תמונה: unsplash.com סלטים של קיץ ישראלי תמונה: unsplash.com

הקיץ הישראלי מאופיין בטמפרטורות גבוהות וחום רב. בשל כך לא פעם אנו מחפשים מאכלים קלילים שאפשר להתרענן עימם בקיץ הלוהט. לצד המנות הקלילות אפשר להגיש גם מבחר של שתייה מרעננת שתקרר אתכם ותנעים את זמנכם בשמש החמה

תמונה: unsplash.com

סלט יווני כמו כשאתם ביוון

היש סלט מזוהה יותר עם קיץ ומזג אוויר ים תיכוני מאשר סלט יווני? הסלט המרענן הזה מכיל ירקות טריים שחתוכים לחתיכות גדולות למדי כדי שתוכלו להרגיש את הטעם בכל ביס שאתם אוכלים. כנהוג אצל היוונים, גם הסלט הזה מתובל עם שמן זית משובח שמשדרג את טעמו ונותן עומק לטעמי הסלט והגבינה. להכנת הסלט ממש כפי שהוא מוגש ביוון, תזדקקו לעגבניות, מלפפונים, בצל סגול פרוס, זיתי קלמטה, פלפל ירוק, אורגנו יבש, גבינת פטה, שמן זית, חומץ בן יין, מלח ומי שרוצה יכול להוסיף גם מעט פלפל שחור. חותכים את הירקות לקוביות גדולות, מתבלים ומעל הכול מוסיפים פרוסות פטה מפנקות. אם אתם ממש רוצים להרגיש כמו ביוון מזגו כוס של אוזו לצד הסלט שלכם ו...יאסו.

סלט עלים עם גבינה כחולה

גבינה כחולה היא ללא ספק טעם נרכש. לא כל אחד אוהב את טעמה העמוק והדומיננטי, אך לאלו מכם שכן, הסלט הזה הוא פשוט מעדן. כיפי, קליל, מתגלגל על הלשון ומשאיר אתכם רעננים וקלילים כיאה ליום קיץ חם. באופן כללי בסיס של עלים מכל סוג יחמיא תמיד לגבינה כחולה, ולכן אתם יכולים להשתמש בחסה ערבית, חסה אייסברג, עלי בייבי, עלי אנדיב, רוקט, קייל וכל עלה אחר שתרצו לטעום בסלט שלכם. להכנת הסלט הזה נשלב עלי חסה צעירים ואנדיב, נוסיף פרוסות דקיקות של תפוח עץ ירוק עם קליפתו, סלק מבושל חתוך לקוביות, מעט פקאן מסוכר ואת הכול נערבב עם רוטב ויניגרט. כעת פזרו מעט גבינה כחולה – אל תשכחו עד כמה טעמה דומיננטי ולכן צריך רק מעט. ובתאבון. לצד הסלט הזה נמליץ לכם לשתות שפריץ – יין לבן עם סודה שגם יחמיא לטעם הגבינה וגם ישאיר אתכם רעננים ותוססים.

סלט בריאות משגע

איזה כיף להתפנק עם סלט בריאות, תמיד המרכיבים שבו קלילים, משביעים וטעימים, אך מעל הכול הם בריאים ומזינים. אז אם גם אתם חובבי בריאות וחשוב לכם להקפיד, הסלט הזה הוא בדיוק עבורכם. מרכיביו כוללים: מלפפונים ירוקים בשפע, קינואה, עדשים ירוקות, חמוציות, נענע, עדשים שחורות, עגבניות שרי במספר צבעים, פטרוזיליה, אגוזי מלך וגרעיני דלעת. את כל הטוב הזה מתבלים עם שמן זית, מיץ מלימון סחוט ומוסיפים מלח. לצידו תוכלו לשתות כוס גדולה של לימונענע גרוסה וקרירה להשלמת הרעננות שלכם.

חומוס, צ'יפס, סלט...

מתוך מגוון סלטים המאפיינים את הישראליים, יש סלט אחד מוכר מכולם הלוא הוא סלט ערבי. הסלט הזה קליל, טעים, טרי, קצוץ ומתאים להכול גם בצלחת וגם בתוך מנה של פיתה או לאפה. מי לא אוהב סלט עגבניות ומלפפונים עם פטרוזיליה, מלח, שמן זית ולימון? לצידו תוכלו לשתות מגוון משקאות מוגזים עם קרח שישאירו אתכם צוננים בין פלאפל לשווארמה או כל מה שתחליטו לשים בצלחת.

הסלט של הקיסר

סלט קיסר נחשב לכזה קליל וטעים, כמעט נשנוש כי הוא מכיל רק עלי חסה. אומנם הוא מגיע עשיר בטעמים שכן הרוטב שלו נקרא – רוטב קיסר והוא מכיל גם אנשובי המעניק לו טעמים ייחודיים שלא תמצאו באף סלט אחר. את הקיסר המלכותי הזה תוכלו לאכול בלוויית קרוטונים וגבינת פרמזן מגוררת. לצד כל העלים האלו נמליץ לכם ללגום שנדי – בירה עם ספרייט שתיתן קונטרסט לרוטב הקיסר.

סלט שורשים טעים

סלטים שעשויים מירקות שורש הם טעימים במיוחד משום שיש בהם את הקרנצ'יות של הירקות הקשים הללו. כדי ליהנות מסלט זה עליכם להכינו מירקות שורש כמובן – קולורבי, גזר, וסלק יעניקו לו את המעטה הקשיח. אליהם תוכלו לשדך רצועות גמבה דקיקות וגם שומר אם אתם אוהבים את הטעם האניסי שלו. לאחר שחתכתם את כל הירקות למקלות דקיקים, הניחו בקערה, תבלו עם מלח, לימון, ושמן זית, הוסיפו מעט כוסברה להקפצת הטעמים ופנקו את עצמכם עם גבינת מנצ'גו נפלאה. למי שאוהב קצת חריף, אפשר להוסיף גם פלפל ירוק חריף. לצד הסלט השורשי הזה נמליץ לכם לשתות בירה בהירה ועדינה עם ניחוחות פרחים עדינים.