סטודיו איפיט המהפך של הראל פדר מייבא שיטת האי-פיט סטודיו איפיט

בגיל 44 שינה הראל פדר את חייו והפך לגורו של השיטה החדשנית לחיטוב, הצרת היקפים והרזיה ב-20 דקות אימון בלבד

"לפני שנתיים התחום התחיל לעניין אותי והלכתי לעשות שיעורי בית כדי להבין מי נגד מי בעולם הזה", משחזר פדר

 

הראל פדר (46) מתגורר בשכונת רמת פולג בנתניה, נשוי ואב לשלושה. תתפלאו, אבל ספורט מעולם לא משך אותו, עד שלפני שנתיים החליט לעשות סוויץ' משמעותי בקריירה ובחיים בכלל, וכיום הוא עוסק בספורט בקביעות בסטודיו שלו, שיחגוג בקרוב שנת פעילות ראשונה.

באווירת האולימפיאדה שהגיעה השבוע אל קיצה נציין, כי פדר היה הראשון לזהות את הפוטנציאל של המדליסט האולימפי אורי ששון, ושימש כספונסר הראשון שלו.

בארבעת החודשים האחרונים מוביל פדר מיזם ייחודי של קבוצות אימון תחת הטייטל 'עושים שינוי לחיים. "אני לוקח לקוחות שלא עשו ספורט מעולם או לא עשו ספורט מזמן, מחזיר אותם לעניינים ונותן להם את הסטארט ההתחלתי. התוכנית כוללת שמונה אימונים אירוביים משולבים עם EMS, שמגבירים את הסיבולת לב ריאה. המתאמנים הופכים להיות תנועתיים יותר, מזיזים את הגוף ומורידים לחץ דם, סוכר, כולסטרול ובנוסף כיווץ והצרת היקפים. אני נותן להם את הקיק-סטארט לאורח חיים בריא ונכון יותר". 

בריאות - המהפך של הראל פדר מייבא שיטת האי-פיט

אילו תגובות אתה מקבל בעקבות האימונים? 
"התגובות מגוונות מאוד. יש לקוחות שמגיעים לחבק אותי ואומרים שהצלתי להם את החיים. לפני שלושה שבועות סירבתי להעלות לאימון לקוחה עם לחץ דם מאוד גבוה. לחצתי עליה שתלך לרופא, וכשנבדקה התברר שיש לה מסתם פתוח בלב והיא בדרך לניתוח. מאידך, יש עשרות לקוחות – אנשים שלא קמו מהספה מעולם, שעשו שינוי אמיתי בחיים, בתזונה ובסיבולת לב ריאה. הם מספרים שהם יכולים לעלות מדרגות, להוציא את הקניות מהאוטו או לרדת לגינה ולשחק כדורגל עם הילד". 

שיטת אי פיט

פדר הוא גם הבעלים של אי-פיט ישראל. שיטת אימון חדשנית באמצעות EMS – הפעלה חשמלית של השרירים באמצעות פולסים חשמליים. 
"אחרי חקר ארוך הגעתי לחברה הונגרית שנקראת אי-פיט והתברר שהיא נמצאת בחזית הטכנולוגיה העולמית בנושא, כשלמכשיר מתוצרתה יש אפילו אישור של ה-FDA - הרשות האמריקאית לתרופות ולמזון". 

איך זה עובד?

האימונים נערכים במחזורים של 20 דקות בלבד, בהם ניתן לקבוע את העוצמה שתופעל על הגוף, כך שבאותו טווח יכולים להתבצע אימונים למתאמנים חדשים, ותיקים ואפילו קשישים והתמחות מיוחדת בנשים אחרי לידה.
אולי קשה להאמין, אבל האימונים הקצרים האלה, שווים ואפילו יעילים יותר מאשר בחדר כושר קונבנציונלי. כמו כן, בסטודיו אי-פיט בחוף הירוק בנתניה, כל סדרת האימונים מבוצעת תחת מעקב מדוקדק של ההיקפים והמדדים של הלקוח, כולל לחץ דם ודופק, וכן מוצגות בפניו באופן סדיר ההתקדמות והשינויים אותם הצליח לבצע.

אפקט החליפה

קיצור תולדות האימון: שיטת האימון באמצעות EMS פותחה לראשונה בשנות ה-60 על ידי סוכנות החלל האמריקאית נאס"א, על מנת לאפשר לאסטרונאוטים בחלל לערוך אימונים גופניים. מאז, שימשה השיטה בעיקר עבור צרכים טיפוליים-שיקומיים לפיזיותרפיה, כמו גם לאימוני פיטנס לספורטאים מקצוענים.
רק בעשור האחרון, עם ההתפתחות העצומה בעולם הדיגיטלי, התרחבה הטכנולוגיה גם לתחום הפיטנס, וכיום מדובר בענף הספורט בעל שיעורי הצמיחה הגדולים בתבל.
יש לציין שהשיטה פועלת באמצעות חליפות מיוחדות, המפעילות מערכות שרירים שונות לפי תכניות קבועות ומותאמות אישית. באמצעות הפולסים החשמליים, השיטה גורמת לכיווץ מהיר של השריר, ומבצעת פעילות גופנית מואצת לאימון חזק, מהיר ויעיל יותר.

בריאות - המהפך של הראל פדר מייבא שיטת האי-פיט

מכשירים ייחודיים

על המכשירים הייחודיים עמם עובדים בסטודיו אי-פיט אמר הבעלים: "יש לנו שלושה קווים של מוצרים – מכשיר פיטנסי שמיועד לביצוע אימוני כוח לכל הגוף, מכשיר מדיקלי ייחודי מסוגו בעולם – המיועד לעבודה עם נכים, מוגבלים ומשותקים, שיודע לטפל גם בילדים נכים. למכשיר הזה בוצע רישום במשרד הבריאות כמכשיר שיקום לשימוש של פיזיותרפיסטים ורופאים, והמכשיר השלישי הייחודי והמיוחד במינו הוא אירובי ומיועד להרזיה והצרת היקפים ממוקדת: בטן, מותניים, ישבנים וירכיים".

מה השאיפות שלך בהמשך הדרך?
"היעדים שלי הם רבים. יש לי חזון להנגיש את המכשיר המדיקלי לנכים, מוגבלים ובייחוד לתת פתרון לילדים עם מוגבלויות שאין מסגרות ספורט עבורם. בנוסף, אני רוצה לאמץ בסטודיו שלנו מספר נכי צה"ל ולהעניק להם אימונים קבועים. מעבר לכך, חשוב לי שהמכשירים התנועתיים יהיו חלק מכל קאנטרי וחדר כושר בארץ, ואפעל בכל המישורים על מנת לקדם את הנושא הזה".

 לכרטיס העסק: לחץ/צי כאן