הצמד קטריקס את ביטון צמד רעים: ההצלחה המסחררת של קטריקס וביט-און הצמד קטריקס את ביטון
דורון ביטון מנתניה התפרסם בזכות סרטונים ויראליים וסדרות ילדים. עומרי קטרי מאבן יהודה החל את דרכו כאמן ביט-בוקס. הם הכירו דרך הרשתות החברתיות ויצרו את הצמד קטריקס וביט-און. עם להיט של מעל מיליון וחצי צפיות ביוטיוב ועדר מעריצות מתחת לגיל 18, היעד המתבקש הבא, באופן לא מפתיע – הוא הפסטיגל
הדרכים של דורון ביטון ועומרי קטרי התמקדו אמנם בכיוון האמנות, אבל היו שונות בתכלית.

בעוד ביטון פרץ לתודעה בזכות סרטונים ויראליים של חיקויים ש'קרעו' את הרשת ושברו שיאי לייקים, לצד סדרות הילדים 'להתבגר' ו'שוברי גלים' בהן שיחק, קטרי היה אמן ביט-בוקס שהתחרה כבר בגיל צעיר באליפויות עולם עם חבר'ה מבוגרים בהרבה מכפי גילו וזכה להצלחות, ובהמשך החל ליצור מוסיקה וחתום על המנון הילדות 'אולי' שזכה למעל חצי מיליון צפיות ביוטיוב. הרשתות החברתיות, שטיטאו כבר מזמן את האשליה שכדי להתוודע זה לזה צריך להיפגש בארבע עיניים, עומדות מאחורי החיבור המוצלח בין השניים.
חילופי חומרים ופרגון הדדי יצרו את הצמד 'קטריקס וביטון', או אם תרצו, ביט-און ("זה לא בדיוק שם במה, פשוט פעם הייתי עושה ביטים", צוחק ביטון. "כל החבר'ה שלי בפייס שינו לביט-און ועכשיו אני לא ממש יכול לנטוש את הספינה"). כך או אחרת, הצמד-חמד החל ליצור יחד חומרים וההצלחה המסחררת לא איחרה להגיע. הלהיט המשותף של השניים, 'אוהבת לרקוד', חצה את רף מיליון וחצי הצפיות ביוטיוב, כששיר נוסף, 'להיות איתה', ניצב גם הוא עם הישג נאה של מיליון ומאה אלף צפיות, נתונים שהפכו את השניים לאלילי נוער, שצריכים לפתע להדוף מעריצות בגילאים בעייתיים (הרבה מתחת ל-18, אם התעניינתם) כשהם הולכים ברחוב. די אם נציין שכותב שורות אלה נאלץ להזדהות בפני קטרי בסמס, כיוון שהאחרון סבר שמדובר במעריצה שהשיגה את הסלולארי שלו.
"התחלתי את הדרך באמנות מסרטונים ויראליים של חיקויים שגרפו עשרות אלפי לייקים - סופר נני, רפי גינת, משחקי מחשב ובעלי חיים", מספר ביטון (23) המתגורר בשכונת ותיקים בנתניה. "ההצעות לא איחרו להגיע, השתתפתי בסדרות ילדים ובהמשך עשיתי גם תפקיד בפרק הסיום של הסדרה 'שנות ה-80' של שלום אסייג. קטרי היה פעיל ברשתות החברתיות והכרנו דרך הרשת. הוא אהב את הדברים שלי ושיתף אותי בשירים שעמד להוציא. בנוסף, היינו יוצאים לאותם מקומות כי שנינו גרים באותו אזור וחולים על היפ הופ. הפכנו לחברים טובים וביום ששיר יוצא הייתה כאילו תחרות סמויה בינינו מי ישלח למי ראשון. בסופו של דבר, כיף לייצר משהו אמנותי עם החבר הכי טוב שלך".
"הכרנו דרך הרשתות החברתיות, אהבנו את החומרים אחד של השני ועשינו שיתופי פעולה", מאשר קטרי. "בהמשך היה לי רעיון שנשיר יחד כצמד, כי מה יותר מתאים מחבר טוב שגם יודע לשיר. בהתחלה דורון לא רצה, אבל שכנעתי אותו והשאר היסטוריה. אני ממש מרגיש את ההצלחה. השקענו בשירים הרבה מחשבה וכתבנו הכל יחד. אנחנו החברים הכי טובים ושותפים מוסיקליים. בדרך כלל כשאני כותב לבד אני מקבל חוות דעת מכל מיני אנשים, אבל ברגע ששנינו אהבנו את החומרים פשוט הלכנו על זה. כמובן שזה עזר לי מאוד להכרה ומקשרים את הפנים לשיר, אבל זה גם בזכות הבלונד שעשיתי בשיער".

