מצילים את שאנון: צעירה מנתניה שחלתה בסרטן מוח שאנון סולטנה

רגע לפני סיום התואר באדריכלות וחתונה עם בחיר ליבה, המחלה הארורה תקפה את שאנון סולטנה ושינתה את עולמה מקצה לקצה. הסיכוי היחיד הוא ניתוח וטיפול חדשני בלוס אנג'לס, בעלות של מיליוני שקלים. עם שם חדש, בעל לעתיד שלא עוזב אותה לרגע והמון אמונה, היא חולמת לנצח את הסרטן, לקיים חתונה צנועה על שפת הים ולחזור לחיים שהיו לה לפני המחלה 

עד לפני כשנה, הכל הלך בדיוק לפי התוכניות של שאנון סולטנה מנתניה. היא עמדה בפני סיום התואר באדריכלות באוניברסיטת אריאל, ולאחריו תכננו היא ובן זוגה בעשור האחרון, דניאל תשובה, להינשא ולהקים בית בישראל.

אלא שאז הכל השתבש. "שאנון נסעה לאריאל להגשה בסמסטר הלפני אחרון שלה והתקשרה להגיד שהיא לא מרגישה טוב וכואב לה הראש", מתאר בן הזוג דניאל תשובה. "בהתחלה חשבנו שזה רק כאב ראש, אבל מהר מאוד היא הבינה שזה לא כאב רגיל, עצרה בצד ולא יכלה לנהוג. הגעתי יחד עם אמא שלה לקחת אותה".

אנשים בנתניה - מצילים את שאנון: צעירה מנתניה שחלתה בסרטן מוח

שאנון הובהלה לסדרת בדיקות שהתגלו כסרטן מוח. גידול אלים ונדיר בראש בדרגה 4, הכי גבוהה שיש. היא עברה ניתוח לכריתת הגידול ואחריו סדרת הקרנות פרוטונים. בבת אחת נעצרו החיים, ומהמקום הכי גבוה ושמח בחייה, מצאה עצמה ימים ולילות בבית החולים. "שאנון רצתה לסיים את הלימודים כדי להתפנות להכנות לחתונה. הכל היה מוכן, מתוכנן ומדויק, כולל ההצעה והטבעת", אומר דניאל בכאב. "עכשיו הכל נעצר. איך יהיה לה כיף לחייך ולשמוח כשהיא חולה כל כך?".

מלחמה על החיים

שניהם בני 26, יחד מכיתה י'. המציאות הנוכחית של בני הזוג עוסקת כל כולה במאמצים להציל את שאנון, ששינתה את שמה לרפאלה שרה. הסיכוי היחיד להצילה הוא באמצעות טיפול חדשני במרכז סרטן בלוס אנג'לס, ארה"ב, שיכלול ניתוח נוסף וטיפול ייעודי בגנים הסרטניים הספציפיים מהם היא סובלת.

הניתוח, הטיפולים והשהייה הארוכה מעבר לים מוערכים בסכום של 4 מיליון שקלים. 'להושיט יד', עמותה ישראלית לתמיכה ולסיוע לילדים בעלי נכויות מורכבות, חולי סרטן, סי.פי ובני משפחותיהם, מלווה את רפאלה שרה ופתחה בקמפיין גיוס המונים תחת השם 'מצילים את שאנון', כאשר עד כה גויסו למעלה מ-2.4 מיליון שקלים.

"איבדתי את השיער שלי, איבדתי את השמחה שלי, איבדתי את הצחוק, אבל לא את האמונה בשם, שרק הלכה והתחזקה", מספרת רפאלה שרה בדף גיוס התרומות של הקמפיין. "מיליוני השקלים שהם הסיכוי היחיד שלי לחיות. אני לא הולכת לוותר על החיים שלי ובטח לא בגלל כסף. אני ומשפחתי תמיד נתנו לזולת, מעולם לא ביקשנו דבר, אבל עכשיו אין לי ברירה ואני חייבת עזרה. אני יוצאת למסע של חיי, למלחמה על חיי. אני רוצה להגשים חלום, לחיות ולבנות בית בישראל, להביא ילדים לעולם. בבקשה, כל תרומה, קטנה כגדולה, כל עזרה תסייע לי, פשוט, לחיות".

אנשים בנתניה - מצילים את שאנון: צעירה מנתניה שחלתה בסרטן מוח

"יש הרבה מחשבות ופחדים, אבל אנחנו מאמינים באמונה שלמה שרפאלה שרה תחלים ותצא מזה. הניתוח והטיפול בלוס אנג'לס הם האמצעים שלנו לישועה. אנחנו בקשר עם הרופאים שם, שהמליצו לא לחכות יותר מדי ואנחנו ממש בלחץ של זמן", מתאר דניאל. "נתחיל את התהליך ונטוס בקרוב ללוס אנג'לס, אבל כמובן שנצטרך את הסכום המלא כדי לשהות שם ולהמשיך בטיפול. גם הטיסה תהיה מורכבת וכנראה שיהיה בה פרמדיק צמוד. החלטנו על ניתוח, יש אופטימיות, אבל צריך לפעול מהר ואנחנו ממש לא רוצים שהסרטן יגיע לאזורים שקשורים לתפקוד. אין דבר כזה להיות ריאלי באמונה. הרופאים פה בכלל לא נותנים לזה סיכוי, אבל מה נעשה? נקפוץ מהצוק? לא, נאמין בשם ונעשה כל מה שאפשר כדי שארוסתי האהובה תחלים".

מה החלום הגדול שלכם?

"תמיד חלמנו על חתונה קטנה וצנועה על חוף הים, בלי זמרים, צלמים ובלגאן. אירוע מינימלי - ארבעה מקלות, טלית, אנחנו והמשפחה הקרובה, זה הכל. אחר כך לעבור לגור יחד בעצמאות, שמחה ובריאות, להקים בית בישראל ולהביא ילדים לעולם. אני מאמין באמונה שלמה שנגשים את החלום הזה, רק שרפאלה שרה תהיה בריאה. זה כל מה שעומד כרגע לנגד עינינו".