תמונה: unsplash.com ולקינוח.... פסטה! רעיונות לפסטות מתוקות תמונה: unsplash.com

פסטה על צורותיה השונות, היא אחת המנות האהובות והפופולריות שיש. מגוון הרטבים, התוספות והשילובים הוא אדיר ונרחב, עד כדי כך שאפשר להכין בכל יום בשבוע מנה אחרת ובמשך חודש שלם לא לאכול את אותה מנה פעמיים

תמונה: unsplash.com

עם זאת, מקומה של הפסטה בארוחה הוא כמנה עיקרית או כתוספת למנה עיקרית אחרית אחרת, היא אינה מיוחסת כמנת קינוח, וחבל. ניתן להכין אותה במגוון דרכים מתוקות המתאימות לסיום ארוחה נהדרת.

קוגל תפוחים משודרג

מנה יהודית מוכרת וידועה היא פשטידת הקוגל הירושלמית המתוקה־חריפה, שלרוב נאפית שעות ארוכות ואפילו לילה שלם לפני שפורסים אותה בשבת בבוקר. דרך נהדרת לשדרג את הקוגל הפשוט היא, להוסיף לו תפוחי עץ מסוכרים וצימוקים ולהפוך אותו לקינוח שאי אפשר לעמוד בפניו.
לצורך הכנת הקוגל מבשלים תחילה פסטה רחבה ושטוחה עד שתתרכך, מוציאים מהסיר, מסננים ומקררים עם מים קרים. כדאי לערבב את הפסטה עם מעט שמן כדי שלא תדבק בזמן שממשיכים בהכנת המתכון.
בקערת מיקסר מערבבים ביצים, סוכר דמררה לח, סוכר חום, שמן וקינמון. אחר־כך מוסיפים את הפסטה, צימוקים, אגוזי מלך קצוצים, קוביות תפוח עץ וממרח מרבה. מערבבים לעיסה אחידה אותה מעבירים לתבנית אינגליש קייק משומנת.
מכניסים לתנור ל-40-30 דקות עד שהעוגה משחימה מעט, מוציאים ומגישים.

רביולי שוקולד נהדר

רביולי הוא למעשה ריבוע או עיגול פסטה אשר חבוי בתוכו מעדן נוסף כגון תערובת גבינות ותרד, גבינות ואגוזים, מחית בטטה נפלאה ואפילו בשר טחון מתובל להפליא. אם כן, אין כל מניעה להפוך את מנת הרביולי למתוקה ולהגיש אותה בקערית עמוקה טבולה ברוטב שוקולדי סמיך ומתוק גם כן.
מכינים בצק פסטה רגיל וכאשר הוא מוכן לעבודה מרדדים אותו במכונת פסטה לעלה דק במיוחד. מהעלה קורצים בהמשך ריבועי רביולי.
לצורך הכנת מילוי השוקולד מחממים שמנת מתוקה עם גרידת קליפת לימון ומקל וניל וכאשר השמנת רותחת יוצקים אותה על קוביות שוקולד לבן הממתינות בקערה נפרדת. מערבבים היטב עד להמסה מוחלטת של השוקולד.
מניחים את עלה הפסטה על משטח, מחלקים אותו לריבועים, מניחים בכל אחד מהם כף שוקולד עד לסיום העלה. עליו מניחים עלה נוסף תוך הידוק שני השכבות אשר אין ביניהן שוקולד, ולבסוף קורצים מהם ריבועי רביולי ממולאים בשוקולד.
לבישול הרביולי מרתיחים מים עם מעט שמן, מעבירים אליו את הרביולי וכאשר הם צפים שולים אותם מהמים.
בקעריות אישיות מוזגים כמה כפות רוטב שוקולד לבן, מניחים בה מספר רביולי ומגישים.

מנת פסטה ופרג לקינוח

קינוח מפתיע וטעים להפליא הוא פסטה מבושלת ועליה רוטב שמנת ופרג מדהים. לצורך הכנת המנה כדאי להשתמש בפסטה פנה, פרפלה, קונכיות ואף ריגטוני. עדיף שלא ספגטי או פטוצ'יני. מכינים את הפסטה לפי ההוראות, מסננים ומניחים אותה בצד בעת הכנת הרוטב.
מחממים בסיר שמנת מתוקה, סוכר, סוכר וניל וחמאה, מערבבים עד אשר מתקבל קרם אחיד. בשלב הזה מוסיפים את הפרג, מערבבים וממשיכים בבישול עוד כמה דקות כדי לאפשר לטעם הפרג להיטמע בתוך השמנת. חשוב לערבב מידי פעם כדי לא לשרוף את השמנת.
לאחר שהרוטב מוכן מעבירים אותו לקערת הגשה ומוסיפים לו את הפסטה המוכנה. מערבבים היטב ומגישים. ניתן להגיש בקערה מרכזית אחת שכל אחד מוזג לעצמו או לחלק לקעריות אישיות ולהגיש לסועדים.

עוגת אטריות וקרם וניל

אטריות יכולות לשמש לעיתים לעיטור עוגת מדליקה ואף לשמש כבסיסה.
מטגנים אטריות ביצים בחמאה ומוסיפים סוכר, עד שהן מזהיבות אך לא נשרפות. מקציפים שמנת מתוקה עם פודינג וניל, סוכר וניל וחלב עד לקבלת קרם יציב ואחיד.
מפזרים מחצית מכמות האטריות על תבנית עגולה משומנת, עליהן יוצקים את קרם השמנת ומסיימים ביתרת האטריות המתוקות והמטוגנות. מכסים את התבנית בניילון נצמד ומכניסים למקרר לכמה שעות עד לילה שלם להתייצבות.

טוויסט לקנלוני

את צינורות הפסטה הטעימים הללו, ניתן בקלות להפוך למנת קינוח טעימה במיוחד. תוכלו ליצור מלית מגבינת ריקוטה ואבקת סוכר בשילוב צימוקים ולמלא כל צינור. לאחר שהנחתם אותם בתבנית, תוכלו למשוח עליהם מעט חמאה מומסת ומעל הכול ליצוק שמנת מתוקה שתרכך את הצינורות בזמן האפייה.
לסיכום, לעיתים כדאי לצאת מהקופסה כדי לחוות ולטעום מתכונים חדשים. גם אם נדמה ששני מצרכים אינם משתלבים יחד, כדאי לנסות, להעז ולטעום שילובים חדשים. את המנות האהובות לא תשכחו עוד זמן רב.