ישיבת מועצה, עיריית נתניה | צילום: נתניה נט  מתי ילמדו בישיבות המועצה להבחין בין עיקר לטפל? ישיבת מועצה, עיריית נתניה | צילום: נתניה נט

עוד ישיבה ייחודית מבית היוצר של עיריית נתניה. דיון בן חצי שעה בסוגיה של הקמת בית ספר שכבר הוחלט להקימו ודו קרב חזיתי בו החליט הרצל קרן לצטט את ראש העירייה כדי להתנגח בחיים פרידריך. כמעט ארבע שעות של ההצגה הכי טובה בעיר

מה לא נכתב על ישיבות המועצה חסרות התכלית הנערכות אחת לחודש בעיריית נתניה?

ישיבת המועצה | צילום: נתניה נט

דיונים טרחניים, ויכוחים קולניים ועימותים בין עסקנים מנגנים בדרך כלל כינור ראשון. רבים מהנוכחים נוטשים בשעת לילה מאוחרת מחמת הייאוש, אבל תשובות מוגדרות ותוצאות בשטח מתקבלות בדרך כלל הרחק מחדר הישיבות.

שלשום (רביעי) התקיימה עוד ישיבה מן המניין, ה-107 במספר, שהצליחה במפתיע לקבוע רף חדש ביחס לקודמותיה. למנה ראשונה: דיון בהקמת בית ספר שראש העירייה, מרים פיירברג איכר, כבר הודיעה מבעוד מועד שהוחלט להקימו ואף קבעה לכך תקציב ולוחות זמנים מוגדרים. המנה העיקרית: כניסה חזיתית של חבר המועצה הרצל קרן בחיים פרידריך, לכאורה מפיה של ראש העירייה עצמה.

בית הספר אושר? בואו נדבר על זה!

בהצעה לסדר היום שהגיש חבר המועצה עופר אורנשטיין בנושא בית ספר ממלכתי ומרכז קהילתי ברמת חן, הוא מתאר את חשיבות הקמתם למען השכונה. "המהלך הזה ייתן מענה לגידול בשכונה ויצמצם את בעיות התחבורה במרכז העיר", כתב בין השאר אורנשטיין. ההצעה לכשעצמה יכולה הייתה בהחלט להיות חשובה ורלוונטית, אלמלא הודיעה ראש העירייה, מרים פיירברג איכר, כי כבר הוחלט על הקמתם ותקצובם של בית הספר והמרכז הקהילתי בשנה הבאה. לדברי שירי חגואל – סיידון "בעקבות הבנייה החדשה, בעיקר בנייה עתידית, הבנו את הצורך ולכן ראש העיר הבטיחה שייבנו בית ספר ומתנ"ס. ההצעה מיותרת". חרף הדברים, במשך חצי שעה שלמה נערך דיון בסוגיה, שכיאה לנתניה הפכה למאבק כוחני. הפינאלה של הפרסה הגיע בהצבעה על השאלה "האם מעלים לדיון נושא שכבר התקבלה לגביו החלטה מתוקצבת כולל לוחות זמנים?". 15 הצביעו נגד ורק ארבעה בעד ועל כן ירדה ההצעה מסדר היום.

"עבריין היית ועבריין נשארת"

המופע המרכזי הגיע כאמור עם הצעתו לסדר היום של חבר המועצה הרצל קרן, שקרא לביטול כל המינויים של חבר המועצה חיים פרידריך בעקבות חזרתו לקואליציה העירונית והשעייתו מוועדות התכנון והבנייה של נתניה, זאת בעקבות פרסומים על כך שלכאורה סחט קבלנים. כזכור, לאחרונה נחשפו באתר "מיינט נתניה" קלטות בהן שוחחה ראש העירייה עם קבלנים מקומיים. בשיחות עלה לא אחת שמו של פרידריך ועולה מהן כי היה מעורב בענייני תכנון ובנייה בעיר. בין השאר נשמעה פיירברג-איכר אומרת על פרידריך: "זה לא סוד שהוא הכריז עלי מלחמה בגלל שאני חוסמת אותו מלהמשיך לסחוט קבלנים" ובנוסף "עכשיו אני הולכת על הראש שלו".

חדשות מקומיות - מתי ילמדו בישיבות המועצה להבחין בין עיקר לטפל?

ישיבת המועצה | צילום: נתניה נט

בהצעה לסדר היום כתב הרצל קרן: "בנובמבר 2017 החליטה ראש העיר להחזיר את חיים פרידריך לקואליציה העירונית ולמנות אותו (למרבה התדהמה, יש לומר כך במקור) בין השאר, לתפקיד: הממונה על התחדשות עירונית דהיינו ממונה ציבורי על תחומי התכנון והבנייה בעיר נתניה העוסקים בתכניות שבתחום תמ"א 38 ופרויקטים בתחום פינוי-בינוי במסגרת מנהל ההנדסה בעיריית נתניה! לא פחות ולא יותר!".
במהלך הדיון תקף קרן את פרידריך וציטט לכאורה מדבריה של ראש העיר. אגב, מרים עצמה ענתה לקרן וטענה כי "חיים ביקש סליחה והתחייב כי ינהג בדיוק על פי החוק". "אין לך שום קייס כי אתה יודע את האמת", הטיח קרן בפרידריך. "כשראש העירייה אמרה עליך שעבריין היית ועבריין נשארת ולא הגשת תביעת לשון הרע, כנראה שהיא יודעת מה היא אומרת. כשהיא אמרה שסחטת קבלנים ויש לה עדויות, כנראה היא יודעת מה היא אומרת". בהמשך התייחס קרן לקלטות שנחשפו: "בלי להיכנס לתוכן הקלטות, למרות שנורא בא לי, לא נעים לשמוע מה אומרים הקבלנים והתמונה שמצטיירת היא קשה ביותר".
ישיבת המועצה שהחלה בשעה 18:30 בערב הסתיימה בסביבות 22:15 בלילה. הבשורה? פחות החלטות קונקרטיות, ובעיקר רעש וצלצולים, כשהרושם העז הוא שמה שהיה הוא שיהיה. עד הפעם הבאה.