חברי מועצת העיר ה-16 בנתניה | צילום: נתניה נט ישיבת המועצה מציגה: חניות, סייעות, חופים ומקסום רווחים חברי מועצת העיר ה-16 בנתניה | צילום: נתניה נט

מי חונה בכחול-לבן, מה הרעיון סביב הסייעת השנייה בגנים וכמובן מה יעלה בגורל המכרזים בחופי העיר? ספוילר: נראה שהמצב יישאר כפי שהיה. בין לבין - מנכ"ל חדש ממונה לעירייה, בעוד חבר מועצה ותיק "גולש" אל מחוצה לה. כל מה שרציתם לדעת על ישיבת המועצה בנתניה

חברי מועצת העיר ה-16 בנתניה | צילום: נתניה נט

ישיבת המועצה השמינית מן המניין בעיריית נתניה נערכה אמש (רביעי) באווירת חילופי משמרות. חבר המועצה רפי "הגולש" ימין, שהודיע לאחרונה על פרישה מהחיים הפוליטיים, זכה לסטנדינג אוביישן שעה שנפרד בנשיקות וחיבוקים מהחברים בישיבת הפרידה שלו. "אנשים חשבו שיצאתי לפנסיה וקיבלתי מענק", צחק ימין בדברי הפרידה שלו. "אני רוצה להודות לאנשי המקצוע ואנחנו יכולים להיות גאים בהם. בתחום הצעירים והנוער אנחנו מובילים ברמה הארצית ויכולים ללכת בראש מורם". ראש העיר מרים פיירברג-איכר הוסיפה בגאווה כי "ההתרגשות מובנת. אני חושבת שרפי הטביע את חותמו וכשאומרים על מישהו שהוא חי ונושם את נתניה – מתכוונים אליו". על הצעירים והנוער תהיה אחראית כעת שירי חגואל – סיידון. אווירת הפרידה התחלפה בהתחדשות עם האצלת זכויות החתימה והאישור הרשמי למינויו של מנכ"ל העירייה החדש, יורם כהן. "אני מגיע מתוך תפישה של ניהול ותודעת שירות ומבחינתי להיות מנכ"ל העירייה זה אתגר גדול", אמר כהן. "אקדם את כל הנושאים שעומדים על הפרק למען תושבי העיר".

חדשות מקומיות - ישיבת המועצה מציגה: חניות, סייעות, חופים ומקסום רווחים

רפי ימין נפרד מחברי המועצה

"תגייס אתה משטרה בחינם"

האקשן הקבוע החל בשאילתא של חבר המועצה יוני שטבון בנושא הגדלת החניות בתשלום ברחבי העיר ובאזור התעשייה. "מסתמן כי הנהלת העיר ממשיכה במגמה של הגדלת המיסוי על תושבי העיר כדי לייצר הכנסות נוספות", כתב שטבון, שהוסיף כי על פי התכנון מוצע להחליף חניות שאינן בתשלום בחניות כחול-לבן. "אנחנו לא נחליף את עבודת המשטרה, מצד אחד אתה רוצה שיהיה חוק וסדר ומצד שני לא", התייחסה ראש העירייה לנושא. "אני מבינה שאתה אופוזיציה ומותר לך להגיד הכל". כשענה שטבון שלא הכל זה כסף, ענתה פיירברג-איכר: "תגייס אתה משטרה בחינם". עוד הוסיפה כי במסגרת התכנית תוכל העירייה לאפשר לבעלי עסקים תשלומים מופחתים עבור חניות לחודש ימים, מה שיסייע גם ללקוחות וכן שנבחנת האפשרות לשעתיים ראשונות חינם. "לא תמיד אפשר לענות על הציפיות של כולם אבל אנחנו בהחלט מנסים להקל ולעשות סדר", הבהירה.

גמילה או תעמולה?

