שירה מרגלית | צילום: פזית גואטה "אמא הייתה מבסוטית שנתניה מוזכרת בשיר ושהיא צודקת תמיד" שירה מרגלית | צילום: פזית גואטה
שירה מרגלית, שהחלה את דרכה בערוץ הילדים והפכה לכוכבת רשת, הוציאה סינגל בכורה סוחף פרי עטה מלווה בקליפ, המוקדש לאמה יפה ז"ל. בדרך לקריירת סולו, תגובות אוהדות וחלומות על כניסה לפלייליסט בגלגל"צ, היא לא שוכחת מה חשוב באמת: "אני רוצה שהמוסיקה שלי תיתן משמעות לאנשים". כוכבת בהתהוות
"והלוואי שאת שומעת את השיר הזה/ אמרת שאהיה כל מה שרק ארצה/ וכל מה שבא לי עכשיו זה/ להיזרק באיזה חוף בנתניה/ עם שמיכה ושתי כוסות שמפניה/ לראות את השקיעה מקרוב/ נמאס לי כבר לחשוב.

שירה מרגלית | צילום: פזית גואטה

את סינגל הבכורה שלה - "אמא צודקת תמיד" – שראה אור אתמול (חמישי), כתבה שירה מרגלית לבקשת אמה, יפה מרגלית ז"ל, ימים ספורים לפני שהלכה לעולמה. לצערה, היא לא הספיקה לשמוע אותו. 
"ההורים שלי נולדו בתל אביב, אבל מאוד אהבו את נתניה והחליטו לגור בה", מספרת מרגלית, שהקדישה לאחר האובדן את השיר לאמה. "אמא רצתה מאוד שאכתוב שיר על נתניה ולא עניין אותה אף שיר אחר. היא לא הספיקה לשמוע אותו, אבל היה לי חשוב שהוא יהיה אופטימי וכיפי, כי היא הייתה אדם שמח וככה בדיוק אני רוצה לזכור אותה".
עיצוב וסטייל - "אמא הייתה מבסוטית שנתניה מוזכרת בשיר ושהיא צודקת תמיד"

שירה מרגלית | צילום: פזית גואטה

מלצרת, סטודנטית, אמא

הריאיון עם שירה מרגלית נערך ביום יציאת הסינגל והקליפ, שעות אחדות לאחר שנחתה באילת לסוף שבוע של כיף ומסיבות עם ארבע חברות נוספות במלון 'סייסטה' המקומי. "לא תכננתי לחגוג את יציאת השיר", היא צוחקת. "סגרנו את החופשה כבר מזמן וממש במקרה היא נפלה על היום שהוא יצא". את המילים כתבה בעצמה, בעוד הלחן משותף לה וליובל בן סהל. 
בקליפ המושקע שביים אדם דויטש, מופיעה מרגלית במגוון דמויות - מלצרית בבית קפה, סטודנטית בשיעור, אמא לילדים שמתקשה להשתלט עליהם, ולקינוח ריקודים נועזים בביקיני על החוף.
"היה כאן רעיון של להראות מה נכון מבחינת החברה", היא מסבירה. "לעבוד, ללמוד ולהיות אמא - כל מיני מסגרות נורא מרובעות וקלישאות שנכונות לנו - אבל האמת היא שהכי בא לנו להתפרק וללכת לים, להגשים חלומות ולא לחשוב על מה יהיה מחר".  
"היה יום מאוד אינטנסיבי עם הרבה לחץ, אבל בסוף אני מרוצה מאוד מהתוצאה", היא משחזרת את חוויית הצילומים. "צילמנו בסוף אפריל ומזג האוויר לא היה לטובתנו עם רוחות מטורפות בים. קפאתי מקור והייתי חולה אחר כך, אבל עשינו הכל למען המטרה. עד עכשיו התגובות ממש טובות, מדהימות וחמות, ואפילו הופתעתי מחלק מהן, כשהבנתי שגם אנשים שחוו אובדן כמוני התרגשו מאוד. אני מקווה שיהיו הרבה צפיות לקליפ ושהשיר ייכנס לפלייליסט של גלגל"צ. חשוב לי מאוד שיאהבו אותו".
עיצוב וסטייל - "אמא הייתה מבסוטית שנתניה מוזכרת בשיר ושהיא צודקת תמיד"
 

כ-50 אלף עוקבים באינסטוש

שירה מרגלית, 22, מתגוררת בשכונת רמת פולג בנתניה עם אביה, רוני מרגלית. אחות קטנה למיטל (35) וורד (27). לפני ארבע שנים פרצה לתודעה ב"פרויקט הלהקה" – קונספט ריאליטי ששודר בערוץ הילדים. מרגלית הייתה אחת מששת הזוכים שהרכיבו את להקת סטארטאפ, שהוחתמה בהד ארצי, הוכתרה כהרכב השנה בערוץ הילדים, הופיעה ברחבי הארץ ואף הוציאה אלבום שכלל שיר של מרגלית בשם "בעיניים שלך". משם הדרך להפוך לכוכבת רשת הייתה קצרה. "זה היה שילוב של האח הגדול וכוב נולד", נזכרת שירה בפרויקט. "יש לי 48 אלף עוקבים באינסטגרם ו-21 אלף עוקבים בפייסבוק. משם אני מקדמת את המוסיקה שלי". 
מאז שהיא זוכרת את עצמה כתבה יומנים בהם תיארה את קורותיה והרגשותיה. עם השנים עובדו היומנים לטקסטים של ממש ובערך בגיל 15, עת החלה ללמוד לנגן על גיטרה, הפכו לשירים. "לפני כן הייתי משמיעה שירים באנגלית בקריוקי וכותבת להם מילים בעברית", צוחקת מי שיש לה כיום כבר ארבעה שירים מוקלטים (אחד מהם צפוי לראות אור בעוד כחודשיים) ורבים נוספים כתובים. בן זוג אין כרגע, תודה ששאלתם, וחוץ ממוסיקה היא עושה גם בייביסיטר.   
מה לדעתך אמך הייתה חושבת על השיר?
"אמא הייתה הכל בשבילי -  החברה הכי טובה שלי ואמא חמה, עוטפת ומחבקת. היא תמכה בי במוסיקה, הייתה שם בשבילי ודרבנה אותי כדי שאצליח. מגיל קטן הייתה מעמידה אותי בערבי חג כדי לשיר מול כולם. אישה משוגעת ומצחיקה מלאה באור וכריזמה. היא אהבה שירים קצביים ואני חושבת שהיא הייתה אוהבת מאוד את השיר, מבסוטה שנתניה מוזכרת בו וכמובן שמחה שאני אומרת שהיא צודקת תמיד".  
כבר החלטת מה תעשי כשתיהי גדולה?
"אני רוצה לכתוב המון שירים שישנו חיים. המוסיקה עזרה לי להתמודד ברגעים קשים ואני רוצה שהיא תיתן משמעות לאנשים אחרים, זה מה שיעשה אותי מאושרת. חוץ מזה - כמו בקליפ - להיות קצת מהכל, אבל הרבה זמרת".