חברת בריגה מקבלת את כוכב הבטיחות  חברת בריגה מנתניה קיבלה את כוכב הבטיחות חברת בריגה מקבלת את כוכב הבטיחות 

טייסי קרב וקבלנים החלו בפעילות משותפת לשינוי תרבות הבטיחות בענף הנדל"ן והענקת כוכב הבטיחות הראשון 

חברת בריגה מקבלת את כוכב הבטיחות 

השבוע קיים מטה הבטיחות בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ בו קיבלו חלוצי מהפיכת תוכנית "כוכבי הבטיחות" את הכוכב הראשון שלהם.

מנהלי החברות קיבלו תעודות המציינות את עמידתן בתנאי הסף של סטנדרט הבטיחות החדש אשר משמש מסגרת לחזון בו "הבטיחות תקדם תרבות של מצוינות ואפס כשלים בתכנון ובביצוע".

בין החברות שקיבלו כוכב בטיחות ראשון במסגרת התוכנית גם חברת קידר מבנים מארגון קבלני השרון והשומרון, וחברת בריגה מארגון קבלני נתניה.

במסגרת התוכנית מצוותים טייסי עבר מחיל האוויר לחברות בנייה ישראליות העוברות הדרכה, בה משתתפים כלל עובדי החברה, מההנהלה הבכירה ועד אחרון העובדים בה. התוכנית מבקשת לחולל שינוי תרבותי עמוק ולהנחיל יסודות לבקרה עצמית של חברות הבנייה. בנוסף מקבלות החברות זוויות נוספות של חשיבה על רווחת עובדיהם מתוך הסתכלות על כל עובד כעל הגורם החיוני ביותר לחברה. כבר בשלביה הראשונים של התוכנית ארגון צומ״ת מלמד את החברות מהי תרבות של ארגון לומד. כיצד נכון לתחקר, להפיק לקחים וללמוד מאירועי בטיחות קטנים כגדולים, מאירועי ״כמעט ונפגע״ ועד אירועים קשים.

רפי זנזורי, יו"ר ארגון קבלני נתניה, אמר כי "תכנית הכוכבים היא מהפרויקטים שאפשר לומר עליהם בלב שלם כי תציל חיים של עובדים ותעשה מהפך בענף. אנו מאמינים כי התוכנית תחולל שינוי תודעתי ותרבותי בענף הבנייה הישראלי, תקדם אותו ותביא למציאות חדשה בישראל. מעתה יהיה לענף הבנייה סטנדרט חדש של מקצועיות ובטיחות, העובדים יעברו הדרכות יחד עם המנהלים הבכירים, כשלים ידווחו ויתוקנו במהירות ותאונות רבות יימנעו."

יו"ר מטה הבטיחות בענף הבנייה איל בן ראובן  "אנו גאים בחברות החלוצות המקבלות את כוכב הבטיחות הראשון והמשמעותי שלהן. החברות הללו הוכיחו מקצועיות, בטיחות ודאגה לעובדים מעל לכל. אנו מאמינים כי חברות נוספות יצרפו לתוכנית העתידה לשפר ולקדם את הבנייה הישראלית ועובדיה. הציוות של חברות בנייה ביחד עם טייסי עבר בעלי רקע מפואר וניסיון חיים יוביל להכנסת אפיקי חשיבה חדשים לענף הבנייה, שיתוף פעולה פורה ויכניס סטנדרטים חדשים של מקצועיות לענף".