איך נראה אימון ריצה: האימונים מתקיימים בבוקר ובערב ובתחילת כל אימון מבצעים חימום דינאמי או סטטי, לאחר מכן רצים ולבסוף מבצעים מתיחות.
כמה זה עולה: 300 שקלים בחודש לאדם, עבור 3-5 אימונים בשבוע.
טיפ למי שמעוניין להתחיל לרוץ: ״לנעול זוג נעליים ולהצטרף לקבוצת ריצה שתדחוף אותך קדימה. חשוב מאוד להתחיל לאט לאט ואחרי זה להגביר את הקצב״.

מג׳יק ראנר

המאמנים: שליו ברוש וסמי אסודרי מאמנים 3 שנים ורצים מרתון למרחקים ארוכים.
איפה מתאמנים: בחוף פולג, בספורטק נתניה, בחוף ארגמן, וגם בפארק הירקון בתל אביב, בניצני עוז ובחדרה.
אילו אנשים מתאמנים: יש קבוצת בני נוער, מגיל 15 ומעלה, המתאמנים לבגרות בספורט הכוללת ריצה של 2 ק״מ, קבוצת מבוגרים בגילאי 27 ועד 66, ואפילו הסגל של בית חולים ״הילל יפה״ בחדרה מתאמן בקבוצה. ישנם 10 מתאמנים בכל קבוצה והסיווג הוא לפי רמה ולא לפי גילאים.
איך נראה אימון ריצה: ישנם אימוני מהירות, אימוני כוח ועליות במדרגות, ריצות נפח וחיזורים. באימונים יש דגש על סיבולת לב ריאה, חיזוקים, מהירויות ואינטרוולים. המאמנים הם אלו שמכתבים את קצב האימון ומרחק הריצה.
כמה זה עולה: המחירים משתנים בין מתאמן למתאמן. מחיר ל-2 עד 3 אימונים בשבוע- 220 שקלים בחודש לאדם. מחיר לחמישה אימונים בשבוע הכוללים תכנית אימונים מסודרת ומעקב צמוד וניתוח של כל אימון-650 שקלים בחודש לאדם.
טיפ למי שמעוניין להתחיל לרוץ: ״להתחיל בהדרגתיות ולא להתייחס לכל מה שקורה מסביב. לזכור שתמיד יהיו יותר טובים ממך, אבל חשוב להתרכז בתחרות נגד השעון ולא נגד אנשים אחרים״.

״רצים עם לורנס״

המאמנים: לורנס ובעלה פיליפ גורדון המאמנים מעל ל-20 שנה.
איפה מתאמנים: אימונים בכל נתניה, על אספלט, דיונות, דשא, בוץ, במים ובצוקים.
אילו אנשים מתאמנים: ישנן למעלה מ-5 קבוצות ריצה. ממוצע הגילאים הוא 30-40, כשישנם גם מתאמנים בני 18 ובני 65 (הרצים לעיתים טוב יותר מהצעירים). הקבוצות מחולקות לפי רמה, מרמת אפס ועד אולטרה מרתון וכשמשתפרים בריצה עולים לקבוצה ברמה גבוהה יותר.
איך נראה אימון ריצה: מרבית האימונים מתקיימים בערבים, בכל ימות השבוע מלבד שלישי. במהלך האימון עובדים על כושר, מחזקים את שרירי ליבה והישבן ועובדים על גמישות.
כמה זה עולה: 250 שקלים בחודש לאדם, לכמות אימונים ללא הגבלה.
טיפ למי שמעוניין להתחיל לרוץ: צריך לדעת איך להתחיל בריצה. חשוב לעשות את זה לאט, בצורה מתונה ומסודרת. מי שמתחיל מהר מפסיק מהר. כך או כולם יכולים לרוץ ולהגיע לאחר כמה אימונים מרמת כושר אפסית לריצת מרתון. אז עזבו תירוצים וצאו לריצה". 

lorence