"עד שהחטופים לא יחזרו, כל אחד מאיתנו הולך עם פצע בלב" חבר המועצה אלון אלרואי

אלון אלרואי, מספר 2 בסיעת 'דרך חדשה', בטוח שחרף התחושות הקשות במהלך המלחמה, הרצון של תושבי נתניה לשינוי לא השתנה. בראיון הוא מספר על האתגרים בתקופה הנוכחית, התגובה האיטית של העירייה להשתלשלות העניינים, ולא חושב על אופציה של דחייה נוספת מה-27 בפברואר. נתראה בבחירות 

פעם, לפני המלחמה, כולם דיברו בחרדת קודש על הבחירות לרשויות המקומיות ומהלכים פוליטיים דרמטיים היו במרכז סדר היום הציבורי בכלל, ובנתניה בפרט. אחד מהם היה הצטרפותו של יו"ר הליכוד ויו"ר מועצת העיר, אלון אלרואי, כמספר 2 ברשימת 'דרך חדשה' בראשות אבי סלמה לראשות עיריית נתניה.

במציאות הנוכחית, מלחמת 'חרבות ברזל' טרפה את הקלפים ועל רקע העצב והדיכאון הכללי, נשואות כעת העיניים הרבה יותר לרצון לשובם של החטופים והרבה פחות לבחירות שייערכו ב-27 בפברואר. כל זה לא אומר כמובן שיש להקל בהן ראש, ואלרואי ערוך ומוכן ליום בו הוא מקווה שתגיע החותמת לשינוי שרוצה להוביל 'דרך חדשה' בעיר.

"אין ספק שזו תקופה לא פשוטה ברמה האישית, וכמו כל עם ישראל התחושות קשות מאוד", הוא פותח בראיון ל'נתניה נט'. "גם בתחום העבודה שלי, לא מעט מהצוות במילואים, יש עובדים שהילדים שלהם מגויסים, אנשים לחוצים ונמצאים במתח, הראש לא לגמרי בעבודה אבל אין ברירה אחרת, אנחנו חייבים להמשיך לעבוד ולשמור על תקווה".

כולם היו מוכווני בחירות ופתאום הכל התהפך

"נכון. היינו במומנטום מצוין עד ה-7 באוקטובר, הרגשנו שהעיר צמאה לשינוי ואני מאמין שהצימאון לא השתנה בעקבות המלחמה. נכון שאנשים פחות קשובים לנושא המוניציפלי, אבל הרצון לשינוי חי וקיים ואני מאמין שהוא יבוא לביטוי בבחירות. אין ספק שהעירייה הגיבה לאט מאוד לצרכים של הציבור, בעיקר בתחום החינוך".

יש בכלל ראש לקמפיין בחירות כשהלחימה בעזה עדיין נמשכת?

"הגדרת את זה נכון. בוא נגיד שזה לא פשוט ולא לכולם יש ראש לזה, אבל מצד שני לא נחכה עוד חמש שנים לבחירות. צריך להסביר לציבור שאם רוצים שינוי, חובה לצאת ולהצביע. עברתי לא מעט מערכות בחירות ואין ספק שזו מערכת בחירות מאוד לא שגרתית, אבל שוב – מה האלטרנטיבה? בגלל המצב לא נעצור את המערכת שלנו ואנחנו רוצים לאפשר לתושבי נתניה להגיע לבחור ב-27 בפברואר ולהצביע על השינויים הדרושים בעיר".

על הפעילות של 'דרך חדשה' במהלך המלחמה הוסיף אלרואי: "עשינו כמיטב יכולתנו ובמסגרת היוזמות האזרחיות גם מטה 'דרך חדשה' עשה המון למען חיילי צה"ל. הדברים נעשו בצורה ספונטנית ובסך הכל אני מרוצה. ראו שכל כך הרבה אנשים התגייסו, עזרו ונתנו מעצמם, והיו הרבה רגעים מרגשים".

אתה קרוב לרחשי ליבו של הציבור כבר הרבה שנים. עד כמה לדעתך למלחמה תהיה השפעה על הבחירות ובאיזה אופן?

"החשש המרכזי הוא שיצביעו הרבה פחות. כמו שאמרתי, הרוב בנתניה רוצים שינוי ואני לא מאמין שמישהו ישנה את דעתו בעקבות המלחמה. אנחנו צריכים לקוות שלא יירד גשם וחלילה שלא יהיה אירוע ביטחוני משמעותי שידביק את הציבור למסכים. בסופו של דבר, הלך הרוח לשינוי לא קיים על רקע הבחירות ומתגבש כבר תקופה ארוכה. אנשים אומרים 'די' ומבינים שמרים עשתה את שלה. היא גם עשתה כמובן הרבה דברים טובים, אבל הגיע הזמן לרענן את השורות".

בזמן האחרון יש ניסיונות לבקש דחייה נוספת. אתה מאמין שב-27 לפברואר הבחירות לרשויות המקומיות ייצאו סוף סוף אל הפועל?

"אנחנו מכינים את עצמנו לבחירות ולא חושבים על אופציה של דחייה נוספת. המערכת מוכנה לבחירות, אבל אם חלילה ייכפו עלינו דחייה נוספת, נתמודד גם עם זה. כך או אחרת, העיר בשלה לשינוי והוא קרוב מתמיד".

לסיום, מה אתה מאחל לתושבי נתניה?

"קודם כל אני מאחל לכולנו שהחטופים יחזרו במהרה. עד שהם לא יחזרו, כל אחד מאיתנו עדיין הולך עם פצע בלב והחזרה שלהם תאפשר לנו להתחיל תהליך של ריפוי הנפש. מעבר לזה, לתושבי נתניה והמדינה אני מאחל ימים טובים, שקטים ובטוחים עם הרגשה שיש תקווה, וצריך להמשיך לעבוד קשה כדי להשיג ולממש אותה".