תמונה: עיריית נתניה  משקיעים בנתניה רוכשים דירות יקרות בהשוואה לזוגות הצעירים תמונה: עיריית נתניה

דו"ח הכלכלן הראשי באוצר מגלה כי משקיעי נדל"ן הרוכשים דירות בנתניה מוציאים סכומים גדולים יותר בהשוואה לזוגות צעירים ואחרים שרוכשים את דירתם הראשונה

תמונה: עיריית נתניה

מסקירת הכלכלן הראשי באוצר שפורסמה החודש, עולה כי הדבר נכון גם בדירות חדשות הנמכרות על ידי קבלן וגם בדירות יד שנייה. זאת בניגוד למגמה שבה משקיעים מתמקדים דווקא בדירות יד שנייה זולות יותר, כמו שקורה בערים אחרות כמו חיפה, באר שבע וטבריה. התמונה שמצטיירת בנתניה תואמת יותר לערים תל אביב וירושלים, שאוכלוסיית המשקיעים בהן מוציאה סכומים גבוהים על דירות בהשוואה לרוכשי דירה ראשונה.

בסקירת האוצר מצוין כי המחיר הממוצע שבו נרכשת דירה חדשה מקבלן על ידי מי שזוהי דירתו היחידה עומד על כ2.4 מיליון שקל, וזאת לעומת דירה חדשה הנרכשת על ידי משקיע, שם שווי העסקה הממוצע מסתכם בכ2.7 מיליון שקל. בדירות יד שנייה נרשמו מחירים נמוכים יותר, כאשר המחיר הממוצע לדירה שנרכשה על ידי זוג צעיר עומד על כ1.9 מיליון שקל, זאת לעומת כ-2.1 מיליון שקל לעסקה ממוצעת למשקיע.

מלאי הדירות החדשות בנתניה עלול להצטמצם בשנים הקרובות, זאת בשל ירידה משמעותית בהתחלות הבנייה. דו"ח הלמ"ס מיוני האחרון בנושא, דיווח על ירידה של כ23% בהתחלות הבנייה בעיר, עם 697 דירות חדשות שבנייתן החלה, זאת לעומת כמעט 1,000 בשנה הקודמת. זוהי השנה הרביעית ברצף שבה נרשמת ירידה בכמות התחלות הבנייה בעיר נתניה, ועולה השאלה האם העיר תצליח לעמוד בביקוש בשנים הקרובות.

חדשות נדל"ן - משקיעים בנתניה רוכשים דירות יקרות בהשוואה לזוגות הצעירים
עו"ד דוד אזולאי, העומד בראש קבוצת דוד אזולאי המחזיקה במספר פרויקטים בעיר אומר כי "על אף הירידה בכמות המשקיעים בשנים האחרונות ומאמצי הממשלה לדחוק אותם מהשוק הם עדיין עובדה קיימת, בעיקר בערים הגדולות ובערי החוף. המשקיעים אמנם מוציאים סכומים גבוהים יותר על רכישת דירה אבל כיום מתרחקים מנכסים יקרים במיוחד שמתומחרים ב-3-4 מיליון שקל, בעיקר בקו החוף, שכן כיום דירות מסוג זה נחשבות לסחורה יקרה מדי שקשה לאחר מכן לממש אותה. בנכסים הנמכרים במחירים הנעים סביב שני מיליון שקל המשקיעים הם עדיין פלח שוק פעיל ומשמעותי כפי שהיו בעבר".

אזולאי מוסיף כי "התשואה הנשחקת בנדל"ן מעבירה חלק מהמשקיעים לעולם המשרדים ולנדל"ן המסחרי, שבהם ניתן להגיע לתשואות כפולות ומשולשות בהשוואה למגורים. בתחומים אלה, ובעיקר בנדל"ן המסחרי, ההזדמנויות וההיצע מצומצמים יותר ביחס לשוק המגורים. גם אם מדובר בדירה להשקעה וגם אם במשרד או בחנות, הדבר המשמעותי ביותר הוא לבדוק את המצב הנוכחי של האזור ואת התוכניות העתידיות בו, על מנת לבחור נכס שעתיד לרשום השבחה בטווח של השנים הקרובות. מרבית ההזדמנויות נמצאות כיום במרכז העיר ולא בקו החוף, שהמחירים בו כבר גבוהים מאוד".