ליה ממן TIK TOK כמו שעון: האפליקציה שהפכה למופע נוער לוהט ליה ממן

כוכבי הרשת החמים במדינה מתגלים היום באמצעות סרטונים קצרים שכוללים שירה, ריקוד ומשחק ומובילים למאות אלפי עוקבים. אחת הכוכבות הבולטות היא ליה ממן בת ה-15 וחצי מנתניה, שהחלה עם חבריה בסיבוב הופעות של ה-TIK TOK SHOW. בשבוע הבא תופיע מול החברים והמשפחה בשכונת מגוריה, עיר ימים. "מגיל קטן חלמתי להיות מוכרת. עכשיו ילדים מזהים אותי ברחוב וזה מאוד מרגש", היא מספרת

ליה ממן

אם חציתם את גיל 20, לא בטוח שזכיתם להיחשף לאפליקציית טיק טוק, אבל זה לא אומר שהיא לא פרשה כנפיים בקרב בני הנוער והפכה לתופעה ויראלית שממשיכה לצבור תאוצה מדי יום. מדובר בסרטונים קצרצרים שעלו לרשת בליווי ריקוד, משחק, ליפסינג ועוד, ועד מהרה הפכו ויראליים וצברו מאות אלפי עוקבים. כעת מתברר שהתופעה מתרחבת מחוץ לגבולות האפליקציה אל הבמה. השבוע, לרגל חג החנוכה, החל מסע הופעות של הטיק טוק SHOW- המקורי ברחבי הארץ, מה שיאפשר לעוקבים הנלהבים לפגוש מקרוב את כוכבי הרשת הגדולים והחמים ביותר בישראל, שכאמור כבר מזמן פרצו את גבולות הרשת.

המופע יעסוק ביוצא האח הגדול, לאון שניידרובסקי, שיוצא להגשים את חלומו ולהעלות מופע טיק טוק ראשון בארץ. בעזרת חמשת מחבריו היוטיוברים הוא הולך לבחור את כוכבי הטיק טוק שישתתפו במופע, כאשר כל האודישנים מתרחשים על הבמה. מדובר בגרסה עדכנית למחזמר "שורת המקהלה" בשילוב רשתות חברתיות. מאחורי המופע עומדת חברת teenk, בעלת וותק וניסיון של למעלה מ-15 שנה בעבודה עם בני נוער וצעירים, וכן חברת "חוגגים הפקות" המתמחה בייזום והפקת אירועי ילדים ונוער מהגדולים בארץ.

עיצוב וסטייל - TIK TOK כמו שעון: האפליקציה שהפכה למופע נוער לוהט

ליה ממן

ממסך הטלוויזיה לסמרטפון

אחת מכוכבות המופע היא ליה ממן בת ה-15 וחצי, המתגוררת בשכונת עיר ימים בנתניה. כבר בכתה ח' הופיעה בסדרת הטלוויזיה "הבנים והבנות" בערוץ הילדים ובהמשך עשתה חיל בשמי הטיק טוק, כאשר לסרטונים שהיא מעלה על בסיס יומיומי יש לא פחות מ-110 אלף עוקבים. "אפשר לומר שככה נוצרים היום כוכבים ברשת", היא מספרת בשיחה עם "נתניה נט". "יש לזה קהל עצום, אפקט הרבה יותר גדול מהטלוויזיה חד משמעית, וזה פשוט טירוף. ילדים בגילאי יסודי וחטיבה מזהים אותי וזה כיף, אני מקבלת הרבה תגובות וזה הכי מרגש בעולם. בהתחלה היה מי שצחק על זה לפני שזה היה מקובל, אבל היום כולם שם. מגיל קטן חלמתי להיות מוכרת ולהצליח. יש לי עוד המון שאיפות, אבל ברור שזה חלק גדול מהן".

30 Tik Tok ליה ממן

על המופע בהשתתפותה מוסיפה ממן: "הטיק טוק שואו הוא קאסט בגילאי 15-22, כשלכל אחד יש טיק טוק ולרובנו מעל 100 אלף עוקבים, כולל הרבה יוטיוברים. עבדנו קשה מאוד על המופע והתחלנו להופיע בסוכות. זה התגלה כמוצלח מאוד ועכשיו אנחנו ממשיכים לחנוכה. ההופעות מאוד אינטנסיביות ולפעמים אנחנו עולים על הבמה שלוש פעמים ביום, אבל הבמה והקהל הם האהבות שלי וזה ממש מחייה אותי. פעם עליתי להופיע עם 39 מעלות חום. הייתי על הפנים, אבל כשאתה רואה את הילדים צורחים ורוקדים זה מרים בטירוף".

עיצוב וסטייל - TIK TOK כמו שעון: האפליקציה שהפכה למופע נוער לוהט

ליה ממן

הופעה ביתית

ממן מתגוררת כאמור בעיר ימים ולומדת בבית הספר "אלדד" במגמות כלכלה-סוציולוגיה ותיאטרון. "מאוד קשה לשלב את הלימודים והרבה פעמים אני יוצאת מוקדם ומביאה אישורים מההפקה, אבל בבית הספר מתחשבים בי, מבינים אותי ומוכנים לדחות עבורי עבודות", היא משתפת. "האמת שהולך לי ממש טוב בלימודים, אני לא רואה טלוויזיה ובכל זמן פנוי שיש לי אני לומדת למבחנים ומכינה עבודות, גם אם לפעמים אני לוקחת אותן איתי לחזרות. הלימודים חשובים לי ולא אוותר עליהם". חלק מהסרטונים היא מעלה בשיתוף אחיה הגדולים, שון בן ה-23, סטודנט במכללת רופין, ורוי בן ה-18, חייל בשירות סדיר. "הם תומכים בי מאוד, יחד עם כל המשפחה והחברים", היא מחייכת. "כולם תמיד ידעו שזה החלום שלי וליוו אותי ממש מהצעדים הראשונים. שוב, ברור שבהתחלה היו גם את אלה שהסתלבטו ופחות פרגנו, אבל היום אותם ילדים פתחו טיק טוק ועושים את זה – איך שגלגל מסתובב לו".

תתרגשי במיוחד בהופעה בנתניה?

"ברור, זה הכי מרגש בעולם. אני בקניון כל יום וזה הבית שלי. כשראיתי שיש לנו שם הופעה ישר הזמנתי את כל המשפחה והחברים להגיע. יהיה כיף גדול להכיר המון אנשים בקהל".

מה החלום הגדול שלך?

"זה יישמע הכי קיצ'י, אבל החלום הגדול הוא להיות שחקנית מצליחה בחו"ל".