צילום: freepik מה אורך החיים של מצבר? צילום: freepik

מצבר הוא למעשה הרכיב החשמלי ברכב. הוא מניע את הרכב שלכם ומאפשר לו לנסוע. כמו כן, ניתן לומר שאחרי הגלגלים, המצבר הוא אחד הרכיבים שיש להחליף שתדירות יחסית גבוהה

חדשות נדל"ן - מה אורך החיים של מצבר?

צילום: freepik

מהו אורך החיים של מצבר ברכב?

כשמדברים על אורך החיים של המצבר, לרוב יהיה קשה לשים את האצבע על זמן מדויק, אך כן ניתן לומר כי רוב המצברים האיכותיים מחזיקים בממוצע כשלוש שנים. כמובן שיש מצברים שיסיימו את חייהם לאחר שנתיים או שנתיים וחצי ויהיו גם כאלו שיחזיקו מעמד ארבע שנים. אורך חיי המצבר תלוי בעיקר בשימוש שנעשה ברכב. רכבים שנוסעים הרבה על הכביש, מפעילים באופן קבוע את המצבר, מאריכים את חייו. לעומת זאת, רכבים שמבצעים מעט נסיעות המאופיינות בזמן נסיעה קצר, דווקא מקצרות את חיי המצבר
זה וודאי נשמע לכם לא סביר ולא הגיוני, כי שימוש רב במכשיר כלשהו, בדרך כלל יעשה את ההפך, אך כשמדובר במצבר, ככל שהנסיעה ארוכה יותר, המצבר מגיע לטעינה מלאה וכך אורך החיים שלו נשמר טוב יותר.

איך מתאימים מצבר לרכב?

בשוק מצברים לרכב קיים מספר רחב של סוגי יצרנים שונים. כל יצרן מתאים את המצברים שלו לרכבים השונים. כדי שתדעו איזה מצבר מתאים לרכב שלכם, עליכם לפתוח את ספר הרכב, שם ימליצו לכם על היצרנים שהמצברים שלהם מתאימים לרכב שלכם. אם ספר הרכב אבד לכם, אל דאגה, תוכלו להיכנס לחברת הרכב ולמצוא שם טבלאות המסבירות על המצברים המתאימים.
לא מומלץ להתאים לרכב מצבר שאינו מתאים לרכב וגם לא מומלץ להרכיב מצבר ישן שטעון לא במלואו, כי סביר שלא יחזיק לכם מעמד זמן רב.

כמה עשוי לעלות מצבר לרכב?

העלות של מצבר לרכב נעה בין 350 שקלים ל- 600 שקלים. המחירים תלויים בסוג היצרן וסוג הרכב. מצברים במחירים זולים יותר, לרוב יהיו מצברים ישנים שאינם טעונים במלואם וכמובן שחייהם יהיו קצרים מהרגיל.

איפה מומלץ להחליף מצבר לרכב?

בעניין זה חשוב לדעת כי מחליפים מצבר בשלוש מקרים. המקרה הראשון, כאשר תאריך התפוגה הגיע ליעדו וכעת יש צורך להחליף את המצבר. המקרה השני, הרכב מתחיל להראות איתותים שהמצבר הולך להיגמר. אתם תראו זאת באורות חלשים, התנעה שאינה סדירה וכדומה ואז סביר שתלכו להחליף את המצבר. המקרה השלישי והאחרון, קמתם בבוקר, באתם להתניע והרכב לא מתניע. מה עושים עכשיו? מזמינים מצבר לרכב עד הבית. מדובר בחברות ששולחות שליח מטעמם עם מצבר חדש לפי סוג הרכב והם מתקינים לכם אותו בבית שלכם מבלי שתצטרכו לגשת למוסך הקרוב. זהו שירות מצוין, מהיר שמאפשר להמשיך את היום כרגיל, בדיוק כמו שתיכננתם.