רומי גולן "גלישה זה לא רק תחביב, זה לכל החיים" רומי גולן
מרחיבה פיזיקה ומחשבים, מקווה לקבל ספורטאית מצטיינת וחולמת על האולימפיאדה. רומי גולן הספיקה לצלוח את המקצה הראשון בפתיחת התחרות ואופטימית מאוד לקראת ההמשך. לרגל אירוע ה-WSL בחוף קונטיקי, נתניה נט עושה לכם היכרות עם כוכבת גלישה מקומית 
יום חמישי, אתמול, שעות הבוקר המוקדמות בחוף קונטיקי.
הגולשת רומי גולן מוזנקת למקצה הראשון בקטגוריית הנשים. לצד ההתרגשות, שומרת רומי על ריכוז וקובעת תוצאה מצוינת של 4.64 נקודות, מסיימת במקום השני ומעפילה לשלב הבא, שייערך בימים הקרובים. 

קודם כל ליהנות

כשעתיים וחצי אחרי, כשהיא עדיין במתחם החוף וזוכה לברכות על מהנוכחים על העלייה לשלב הבא, התפנתה גולן לראיון היכרות קצר ל'נתניה נט'. זוהי התחרות השלישית שלה בסך הכל, כשלפני מספר חודשים ייצגה את נבחרת ישראל בתחרות בפורטוגל וקודם לכן התחרתה בארץ. "אני עדיין חדשה בתחרויות, כך שיש עדיין לחץ והתרגשות", היא מספרת. "בתחרויות הקודמות לא ממש הלך לי טוב וזו הפעם הראשונה שהשתחררתי וגלשתי כמו שאני יודעת. בתחרות הנוכחית הכי חשוב לי ליהנות, כי המקצה הבא לא עומד להיות קל ויש מולי מתחרות לא פראייריות בכלל. אני רוצה לקחת את זה למקום של חוויה ואם אגלוש הכי טוב שאני יודעת ואתקדם בתחרות זה בונוס". 
עיצוב וסטייל - "גלישה זה לא רק תחביב, זה לכל החיים"

'חננה' עם מלח בעיניים

רומי גולן (17) מתגוררת במושב עין ורד שבשרון ולומדת בכיתה י"ב בקריית החינוך 'דרור'. 'חננה' אמיתית כהגדרתה, עם לימודים מוגברים של פיזיקה ומחשבים לצד 5 יחידות באנגלית ומתמטיקה. בדצמבר צפויה להתגייס לצה"ל ומקווה לקבל מעמד של ספורטאית מצטיינת, דבר שיאפשר לה להמשיך להשקיע בקריירת הגלישה במהלך השירות הצבאי. 
'חוף הבית' שלה הוא כמובן קונטיקי, אבל כבת לטייס הספיקה גם לטייל בעולם ולגלוש במקומות אקזוטיים קצת יותר, כמו האיים המלדיביים וסרי לנקה. גם האחות נועה, הצעירה ממנה בשנה, עוסקת בענף כתחביב. לגלישה הגיעה רומי לפני כשבע שנים. "הלכתי לקייטנה במועדון 'גל-ים' בחוף פולג", היא נזכרת. "בפעם הראשונה שנכנסתי לים יצאתי אחרי חמש דקות וממש שנאתי את העניין הזה עם כל המדוזות והמלח בעיניים. אמא רצתה לחזור הביתה, אבל אבא הכריח אותי לחזור למים ובהמשך פשוט התאהבתי בזה. החברות מבסוטיות עלי, ובמשפחה תומכים, מפרגנים ומגיעים לתחרויות, למרות שגם קצת קשה להם, כי אני רוצה לקבל ספורטאית מצטיינת בעוד שהם רוצים שאעשה 'משהו משמעותי'. יש בינינו סוג של ויכוח תמידי על זה".      
מה הגלישה מסמלת עבורך?
"ואוו, כלל כך הרבה. שילוב של חופש, אחדות, כיף, חוויה ורוגע. גלישה זה לא רק תחביב, זה משהו לכל החיים".
מי המודל לחיקוי שלך?
"בת'אני הימלטון, גולשת שאיבדה יד אחרי שתקף אותה כריש, אבל לא ויתרה והפכה למקצוענית. היא מדהימה בעיניי. בארץ המודל הוא הספונסר שלי דודו ביטון – גולש תותח מהטובים בארץ, ומנהל מועדון 'גל-ים, רן רז".   
מה החלום הגדול?
"לגלוש כל החיים וכל הזמן, ליהנות מזה ולהיות הכי טובה. בעתיד הרחוק יותר אני שואפת ומקווה לייצג את ישראל באולימפיאדה".