תמונה: עיריית נתניה  עלייה במחירי הדירות בנתניה תמונה: עיריית נתניה 

מחירי הדירות בנתניה עלו ב-7% בשנת 2020. זינוק במחירי דירות 4 חדרים. עומרי ראובני מקבוצת איציק תשובה "מחירי הדירות ימשיכו לעלות גם ב- 2021"

תמונה: עיריית נתניה 

מחירי הדירות בנתניה עלו בשנת 2020 ב-7% בממוצע, ומחיר דירה ממוצעת עומד על כ-1.763 מיליון שקל - כך עולה מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שבוצע בלשכת שמאי המקרקעין. כמות העסקאות ירדה בכ-4% והסתכמה ב-643 ברבעון הרביעי של השנה לעומת הרבעון המקביל ב-2019.

בהתפלגות הדירות לפי מספר חדרים ניתן לראות שרק פלח הדירות של 3.5-4 חדרים רשם זינוק של 13% במחירים, ודירות 2.5-3 חדרים התייקרו ב-2%, בעוד שאר סוגי הדירות שנבדקו רשמו ירידות מחירים.

חדשות נדל"ן - עלייה במחירי הדירות בנתניה
לדברי עומרי ראובני, סמנכ"ל שיווק ומכירות בקבוצת איציק תשובה, הבונה את פרויקטים למגורים ומסחר בנתניה: "משבר הקורונה לא פגע בענף הנדל"ן, בייחוד לא בענף המגורים. מחירי הדירות עלו ב- 2020 ויוסיפו לעלות גם ב- 2021, ויש לכך כמה סיבות: ראשית, ההיצע נמוך מהביקוש. המדינה לא משווקת מספיק קרקעות, וכשכבר יוצא מכרז הוא נסגר במחיר גבוה במיוחד ע"י אחת החברות הגדולות. שנית, התנאים לקנות דירה עבור זוגות צעירים והן עבור משקיעים הם נוחים יותר, עם ההקלה בנטילת משכנתאות והורדת המיסוי לדירה שנייה, כך שיותר דירות נמכרות. בנוסף, כשייפתחו השמיים, אני צופה רכישה מאסיבית מצד יהודים שמחכים לעלות לארץ או לרכוש דירות נופש ואחת הערים המועדפות עליהם היא נתניה. גם העלייה בעלויות הבנייה תביא לעליית מחירים, כך שאין מנוס מכך שהמחירים ימשיכו לעלות גם בשנה הקרובה".
נציין כי נתוני הלמ"ס מתייחסים לממוצע העסקאות שבוצעו בשנה החולפת, הכוללות דירות בפרויקטים חדשים וכן דירות מיד שנייה, והוא איננו ממוצע בין הרבעונים. אם לדוגמא היתה בעיר מסוימת וברבעון מסוים כמות מכירות גבוהה בפרויקט מסוים של דירות חדשות ויקרות יותר, זה משפיע על הממוצע הכללי של העסקאות ולפיכך על המחיר הממוצע של דירה.