"להיט מדינה"

"האמת שהשיר הפך להמנון נוער עם סרטוני ריקוד שולחים לנו. תגובות מדהימות אתה הולך ברחוב ואנשים לא מפספסים אותך", מוסיף ביטון. "הייתי רגיל שמזהים אותי מדברים אחרים ועכשיו יש הרבה יותר דברים שמזהים אותי בזכותם. לשיר זה דבר שרציתי המון זמן. קטרי הרים את הכפפה ודחף את זה והתוצאה מטורפת, כי הבאנו להיט מדינה".
דורון, אותך הכירו קודם כשחקן וחקיין. איך היה המעבר מסוליסט לצמד?
"קטרי, במיוחד הוא, חבר קרוב מאוד ואני מאמין בו. תמיד האמנתי בו והיו לנו מין הכמות בינינו עוד הרבה לפני המוסיקה. פתאום דחפנו לאמנות שאנחנו מייצרים יחד ולא הייתה לי בעיה עם שיתוף הפעולה הזה בגלל הקשר הטוב. אף אחד מאיתנו לא דוחף לצד שלו, אלא כל אחד מעודד את השני כשהוא כבוי. לדוגמה, נסענו לנהריה בספונטניות להקליט שיר וכתבנו בתים ברכבת, שיר חבל על הזמן בשם 'מוחיטו' שיפרק את רחבות הריקודים. החיבור בינינו פשוט טוב. זו חברות אמיתית שאנחנו מתחזקים גם בזכות האמנות. כשמשהו מצליח – יש הרבה סיבות לאהוב אותו יותר. יש עכשיו המון הצעות לשתפים עם אמנים בארץ ובלי קשר אנחנו עובדים על דרך משלנו וממשיכים ליצור חומרים".
קטרי: "שוב, לי שיתוף הפעולה בא ממש טוב, כי כשהייתי כותב לבד הייתי פחות בטוח בעצמי ולא ידעתי אם זה מספיק טוב. כשדורון איתי אני בטוח בעצמני יותר ואנחנו זורמים עם מה שאנחנו שאנחנו אוהבים".

"משהו מיוחד בראש 1"

קטריקס וביטון ממשיכים כאמור ליצור ללא הפסקה ומבלים שעות ארוכות לאחרונה באולפן ההקלטות, תחת המנהל האישי שלהם, רונן אור צרפתי. לוח ההופעות שלהם מפוצץ וסגור בערך עד סוף אפריל, ובשבועות הקרובים יראה אור סינגל חדש של הצמד, 'משהו מיוחד', שייצא בשיתוף עם ראש 1. "השיר מדבר על העצמה נשית של נשים כמו 'את לא צריכה איפור כי החיוך שלך אומר הכל'. המסר הוא שלא צריך להתאמץ, אלא תישארי מיוחדת כמו שאת", מספר ביטון, שמוסיף שהשניים, יחד עם המנהל האישי, רונן אור צרפתי, בוחנים כרגע אפשרות לשיתופי פעולה עם מספר אמנים בארץ.
מה התכניות לעתיד? אולי לפנות לקהל מבוגר יותר?
ביטון: "את הקהל המבוגר יש לי מהחיקויים ואני נורא אוהב את קהל הנוער. אולי בעתיד נפנה לקהל מבוגר יותר יחד, אבל כרגע אני נורא מוכוון לנוער".
קטרי מסכים: "כרגע טוב לנו עם קהל הילדים. אישית אשמח בהמשך להיות זמר או ראפר לקהל יותר מבוגר, אבל כרגע אנחנו בהחלט מכוונים יותר לפסטיגל".