גאיה פדר  תכירו: המוצר שנועד למנוע החדרת סם אונס לכוסות שתייה גאיה פדר 

גאיה פדר פיתחה את "מיי סייף קאפ", במטרה שכל אחת תוכל להגיע הביתה בשלום. בראיון היא מספרת על סם האונס ששמו לה במשקה והוביל אותה לפיתוח המוצר, על גיוס ההמונים והמטרה הסופית: "אני רוצה שהמוצר יהיה חלק מחיי היומיום של כל אישה" 

גאיה פדר 

אחת הסכנות הגדולות שאורבות לנשים בברים ומועדוני לילה הוא סם האונס המפורסם – וכשמו כן הוא. לא מעט נשים נפלו קורבנות לאונס לאחר שחוסר תשומת לב רגעי הספיק כדי להחדיר את הסם לכוס המשקה שלהן ומשם הדרך לאסון ולטראומה לכל החיים הייתה קצרה.

מי שעושה כעת ניסיון אמיץ לשים סוף לתופעה הפסולה היא גאיה פדר מנתניה, שפיתחה מוצר העונה לשם "מיי סייף קאפ" – כיסוי לכוס המשקה שנועד למנוע כל אפשרות להחדרת סם אונס. "הכיסוי עשוי 100% לטקס טבעי, הוא מתלבש בדיוק על הכוס וקשה מאוד להוציא אותו – וזו בדיוק המטרה העיקרית שלשמה הוא נוצר", היא מספרת בראיון ל"נתניה נט". "במשך שבוע שלם ניסיתי אותו על משהו כמו 15 כוסות, וגם ניסיונות לקלף אותו עם הציפורניים לא עזרו. הוא חזק מאוד".

מיי סייף קאפ מגיע במגוון צבעים עם הלוגו הייחודי שעיצבה גאיה, סמיילי מחויך וקורץ, כאשר העין הפקוחה בצורת לב, בו מופיע הפתח המיועד לקשית. "הוא מתרחב ומצטמצם לפי הגודל של הקש וזה מה שיוצר את הוואקם", היא מסבירה.

משירותים ועד חדר כושר

הרעיון לפיתוח המוצר הייחודי לא נולד בחלל ריק. לפני מספר שנים חוותה גאיה ניסיון לתקיפה מינית באמצעות סם אונס. רק בזכות תושייתן של שתי חברותיה, שזיהו שינוי בהתנהגותה ודאגו להוציא אותה מהמועדון בו שהו, ניצלה. "לצערי יש המון נשים שלא ניצלו והפכו לקורבנות", היא אומרת בעצב. "גם שנה אחרי המקרה לא הפסקתי לחשוב על דרכים כדי לעצור את הדבר הזה, מתוך תקווה שהאירוע האישי שעברתי יהיה גם האחרון".

עיצוב וסטייל - תכירו: המוצר שנועד למנוע החדרת סם אונס לכוסות שתייה

my safe cup 

בתהליך הגיעה גאיה לחברה בארה"ב שמייצרת את המוצר וסוכם על שיתוף פעולה, כאשר היא למעשה תהיה הזכיינית של מיי סייף קאפ בישראל. לאחר שאביה סייע לה כלכלית לייבא 500 יחידות ראשונות, היא פתחה לאחרונה בקמפיין הד סטארט (גיוס המונים) במטרה לגייס סכום של 60 אלף שקלים שיכסה את מחיר העלות. ביומיים הראשונים גויסו למעלה מ-1,500 שקלים על ידי 21 תורמים, וכמובן שהיד עוד נטויה.

גאיה פדר נולדה וגדלה בנתניה ומתגוררת בשכונת פולג. היא סטודנטית להנדסת רכב במכללת רופין ואוטוטו תחגוג יום הולדת 21. "עד עכשיו התגובות שקיבלתי פשוט מדהימות. חברות שהתנסו אמרו שכמה שקשה להסיר את המכסה, זה שווה הכל כי הולכים הביתה בתחושת ביטחון", היא אומרת. "בארה"ב יש לזה ביקוש וקהל גדול מאוד, זה מוצר סופר חיוני ואני מאמינה שכאשר אשווק את המוצר בצורה נכונה הוא יצליח מאוד גם בישראל וכל בר או מועדון ימכרו אותו".

מה המטרה הסופית של המוצר?

"כמו שיש בשירותים של הגברים קונדומט, שיהיה בשירותים של הבנות את מיי סייף קאפ. אפילו הרבה ידידים שלי התלהבו מזה והמוצר נראה להם מגניב. זה צריך להגיע לא רק לברים או מועדונים, אלא גם במסעדות ויכול להיות אפילו גימיק יפה בחדרי כושר. בשורה התחתונה, אני רוצה שהמוצר הזה יהיה בכל מקום וחלק מחיי היומיום של כל אישה".