יוני שטבון מול מרים פיירברג-איכר עימות חזיתי: יוני שטבון מול מרים פיירברג-איכר יוני שטבון מול מרים פיירברג-איכר

טונים גבוהים, מטענות להפקרות ועצימת עיניים ועד איומים בתביעה. ישיבת המועצה העירונית התנהלה על מי מנוחות באופן יחסי, עד שהגיעה ההצעה לסדר היום של שטבון בנושא ערעור ביטחונם של תושבי העיר בעקבות תופעת המסתננים. ראש העירייה לא נשארה חייבת. היה חם

 

דרך וינגייט 

לצופים מן הצד בישיבת המועצה התשיעית מן המניין שנערכה אתמול (רביעי), נדמה היה שיחסית לקודמותיה, ייתכן ו"תעבור בשלום". בין השאר הוקרא השיר "אל תשקר", תרצה גרינפלד שהחליפה את רפי ימין נשבעה אמונים למועצה והוענקו תעודות הוקרה רבות, בכללן לתיכון אורט יד לייבוביץ על הזכייה באליפות המדינה לבתי ספר תיכוניים ולעובדת הסוציאלית רונית סלומון, על זכייתה באות הוקרה של השרה לשוויון חברתי בתחום מניעת אלימות נגד נשים. בהמשך הועלו מספר הצעות לסדר היום, שעסקו בהקמת ועדה לשמירת עצים, הקמת מגרש כדורגל סינטטי לטובת הספורט החובבני בעיר והדיון הבלתי נגמר בסוגיית פתיחת היכל התרבות בשבת. אחרונה חביבה עלתה ההצעה לסדר היום של חבר המועצה יוני שטבון בנושא ערעור הביטחון האישי של תושבי נתניה והתגברות אירועי האלימות והעבריינות בעיר. היא טרפה את הקלפים.

דרום תל אביב 2

בפתח דבריו תיאר שטבון מציאות בעייתית במיוחד בכל הנוגע לביטחון העירוני ומנה עשרות אירועים, בהם יריות לרכב, מטעני חבלה ברכב ובבניני מגורים, דקירות, חילול בתי כנסת, תקיפות שכנים, פצועים בקטטות, סמים ואירועי אלימות נוספים. לשיאו הגיע כשסיפר כיצד סייר עם חברי תנועת "אחריי" בשוק ולדבריו גילו "פצצה מתקתקת" של מסתננים בלתי חוקיים, אותם העריך בכ-3,000 ברחבי העיר, הפקרות מוחלטת, דירות מחולקות, זנות, בניינים רעועים וכנסייה לא מאושרת.

"זה פוגע בביטחון האישי של כל תושבי נתניה. מי אוכף את זה? איפה המיסים ואיפה הבנייה?", זעק שטבון לפני שעבר לפסים אישיים ופנה לראש העירייה, מרים פיירברג-איכר. "איפה היית? עצימת העיניים היא שלך ושל הפקידות המקצועית שלא מפקחים על הדירות. זה דרום תל אביב 2. בואו נפסיק להאשים את המדינה כי גירוש זה לא בידיים של רשות מקומית. כן בידיים שלנו ושל ראש העירייה לבצע אכיפה, לבדוק מי משכיר את הדירות ובאיזה היתר. בכל העיר אנשים משלמים ארנונה ונלחמים על חדרים קטנים ופה משכירים ביד חופשית. איפה שלא נוח ולא נעים אנחנו לא בודקים". בסיום דבריו הציע שטבון לראש העירייה לצאת לסיור שטח משותף על מנת לראות בעיניים במה דברים אמורים.

לא עצמתי עיניים

במשך דקות ארוכות התאפשר לשטבון לשטוח את טענותיו, אך פיירברג-איכר רתחה מכעס שעה שעבר להאשים אותה ישירות ולבסוף התפרצה כלפיו: "אף אחד לא עצם עיניים ואל תבלבל במוח", אמרה ראש העירייה. "תיזהר, בסוף אתבע אותך על מה שאתה אומר". "את יכולה לתבוע אותי", ענה שטבון. "את מאיימת עלי?". "כן, כי זה לא נכון ואתה לא יודע על מה אתה מדבר", הגיבה פיירברג-איכר והתייחסה לטענות: "הלכנו לבית משפט ולצערי הם לא ממש נחמדים אלינו. בוא נדבר ענייני – זו סוגיה לאומית, כאשר יש יפי נפש במדינה שתומכים בהם. אני יכולה להראות לך 200 ישיבות שנערכו עם המשטרה ועם כל הגורמים וכנראה שזה לא כל כך פשוט כי יש סוגיה משפטית". עוד הוסיפה ראש העירייה כי "אני לא רוצה לריב איתך. לא לך ולא לי יש כלים ואין לנו אפילו זכות לבקש תעודת זהות ממישהו. את זה יכולים לעשות רק מי שהופקד על הנושא ויש לו סמכות. לצערי, יכול להיות שעובדי העירייה לא עשו את כל מה שצריך היה לעשות, למרות שקיבלו הנחייה ברורה ממני. אני כועסת על הפיקוח, על אלון אהרון, המשטרה, ההנדסה וגם על הלשכה המשפטית, אבל אני תמיד מגוננת על העובדים שלי". את דבריה לשטבון חתמה ראש העירייה במילים: "אתה נעול על משהו שמאוד נוח לך פוליטית, אבל אנחנו לא משני צדי המתרס. יש פה בעיה שקשה להתמודד איתה". ההצעה עצמה - לכנס בדחיפות ישיבת מועצה ולקיים דיון מיוחד בנושא, ירדה מסדר היום לאחר ש– 18 חברים הצביעו נגד, ארבעה בעד ואילו אחד החברים נמנע. בחשבון אחרון, דיון נוסף בסוגיה לא יתקיים בפורום העירוני המכובד, אבל כל הנוכחים במועצה ודאי יודו שרמת האקשן הרקיעה שחקים.