נפרדים מעדן ברנס "המלאך הכי יפה בגן עדן" עדן ברנס ז"ל

עדן ברנס בת ה-14 וחצי מנתניה נפטרה לאחרונה בפתאומיות לאחר שעברה אירוע מוחי. כעת, משחזרת האם ענבל את רגעי האימה בהם עברה בתה החייאה, מספרת על ילדה מוקפת חברים ומלאת שמחת חיים, וצופה בסרטונים בהם נשמע הצחוק המתגלגל והמוכר שכל כך אפיין את עדן ז"ל. "הכל קרה כל כך מהר ולא היה בכלל זמן לעכל", היא אומרת בעצב 

הנסיבות הטרגיות בהן נכתבה הכתבה לזכרה של עדן ברנס ז"ל חייבו תמונה שלה לבד, אך בדיקה מקיפה גלתה שלא מדובר במשימה פשוטה כלל ועיקר. הסיבה פשוטה: הנערה בת ה-14 וחצי מנתניה, שנפטרה לפני שבועיים בפתאומיות לאחר שעברה אירוע מוחי, הייתה אהובה כל כך ותמיד הקפידה להצטלם בחברת חברים, חברות ובני משפחה.

וזה כנראה מה שאפיין יותר מכל את עדן. בשיחה כואבת עם 'נתניה נט' חוזרת האם ענבל לטרגדיה הגדולה שפקדה אותה, אך לצד הכאב הבלתי אפשרי נחושה מאוד להמשיך את דרכה של בתה – שכל כולה הייתה רצופה בטוב ובשמחת חיים בלתי נלאית.

"בערך בשעה 10:15 בבוקר עדן קראה לי 'אמא, אמא' בקול חלש, וקפצתי מהמיטה כי לפי הקול שלה הבנתי שמשהו לא בסדר", מספרת ענבל. "מצאתי אותה על הרצפה כשהיא מתלוננת על כאבי ראש חזקים. היא הקיאה נוזלים ומשם אני ובן הזוג שלי, נתן, העברנו אותה לסלון. יש שם כורסה שהיא ממש נמרחה עליה, לא הצליחה לשבת וצנחה לרצפה. הגוף שלה פשוט החליק ונתן תפס לה את הראש".

אנשים בנתניה - נפרדים מעדן ברנס "המלאך הכי יפה בגן עדן"

ענבל מיהרה להתקשר למד"א וקיבלה הנחיות לבצע בבתה עיסויים והחייאה עד להגעת הצוות הרפואי. "מד"א הגיעו מהר מאוד, הכל קרה תוך מספר דקות", היא משחזרת. "הלב של עדן דפק מהר מאוד והבנתי שמשהו לא תקין. היא החלה לחרחר ומד"א טיפלו בה עם רופאה של טיפול נמרץ. העבירו אותה לאלונקה, רצו לקחת אותה לשניידר או לאיכילוב, אבל עוד לא ידעו שהמצב קשה. פתאום אני רואה שמורידים אותה כדי לעשות לה החייאה בבית".

אנשים בנתניה - נפרדים מעדן ברנס "המלאך הכי יפה בגן עדן"

לדברי האם, עדן הייתה מונשמת וקיבלה תרופות שהחזיקו אותה בחיים ונתנו למשפחה שביב של תקווה למספר שעות נוספות. "עדן הייתה שלוש שעות בלניאדו, שם ניסו להבין מה יש לה, ומשם עברה לאיכילוב", אומרת ענבל. "אמרו לי שאם אני הייתי לוקחת את התרופות שנתנו לה, הלב שלי היה מתפוצץ. בשעה 1:29 לפנות בוקר התקשרו מאיכילוב ואמרו שמצבה מדרדר. באותו לילה היא נפטרה". עוד הוסיפה האם כי בתה סבלה במשך שמונה שנים ממיגרנות, אך לא לקחה את כדורי המנע שנדרשו לטפל בהן. יחד עם זאת, לדברי הרופאים לאירוע המוחי שעברה לא היה קשר למיגרנות.

איזו ילדה הייתה עדן?

"ילדה אהובה ומלאת שמחת חיים, שאהבה את החיים יותר מהכל והייתה תמיד מוקפת חברים וחברות. היא אהבה פעילות אקסטרים כמו טרקטורונים, את הים וללכת לפארק מים. ביום של האסון היא הייתה אמורה לנסוע לימית 2000. בלונה פארק היא לא פספסה אף מתקן, ואהבה מאוד לרקוד. בימים האחרונים היו הרבה מסיבות בשל חופשת הפסח. אמנם היא הייתה רק בת 14 וחצי, אבל בוגרת מאוד לגילה".

לא לבכות

עדן ברנס ז"ל היא בתם של ענבל וברוך, למדה בבית הספר ש"י עגנון והשאירה אחריה גם אחות גדולה, אגם בת ה-19. המשפחה מתגוררת בשכונת עמידר בצפון העיר, וענבל מוכרת מאוד בנתניה בזכות הקליניקה לטיפוח 'ענבל שיזוף ויופי', אותה היא מנהלת.

בת דודתה וחברתה הטובה, לינוי חדד, נפרדה מעדן בפוסט מרגש ברשתות החברתיות: "המלאך הכי יפה בגן עדן. עדן שלי. יהי זכרך ברוך. אני כל כך מתגעגעת אלייך אהובה שלי", כתבה בין השאר. "אני לא יכולה לתאר את הכאב במילים, כמה שכואב לי ולכולם ללא יוצא מן הכלל. את היית בן אדם כל כך טוב ומדהים וזה לא הגיע לך. תמיד תישארי בלב שלי נסיכה יפה שכמותך. תנוחי על משכבך בשלום. יהי זכרך ברוך, עדן שלי".

ענבל, איך בכלל מעכלים אסון כזה?

"האמת שאני עדיין לא מעכלת. הכל קרה כל כך מהר ולא היה בכלל זמן לעכל. יצאנו מהשבעה ביום שני ופגשתי את החברות והחברים שלה. המפגשים הרבים היו רובם ככולם בבית עם החברות וזו נחמה עבורי. אני בטוחה שעדן לא הייתה רוצה שיבכו עליה, אלא שכולם ימשיכו ליהנות ולשמוח. אין לי ספק שהבת שלי הייתה רוצה שאמשיך בחיים. גם אני כמוה עם המון שמחת חיים ואני חייבת להמשיך בשבילה כדי לא לגרום לה צער".

לסיום, מה היית הכי רוצה שיזכרו ממנה?

"את שמחת החיים שלה ואת הצחוק המתגלגל. שולחים לי בימים האחרונים מלא סרטונים של עדן צוחקת. היא תמיד צחקה, צחוק מתגלגל כזה, מלא חיים. זו הייתה עדן וככה הכי הייתי רוצה שכולם יזכרו אותה".