ארכיון | צילום: עיריית נתניה  תושבי נתניה מרוצים מאזור המגורים ארכיון | צילום: עיריית נתניה 

הלמ"ס: 78% מתושבי נתניה מרוצים מהדירה שלהם ו-86% מרוצים מאזור המגורים

ארכיון | צילום: עיריית נתניה 

כ-78% מתושבי העיר נתניה מרוצים מהדירה שלהם ו-86% מרוצים מאזור המגורים – כך עולה מניתוח סקר מדדי איכות החיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2020 שבוצע בארגון קבלני נתניה.
סקר הלמ"ס מדד את איכות החיים ב-16 הערים הגדולות בישראל וחילק אותן לשלוש קטגוריות: אלה שקיבלו ציון כולל גבוה ב-51 מדדי איכות החיים של הלמ"ס, אלה שקיבלו ציון בינוני, והערים שקיבלו ציון כולל נמוך במדדים.
כך, נתניה נמצאת בקבוצת הערים עם ציון כולל בינוני במדדי איכות החיים. מתוך 51 מדדים הזמינים עבור העיר, ב-27 מצבה היה טוב יותר מהממוצע הארצי וב-24 מדדים פחות מהממוצע. העיר מובילה באמון בממשלה ובאחוז הנמוך ביותר של משקי בית המשלמים עבור הרבה עבור דיור.
כמו כן 24.1% ממשקי הבית בנתניה משלמים עבור דיור 30% או יותר (ההמלצה של בנק ישראל היא לא לחרוג משיעור זה) לעומת שיעור של 29.5% ממשקי הבית בממוצע הארצי. מתוך זה כ-62% משלמים זאת על שכירות ו-10% על דירות בבעלות.
בשנת 2018 ההוצאה לדיור לחודש הייתה 3,764 שקל בממוצע לכלל משקי הבית בישראל, הוצאה המהווה 21.8% מההכנסה כספית נטו לכלל משקי הבית. בעיר נתניה ההוצאה לדיור לחודש היתה נמוכה יותר ועמדה על כ-3,400 שקל לחודש.
בנתניה הצפיפות עומדת על כ-0.67 נפשות לחדר לעומת 0.86 בממוצע הארצי.

חדשות נדל"ן - תושבי נתניה מרוצים מאזור המגורים
לדברי רפי זנזורי, יו"ר ארגון הקבלנים בנתניה, "הנתונים מראים באופן לא מפתיע, כמה תושבי העיר נתניה אוהבים מאוד את העיר ורוצים לגור בה, ומשקפים את תנופת הבנייה והפיתוח שעברה העיר ב-20 השנים האחרונות. נבנו בה שכונות חדשות, מהמבוקשות בישראל, המציעות דירות גדולות ואיכותיות, בסטנדרטים גבוהים ומדויקים שכבר אז הוגדרו על ידי ראש העיר. בשכונות החדשות הושקעו משאבים רבים לפיתוח סביבתי, לבניית מוסדות חינוך ומתקנים ציבוריים באיכות הגבוהה ביותר. לגבי מרכז העיר, ניכר שקברניטי העיר ומהנדס העיר, מבינים שגם אזור זה שנותר מאחור מחייב כיום התחדשות מקיפה גם בדירות ובבניינים וגם בסביבה כולה – אני חושב ומקווה שזה אכן הכיוון בעירייה. כשזה יקרה, בסקר של הלמ"ס בעוד כמה שנים נראה אחוזים גבוהים עוד יותר של תושבים מרוצים".