למען הילדים: רז משולם מצטרף לסיעת 'פעימה חדשה' צילום: מאור קורדבני

הפעיל הוותיק ויו"ר ועד מרכז העיר רז משולם חבר לסיעה בראשות טלי מולנר ומקווה להשפיע כעת מתוך המועצה. בראיון הוא מסביר על רצונו לקדם את נושא החינוך בכלל והחינוך המיוחד בפרט, הפעילות החשובה בעמותת 'ים של חברים' ומלחמת החורמה שהוא מתכוון לנהל כנגד חרמות בבתי הספר בעיר

לא מעט פעילים חברתיים ותיקים החליטו לקפוץ למים העמוקים לקראת הבחירות לרשויות המקומיות שייערכו בסוף אוקטובר, ולנסות את מזלם בשדה הפוליטי. אחד הבולטים שבהם הוא רז משולם, המוכר בשל פעילותו הענפה כיו"ר ועד מרכז העיר בשמונה השנים האחרונות בהתנדבות. במסגרת זו סייע בין השאר לשיפור הניקיון והתשתיות בשכונות מרכז וצפון העיר, וכן היה שותף למאמץ האינטנסיבי להקמת מרכז אופק הסמוך לבית הספר 'איתמר', כאשר כיום הוא מאפשר מגוון חוגים ופעילויות מהגיל הרך ועד אוכלוסיית הגיל השלישי.
"אני מכיר את טלי מולנר למעלה מעשור וסומך עליה. האג'נדה שלי מתאימה בדיוק לסיעת 'פעימה חדשה' ולכן החלטתי להצטרף אליה", אומר משולם בראיון ל'נתניה נט'. "זה מקום שנותן ביטוי לקולות של כולם והגישה היא שיתופית ושוויונית ולא one man show".

אתה מתכוון one woman show
"אתה אמרת".

מהם הדברים שחשוב לך לקדם למען התושבים?
"קודם כל את נושא החינוך בכלל והחינוך המיוחד בפרט. אני אב לילדים ויודע עד כמה חשובה מסגרת חינוכית מותאמת אישית לכל אחד ואחת, הן בפן הלימודי והן בפן הרגשי-נפשי. הנושא הזה הוא בליבי ובליבם של חברי וחברות 'פעימה חדשה'. חוויתי היטב גם באופן אישי את הכישלונות של מערכת החינוך בעירייה, וחשוב לי מאוד להיבחר למועצה כדי לאפשר לקולם של ההורים להישמע בנושא הזה ובנוסף למקסם את זכויותיהם של הילדים".

נגד החרם
רז משולם, 43, מתגורר במרכז העיר. נשוי לחנה ואב לשני בנים – ירין בן ה-15 וליעד בן ה-9. טכנאי מחשבים במקצועו ולצד הפעילות בוועד מרכז העיר, ישמש כעת כמספר 4 בסיעת 'פעימה חדשה', אחרי טלי מולנר, ציפי קפל ועו"ד אלעד כהן.
בשנתיים וחצי האחרונות (עד ההצטרפות לסיעת "פעימה חדשה") מנהל משולם את סניף 'ים של חברים' בנתניה, עמותה שחרתה על דגלה להילחם בחרמות ולסייע בכל הנוגע לקשיים חברתיים. "עשינו לאחרונה מסיבת לופט במסגרת יום הולדת לילידי החודשים יולי-אוגוסט שלא חוגגים בבית הספר בשל החופש הגדול", הוא משתף. "אתה שומע סיפורים מצמררים ומבין שהנושא הזה דורש טיפול יסודי מהשורש. אני מכיר את הנושא מקרוב, הוא עמוק בליבי ובבחינת מטרת על עבורי. הבנתי את הצורך להקים גוף עירוני שיטפל בחרמות ובבעיות חברתיות שיכולות להגיע הן מהילדים והן מההורים. לכן הצטרפתי לעמותת 'ים של חברים'. אתה מפגיש בין ילדים, מקבל שיחות תמיכה ופרגון ונחשף לעולם ומלואו. הם צריכים את הקול ואת העזרה שלנו ומבחינתי מדובר בקודש הקודשים".

אנשים בנתניה - למען הילדים: רז משולם מצטרף לסיעת 'פעימה חדשה'

איזה תגובות קיבלת על ההצטרפות לסיעה מהמשפחה, החברים והקהילה?
"מהחברים והקהילה היו תגובות מאוד שמחות ומפרגנות. הם מאושרים שיהיה מישהו מהשכונה שמכיר את הרובע והאזור, על כל המשתמע מכך. במשפחה מצד אחד מפרגנים ותומכים, אבל מצד שני מבינים שאם אבחר איעדר הרבה מהבית, עם כל המשמעויות הכרוכות בכך, אבל בסופו של דבר גם מהם יש לי רוח גבית ותומכת, וזה חשוב לי מאוד".

בשורה התחתונה, יש סיכוי להדיח את ראש העירייה המכהנת, מרים פיירברג-איכר, אחרי כל כך הרבה שנים?
"כבודה של מרים במקומו מונח ומה ששלה שלה, אבל אני חושב שאחרי 25 שנה הגיע הזמן לרוח חדשה בנתניה, עם אנשים שבאמת אוהבים את העיר ואכפת להם ממנה. אם התושבים ייצאו להצביע כמו שמצופה, יש סיכוי להגיע לסיבוב שני ושם לדעתי יש סיכוי גבוה שתהיה הפתעה בבחירות הקרובות".

לסיום, איפה נראה אותך בסוף אוקטובר?
"בעזרת השם אני מקווה שאהיה חבר מועצה מן המניין ואדאג לעיר, ובעיקר לילדי העיר".