מתנדבי פרויקט מברוק מברוק עליק: מתנדבים לעשות שמח מתנדבי פרויקט מברוק
בחודש הבא יישא תושב נתניה לאשה את בחירת ליבו בזכות 'מברוק' – פרויקט חברתי שמסייע לזוגות שידם אינה משגת לקיים חתונה מתחילתה ועד סופה – והכל בהתנדבות!
כל בני זוג שזה עתה התארסו מכירים את מהלך העניינים לקראת יומם הגדול: בחירת אולם, די ג'יי, צלם, מפיק, עיצוב והרשימה עוד ארוכה ויקרה. 
לא כולם יכולים לעמוד בהוצאות החתונה היקרות, ובדיוק עבורם קם הפרויקט החברתי-התנדבותי 'מברוק' – הנועד לסייע לזוגות לקיים את יום שמחתם על אף מצבם הכלכלי, ובכך להבטיח חתונה מכובדת ואפשרות להתחיל את החיים הזוגיים עם חסכון מיום האירוע. זאת ועוד, הפרויקט מתחייב לנסות ולהגיע להוצאות מינימליות של הזוג, תוך בחירה אישית של הספקים ובשאיפה שהעלויות היחידות יסתכמו במחיר המנה והאלכוהול. בין היתר דואגים המתנדבים לגיוס מלצרים, ברמנים ודי ג'יי, כאשר האורחים כלל לא יודעים שמדובר בחתונת 'מברוק', ומבחינתם זו חתונה רגילה לחלוטין.
פרויקט מברוק שואף לקדם סולידריות וערבות הדדית בחברה הישראלית תוך הפצת בשורת ההתנדבות. הפרויקט מיועד לזוגות צעירים, ללא הבדל של דת, גזע ומין, אשר תרמו ותורמים למדינה, לחברה ולקהילה. יש לציין כי שאיפתם של משתתפי הפרויקט היא שאותם זוגות ייטלו חלק ויתרמו את חלקם באירועים הבאים של 'מברוק', בין אם כמלצרים באירוע ובין אם בתרומה אחרת לזוג הבא מתוך אמונה של 'להעביר את זה הלאה'.   
עיצוב וסטייל - מברוק עליק: מתנדבים לעשות שמח

זוגיות למרחב

ב-31 בינואר תתקיים החתונה השמינית במספר של פרויקט 'מברוק', שתיערך באולם האירועים 'סטואה' בקיבוץ געש. החתן, שנולד וגדל בנתניה, הכיר את ארוסתו דרך חברים משותפים במהלך שירותו הצבאי, עת התנדבה בעמותת 'למרחב' - עמותה המבקשת להביא לשינוי חברתי מקיף, על ידי התערבות רב-ממדית ומעמיקה בחיי צעירים חסרי עורף משפחתי, בעלי מוטיבציה גבוהה להצלחה ולקידום עצמי. יש לציין שהכלה המיועדת הייתה נעזרה בעמותה בצעירותה, וברבות השנים הפכה למדריכה בה. בעקבותיה, החל גם בן זוגה להתנדב בעמותה. 

קירוב לבבות

ראש הפרויקט הוא אביב כהן, סטודנט שנה רביעית למשפטים במרכז הבינתחומי בהרצליה, שהצטרף ל'מברוק' בשנה השנייה לפעילותה, זאת במסגרת התכנית היוקרתית 'רבין' למנהיגות במרכז. יחד עם כהן פועלים במישורים השונים עוד שישה חברי צוות שנפגשים אחת לשבוע ועובדים בשיתוף פעולה מלא כדי לקבל את ההחלטות בעניין הזוגות והחתונות. הכל כמובן, בהתנדבות.   
"אנחנו רוצים להוכיח שהחברה הישראלית לא מתאחדת רק בעתות מלחמה אלא גם בשמחות הכי גדולות, וכולם יכולים לצאת מהבית, לחבק זה את זה להתנדב, והחתונה היא בעצם האמצעי לאיחוד וקירוב הלבבות הזה", מספר כהן. "הרעיון הוא לאתר את הזוגות שכל חייהם נתנו מעצמם לחברה וידם אינה משגת, והגיע הזמן שהחברה תיתן להם בחזרה". 
איך מתבצע תהליך איתור הזוגות?
"מתנדבים ואולמות יש בשפע, אבל מסתבר שלאנשים די קשה לבקש עזרה ולהגיד 'קשה לי'. הזוגות פונים אלינו דרך הפייסבוק או ששמעו עלינו מפה לאוזן, ואחרי שהם מסרים קצת על עצמם הם מתבקשים למלא טופס מקוון כדי לקבוע את מידת ההתאמה. הקריטריונים הם המצב הסוציו-אקונומי וההתנדבות בחברה. שירות משמעותי בצבא, אגב, לא תמיד מספיק". 
יש גם מי שמנסה לנצל את טוב ליבכם?
"אנחנו משתדלים להסתמך על האמינות של הזוגות, ובטח שלא נכנסים לחשבונות הבנק שלהם ולא חוקרים אותם כלכלית. אני רוצה להאמין שמי שפונה אלינו באמת צריך את העזרה וראוי לה. עד עכשיו יש לנו 100 אחוז הצלחה וחיתנו זוגות מדהימים שהתנדבו בהמשך בחתונות אחרות. כיף ומרגש לראות בני זוג שחיתנת לפני חודשיים מגיעים למלצר בחתונה אחרת. הצוות כמובן היה נוכח בכל אירוע מתחילתו ועד סופו". 

שיהיה מברוק

על התגובות לפרויקט הייחודי מספר אביב כהן: "התגובות שאנחנו מקבלים מאוד מחבקות וכל מי ששומע עלינו רוצה להתנדב ולהשתתף באיזושהי דרך. אנשים בכל סקלת הגילאים רוצים להרים מגש ויפה לראות את זה. יש גם מי שרוצה לתת תרומות בכסף, אבל לצערי אין לנו דרך לקבל אותן כי אנחנו לא מוגדרים כעמותה. השאיפה היא שביום מן הימים נהיה מספיק גדולים ומוכנים בירוקרטית להפוך לעמותה. מעבר לזה אנחנו בהחלט שואפים להתרחב, להגיע לאחת האוניברסיטאות ולהציע את הפרויקט לאגודת הסטודנטים בה". 
לסיום, מה יש לך לומר למי שמעוניין להצטרף אליכם?
"חבר'ה שרוצים לשמח זוגות אחרים ולהיות חלק מהסולידריות היפה במדינה מוזמנים אלינו. להיות בחופה ולדעת שהיא מתקיימת בגלל שאתה נמצא שם, זו הרגשה שאי אפשר לשחזר בשום מקום אחר, וזה נכון עבור כולם – מראש הפרויקט עד אחרון המלצרים. מעבר לזה, נשמח לשמוע על זוגות שחושבים שיכולים להתאים לפרויקט ורוצים בסך הכל להתחתן במדינה שבה הכל קשה מבחינה כלכלית. אני מקווה שהפרויקט יגיע לעוד זוגות ראויים ומאחל כבר עכשיו מברוק".