חברת המועצה ליאורה לוי העלתה שאילתא בנושא הסייעת השנייה בגני הילדים, בה קבלה על פוסט אישי שהעלתה ראש העירייה, בו נכתב בין השאר כי הנחתנה את מנהל החינוך לשלב סייעת נוספת על חשבון העירייה בכל אחד מגני הילדים בהם לומדים 27 ילדים ומעלה. לטענת לוי, בפוסט נשתל לינק לקמפיין הבחירות של סיעת "נתניה אחת" בראשות מרים פיירברג-איכר לאחרונה הופתעה לגלות כי הוחלט לסיים את עבודתה של אחת הסייעות ללא הודעה מוקדמת. "ב-2015 עלה אותו פוסט עם אותה תמונה באתר העירוני והיה כתוב שזה זמני", אמרה לוי. "פתאום לפני הבחירות מופיע כמעט אותו מלל בלי המילה "זמני" ועם קישור לאתר הבחירות". "עיריית נתניה לא אמורה לתת סייעות, אלא על פי קריטריונים של משרד החינוך", ענתה ראש העירייה. "אחת הטענות של ההורים הייתה שחלק מהילדים לא גמולים ולכן נכנסנו לנושא הסייעת השנייה. כשלגננת ולסייעת יש מספר רב של ילדים שצריכים להחליף להם חיתולים זה מקשה, ולכן נתנו סייעת נוספת לפרק זמן קצוב כשהסבירות היא שמספר הילדים הלא גמולים ישאף לאפס".


מחיר Constant או שיטה משלבת?

כפי שפרסמנו לאחרונה ב"נתניה נט", דחתה ועדת המכרזים ניסיון של חבר המועצה ניסים פלד לשנות את שיטת המכרזים בחופי העיר ועל ידי כך להוזיל משמעותית את המחירים הן לזכיין והן לצרכן. כפי שהבהיר פלד, מבחינתו לא מדובר בסוף פסוק והוא העלה את הנושא על סדר היום, תוך בקשה לקבוע מחיר Constant שפוי וסביר במכרז השווה לכל הזכיינים המתמודדים. כמו כן הציע כי הזוכה במכרז הוא מי שייתן את סל המוצרים הזול ביותר לפחות ל-25 מוצרים, בהם שתייה קרה, ארטיקים, סלטים ועוד. בשל העובדה שפלד לא נכח בישיבה, מי שייצג את עמדתו היה יוני שטבון. "משפחה ממוצעת שמגיעה היום לחוף בנתניה משלמת לא מעט, מזוטות ועד דברם גדולים", אמר שטבון. "החוף הוא משאב ציבורי ואנחנו צריכים להקל על התושבים והזכיינים. אשמח מאוד שנשנה את השיטה ונהפוך את היוצרות".

"ניסים לקח את המכרז הקיים וציין את המחירים שכבר קבעו במכרז שיצא לפני הקדנציה שלנו ואנחנו לא יכולים לפתוח אותו", התייחס יו"ר ועדת המכרזים, חבר המועצה משה לוי. מ"מ ראש העירייה, אלי דלל, הוסיף כי "השיטה שהציע ניסים לא נכונה. צריך למצוא שיטה משלבת, בה אתה קובע מחיר שפוי של המסעדה ומרחיב את סל המוצרים, אבל כמובן שצריך לתת גם לזכיינים להרוויח". טלי מולנר הצטרפה לעמדתו של דלל: "זה לא רק לתת לזכיינים להרוויח, אלא גם לנו כרשות למקסם את הרווחים של העירייה". פיירברג-איכר סיכמה: "אנחנו משלמים היום קרוב ל-25 מיליון שקלים על אחזקת החוף והכל חינם ללא תשלום. אין לנו שום מנוף כלכלי – לא נמל ולא תחנת כוח. בנוסף, אנחנו משלמים שכירות למנהל מקרקעי ישראל שהם כאילו בעלי החוף למרות שאנחנו מתחזקים אותו. אנחנו חוטב העצים ושואב המים של המדינה". למורת רוחו של שטבון, 15 חברים הצביעו נגד לעומת 3 בעד, וההצעה ירדה מסדר היום.