למען הקהילה האתיופית: אברהם גטהון מסיעת 'נתניה אחת' אברהם גטהון

גטהון, שהתרגש מהנתינה העירונית במלחמת לבנון השנייה, עבר לנתניה ונותן מעצמו למען העיר. בראיון הוא מספר על חשיבות הקמת מקום התכנסות עבור בני העדה, ולקראת הבחירות הוא מבהיר: "מרים היא נתניה ונתניה היא מרים"

אחד האנשים המסקרנים ברשימת 'נתניה אחת' בראשות ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, הוא אברהם גטהון, בן הקהילה האתיופית. בראיון ל'נתניה נט' הוא מספר מה הוביל אותו לעיר ולגזרה הפוליטית, ועל רצונו לפעול רבות במסגרת זו למען העדה.

מה הוביל אותך להצטרף ל'נתניה אחת'?
"כל הנתינה של נתניה במלחמת לבנון השנייה, הקבלה של העדה והנכונות לקלוט מפונים במלחמה. הקבלה הגדולה הזו הובילה אותי לעבור לגור בנתניה וגרמה לי לרצות לתת מעצמי למען העיר הזאת. מעבר לזה, יש הרבה בעיות בעדה האתיופית ובשביל לעזור לפתור ולשפר דברים, ראיתי במרים פיירברג-איכר כתובת ויחד איתה נוכל לעשות המון דברים ולממש אותם למען בני העדה האתיופית".

במידה ותיבחר למועצת העיר, מה הכי חשוב לך לקדם?
"קודם כל אפעל למען הציבור בכל תפקיד שאקבל. ביקשנו כבר תקופה ארוכה מקום התכנסות לבני העדה האתיופית עבור חתונות והלוויות. כרגע יש הרבה צעירים לפני חתונה שעושים מסיבת מפגש משפחות, ונאלצים לשלם הרבה כסף כשעדיין לא התחילו את החיים. זו בעיה. לגבי המבוגרים, אם יש הלוויה או אירוע עצוב הם מתקיימים מתחת לבניין באוהלים ובכל מזג אוויר. הרבה שנים נלחמנו על זה ואנחנו דורשים מקום התכנסות ראוי ומכובד שיכול להכיל כ-300-400 איש לאירועים של העדה, וביחד עם מרים אנחנו נקים מקום ראוי שכזה".

בין ביבי ליהודה בארקן

אברהם גטהון, 42, נשוי לזבאדר ואב לשישה ילדים. עלה ארצה בשנת 1998 ושנתיים מאוחר יותר עבר לנתניה, בה הוא מתגורר עד היום בשכונת קריית נורדאו. עובד במשרד הביטחון כאזרח עובד צה"ל. פעיל ליכוד ותיק שתומך בראש הממשלה, בנימין נתניהו, כך שהפוליטיקה לא זרה לו. משפחתו וחבריו תומכים בו ללא סייג, וקיבלו בברכה את רצונו להשפיע בגזרה העירונית בכלל ולמען הקהילה האתיופית בפרט.

אנשים בנתניה - למען הקהילה האתיופית: אברהם גטהון מסיעת 'נתניה אחת'

גטהון אהב מאוד את השחקן יהודה בארקן ז"ל, בעיקר כי לדבריו חיבר בין היהודים מהתפוצות במשחקו הנהדר לאורך השנים. כמי שהתרגש מכך שנתניה היוותה מוקד לקליטת יהודים מרחבי תבל ופתחה עבורם את שעריה, הוא שואף להוביל אותה להיות 'מלכת השרון' כהגדרתו. "אין ספק שנתניה היא העיר היפה במדינה, ואדאג שתמשיך להיות כזו", הוא אומר.

לסיום, מה החשיבות של ראש העירייה מרים פיירברג-איכר לעיר נתניה?
"מרים היא נתניה ונתניה היא מרים, אי אפשר להפריד ביניהן. במשך 25 שנים היא עשתה רבות למען העיר, הרימה את נתניה לגבהים אחרים וזו הצלחה גדולה עבור כולנו. אני שמח מאוד להצטרף אליה ובעזרת השם אני מקווה שנפעל עוד שנים רבות יחד למען נתניה, בדיוק כמו שמרים יודעת לעשות".