גבריאל חג'ג' חוזר בסערה לשוק הבשר בשר איכותי: גבריאל חג'ג' חוזר בסערה לשוק הבשר גבריאל חג'ג' חוזר בסערה לשוק הבשר

הבעלים של 'גבריאל איכות הבשר' באזור התעשייה הישן בעיר, שתעודת הכשרות שלו נשללה, קיבל כעת תעודה חדשה בהשגחת "בד"ץ חוג הרבנים הארצי". "חשוב לי שיידעו שאני אדם דתי בלי קשר לבשר", אומר חג'ג'. "אני לא רוצה לפגוע באנשים, רק להתפרנס בכבוד. בעיר מכירים אותי ואת הערכים שלי". ראיון עם בשר

חובבי הבשר בנתניה ודאי מכירים היטב את גבריאל חג'ג' (27), בעליה של חנות 'גבריאל איכות הבשר' ברחוב המסגר 14 באזור התעשייה הישן. 

 

למרות גילו הצעיר, חג'ג' כבר עם ניסיון רב בתחום הבשר. מה שהחל בגיל צעיר עם קרש חיתוך ומכירת בשר מובחר לחברים בלבד, הפך בשנתיים וחצי האחרונות לחנות משגשגת, המספקת בשר בוטיק אף הצליח לתת פייט נאה לכל הקצביות הכשרות בארץ. 

השגחה עליונה

חג'ג' הוא אדם דתי, ובתחילת דרכו העסקית קיבל תעודת הכשר בהשגחת הרבנות הראשית, ובהמשך מכר בין היתר בשר גם לבתי כנסת, כוללים, ואף לרבנים, עמותות וחסידות של ברסלב בתפוצות, אליהם העביר את הבשר במזוודות. הבעיות החלו כשבבית הוריו של חג'ג' התגלה לאחרונה בשר החשוד כלא כשר. חג'ג' טען אמנם שמדובר בבשר לא מסומן, ובכל מקרה מדובר בבשר שהוזמן לאירוע של הוריו ולא קשור אליו ישירות, אך בסופו של תהליך נשללה ממנו תעודת הכשרות שלו, כשמטבע הדברים מדובר היה בפגיעה בפרנסה.
לאחר שבוע לא פשוט שעבר עליו, הן מנטלית והן כלכלית, הוציא לאחרונה חג'ג' תעודת כשרות חדשה בהשגחת "בד"ץ חוג הרבנים הארצי", ועם התעודה חזרו הפרנסה והחיוך לפניו.

עיצוב וסטייל - בשר איכותי: גבריאל חג'ג' חוזר בסערה לשוק הבשר

תמיכה מטורפת

"הייתי שבוע ללא הכשר וזו הייתה תקופה נוראית עבורי", פותח חג'ג'. "הבושה ללכת ברחוב, או ללכת לבית כנסת כשכולם מסתכלים עלי בצורה כזאת. זה הגיע למצב שהלכתי לבית כנסת בו לא מכירים אותי כי התביישתי שחושבים עלי שעשיתי כזה דבר. לא ניגשו אלי, אבל הספיק לי שראיתי את המבטים של אנשים. במהלך השבוע הזה ניסיתי להסדיר את העניין עם הרבנות, לתת להם תשובות שיספקו אותם, אבל לצערי ללא הצלחה. אני לא אדם עם אגו, לא רוצה לפגוע באנשים, רק להתפרנס בשקט ובכבוד".

עד כמה פגעה שלילת התעודה בעסק?

"אין ספק שחל שינוי קל בתנועה של העסק. היו לי הפסדים במגזר הדתי, עם לקוחות שעדיין קשה להם לחזור והם מעדיפים להמתין שיתקררו הדברים. מצד שני, אנשים אחרים מאמינים בי. גם העובדים שלי, אגב, מרביתם דתיים והביעו תמיכה. מעבר לזה, המצב הנפשי לא היה פשוט. זו סיטואציה מאוד מתסכלת, אבל עכשיו אני מתחיל להשתפר וחוזר לשדר עסקים כרגיל. שוב, מסורתיים וחילונים לא נטשו וקיבלתי תמיכה מטורפת, לא רק מחברים ומשפחה, אלא גם מלקוחות שהרגישו שזו חוויה לבוא ולקנות דווקא ממני בשר, ואני לא מדבר על אחד או שניים, אלא על מאות".

"לעולם לא אשחק עם כשרות"

בכל הקשור לשלילת תעודת הכשרות הקודמת שהייתה ברשותו, עניינו של חג'ג' נמצא עדיין בחקירה ולכן אינו יכול להרחיב על כך את הדיבור.
"ההורים שלי מסורתיים פלוס והבשר שנמצא אצלם אמנם לא מסומן, אבל הוא בסך הכול בשר כשר", הסכים לומר חג'ג'. "מעבר לזה, האדם שמכר את הבשר הגיע לפשיטה ונתן את כל הפרטים. מדובר ביהודי, שוחט בישראל ומוכר בקרב הרבנים, כך שהבשר בטח לא טרף. בסך הכול ברבנות עושים את העבודה שלהם סה"כ וזה לגיטימי שדבר כזה יעורר סערה, אבל דברים קצת יצאו מפרופורציה וחשוב לי שיידעו שאני אדם דתי בלי קשר לבשר ולעולם לא אשחק עם כשרות".

עיצוב וסטייל - בשר איכותי: גבריאל חג'ג' חוזר בסערה לשוק הבשר

תקן אירופאי

חג'ג', כאמור, לא ישב הרבה זמן בחיבוק ידיים ומיד לקח משגיח בד"ץ, 'השגחה מהודרת', כדבריו. "על פי בקשתם, יש לי משגיח מטעמם במשרה מלאה, הכל חוקי ובאישור", הוא מספר. "מעבר לזה, בעזרת השם בקרוב מאוד אני אמור לפתוח סניף חדש - קצבייה ברמה גבוהה מאוד עם תקן אירופי. הכל יהיה מאוד שקוף ואסתטי, אבל הכי חשוב כשר".
יכול להיות שההצלחה שלך מפריעה למישהו?

"שמע, אני מסוכסך עם הרבה אנשים מתחום הבשר ולא מרצון, מאחר והבאתי לעיר דבר חדש - בשר ברמת בוטיק, כשר ובמחירים סטנדרטיים, מבלי לבוא ולהכניס משהו זול ולהתחרות במחירי שוק. הבאתי משהו טוב וכשר ואת זה קשה למצוא. זה מפריע להרבה אנשים. אנשים צריכים להאמין שפרנסה היא משמיים ואף אחד לא לוקח לאחר את הפרנסה, מה שנכתב זה מה שנקבל! מעבר לזה, כל מהלך בעסק אני עושה רק עם שאלת הרב שלי. שום צעד לא נעשה מבלי להתייעץ איתו. שוב, בשורה התחתונה, הצלחתי להגיע לרבדים שעומדים ברמת האיכות גם מול קצביות הבוטיק הכשרות ברחבי הארץ. בעיר מאמינים בי מאוד ומכירים אותי ואת הערכים שלי.

בימים אלה משרד עורכי הדין של ד"ר ניסן שריפי עובדים חזק על הכנת תביעת לשון הרע נגד כל אותם אלה שהתנקלו לי ואנחנו יודעים פרטים שעוד יפתיעו".
מה למדת על עצמך בעקבות המקרה?
"שום דבר לא מובן מאליו. גם כשהכול נראה וורוד צריך להיות כל הזמן עם היד על הדופק".