האם גם אתם שמתם לב השנה לתופעה מעט מוזרה – סירובו של הקיץ להגיע אלינו באופן מלא? נראה כי לפני שהוא מחליט להגיע אלינו, הוא פותח עבורנו חלון הזדמנויות אחרון בהחלט להשיל מעלינו את הקילוגרמים העודפים שצברנו במהלך חודשי החורף.

אז איך עושים זאת?

אחד הגורמים המרכזיים לעלייה במשקל הוא הרגלים אישיים שפיתחנו ואורח חיינו. לשמחתנו הגדולה הרגלים אלו ניתנים לשינוי. אז אם אתם בעד שינוי הגיע הזמן להתחיל מהמחשבה.

האם שאלתם את עצמכם לפני שפתחתם את המקרר או מגירת החטיפים את השאלה הבאה: האם אני רעב/ה? סביר להניח שמרביתכם יענו שלא.

הכן את גופך לקיץ

(צילום:fotolia)

הסוד להצלחה

הידעתם שרעב הוא רק אחת הסיבות שבגללן אנחנו אוכלים? נשמע לכם הזוי? בהחלט לא! לא תמיד אנחנו אוכלים כי אנחנו רעבים. אנחנו אוכלים או יותר נכון לומר שאנחנו משתמשים באוכל כדרך להתמודדות עם מצבים נפשיים דוגמת; כעס, עצב, חרדה, דכאון, שעמום, עייפות, בריחה או הסחת דעת.

אם כך מהו הסוד?

ראשית כל עליכם לשנות את דפוס החשיבה שלכם. שאלו את עצמכם לפני שאתם נכנסים למטבח ופותחים את המקרר האם אתם באמת רעבים או שאתם באים להתנחם בנשנוש. איכלו רק כשאתם באמת רעבים!

תכננו ארוחות מסודרות לאורך כל היום. הקפידו על אכילה מתוכננת של לפחות 3 ארוחות ביום. תכננו מתי אתם אוכלים את ארוחת הבוקר, הצהריים והערב שלכם. הקפידו שכל ארוחה תכיל את כל אבות המזון ותהיה עשירה בסיבים תזונתיים.

עשו לכם רשימה שבועית של ירקות וצרכו מידי יום לפחות 4-5 סוגי ירקות שונים. איכלו אותם לפני כל ארוחה שתכננתם. ירקות לפני הארוחה מקלה על פעולת מערכת העיכול.

פעילות גופנית. אם לא התברכת בגנים של גפרור אין לך פטור מהסעיף הזה. מעבר לכך שפעילות גופנית תורמת לנו בירידה במשקל, היא מסייעת לנו בחיוניות ומשפרת מחקרית את מצב רוחנו וגורמת להעלאת הביטחון העצמי.

עשו סלקציית פחמימות. פחמיה פשוטה - אאווט פחמימה מורכבות - אין. פחמימה היא מילה נרדפת לסוכר. התחילו לקרוא תוויות של מוצרים והבינו אילו סוגי פחמימות אתם מכניסים לגופכם.

העדיפו מוצרים בעלי אחוזי שומן נמוך. הגבילו את עצמכם למוצרים עד 5% שומן.

שתו הרבה מים לאורך כל היום. הצטיידו תמיד בבקבוק מים אתכם. הצריכה היומית המומלצת היא 8 כוסות ביום.

מעקב אישי: נעים מאוד המשקל- ידידו האמיתי של האדם. הפסיקו לפחד ממנו והתחילו להבין שהוא היחידי שיגיד לכם את האמת גם אם היא כואבת. מידי שבוע- שבועיים עלו עליו ושקלו את עצמכם. אם יש לכם יעד רשמו את המדדים. קחו בחשבון שאם אתם עוסקים בפעילות ספורטיבית מאסיבית אתם בונים מסת שריר שתתבטא בעלייה במשקל- אז אל נא תיבהלו!

לחיי קיץ חם, ספורטיבי ומהנה. בהצלחה!