פרידה מגיבור ישראל והאופנוען רס"ר במיל ולרי צ'פונוב הי"ד ולרי צ'פונוב הי"ד עם הבת

אביגיל, אשתו של ולרי צ'פונוב ז"ל שנפל בלחימה בצפון, מארגנת הפקת ענק לזכרו. במסגרת זו,  מזמינה אביגיל אופנוענים מכל הארץ לרכיבת כבוד בדרכם לגילוי המצבה בבית העלמין הצבאי בנתניה. בראיון מרגש היא מספרת על ההיענות לרכיבת הכבוד, ההתלבטות אם לשלב באירוע את האופנוע של ולרי ומשתפת בגעגועים לאיש שתמיד היה חיובי ולא נתן לאף אחד להיכנס לדיכאון

כמה דקות של שיחה שוטפת עם אביגיל צ'פונוב מספיקות כדי להבין עד כמה בעלה, ולרי צ'פונוב ז"ל, אהב בכל ליבו את עולם האופנועים. ב-11 ביולי הוא נהרג מפגיעת כטב"ם בגליל המערבי, ולקראת גילוי המצבה ב-11 באוגוסט, החליטה אביגיל להפיק עבורו אירוע ענק בתחום האהוב עליו מכל: מצעד אופנועים.

"כל הזמן חשבתי איך להנציח את ולרי. אחרי הלוויה, כשסיפרתי לילדה שלי מה קרה, היא שאלה איפה ה'בום-בם-בם' של אבא, ככה היא קראה לאופנוע. עניתי שהוא בצפון והיא שאלה מתי יביאו אותו. זה ממש הרגיש לי שהוא מעביר לי מסר דרכה לדאוג לאופנוע", פותחת אביגיל בראיון לאתר 'נתניה נט'. לאחר המתנה לאישור המיוחל שהיה כרוך בפרוצדורות צבאיות מתישות, הוחזר האופנוע לבית צ'פונוב בנתניה. "זה ממש הרגיש לי כמו לוויה נוספת. כאילו הביאו חלק ממנו", היא מתארת בהתרגשות.

אנשים בנתניה - פרידה מגיבור ישראל והאופנוען רס"ר במיל ולרי צ'פונוב הי"ד

אביגיל רצתה מאוד שאופנועים ילוו את בעלה המנוח כבר במעמד ההלוויה, אבל הטלפון האישי ובו קבוצות הרוכבים הרבות בהן היה חבר הוחזר לה רק לאחר מכן. כאמור, היא החליטה לא לוותר. "אני בן אדם שאוהב מאוד לארגן ולהפיק, זה תחביב גדול שלי. האמת שלא חשבתי שתהיה היענות כזו גדולה, הטלפון שלי קרס והחברים הקרובים של ולרי התגייסו לעזור לי.

אל רכיבת הכבוד לזכרו צפויים להגיע מאות אופנועים, בהם אופנועי משטרה, חברים מקבוצות רכיבה בנס הרים ובבאר שבע, ואפילו טוסטוסים של חברת המשלוחים וולט, בה עבד ולרי. החברים יתאספו ביום ראשון, ה-11 באוגוסט בשעה 15:45 בתחנת הדלק ביקום על כביש 2 לכיוון צפון. בשעה 16:00 תצא השיירה לשדות אגמים 7 בנתניה, בית הוריה של אביגיל, ומשם תמשיך לבית העלמין הצבאי בעיר, כאשר גילוי המצבה יחל בשעה 17:00.

בין אפריליה לקוואסקי נינג'ה

רס"ר במיל' ולרי צ'פונוב, בן 33, נהרג כאמור מפגיעת כטב"ם בגליל המערבי. צ'פונוב שירת כקצין הרכב של גדוד 9308, חטיבת אלון. התגורר עם משפחתו בשכונת אגמים בנתניה והשאיר אחריו אישה, אביגיל, ושני ילדים – ליאם-סופיה בת ה-3 וריף-אברהם בן שמונה חודשים.

צ'פונוב ניהל בביתו מספרה והיה מספר את כל החיילים בגדוד, לצד שכנים וחברים. רגע לפני ה-7 באוקטובר הוא סיים את לימודי הספרות, אך אז התגייס למילואים. "כשחזר בסופי שבוע הוא היה מספר את החברים והשכנים, כולם אהבו לבוא אליו. זה אף פעם לא נגמר בתספורת ונמשך לישיבות של שעתיים על בירה במרפסת", משחזרת אביגיל. "ולרי אהב אנשים וכולם אהבו להיות בסביבתו, כי הוא היה בן אדם מאוד חיובי. תמיד אמר לי 'תחשבי טוב, יהיה טוב'. הוא לא נתן לאנשים להיכנס לדיכאון ותמיד הוציא את הטוב מכל דבר".

אבל האהבה הגדולה מכולם, כאמור, הייתה האופנועים והאקסטרים. "כשנולדו הילדים הוא קצת נרגע, אבל היינו עושים המון שטויות עם האופנועים יחד, גם עם זה לנסוע איתי במהירות ולהרים גלגל", היא נזכרת. "האופנועים שלו תמיד היו שמורים ונקיים. כל יום חמישי הוא היה מרביץ שטיפה, ומאוד אהב את הריגוש שבמהירות ובאקסטרים".

אנשים בנתניה - פרידה מגיבור ישראל והאופנוען רס"ר במיל ולרי צ'פונוב הי"ד

רשימת הכלים העשירה של ולרי לאורך השנים כללה בין השאר אופנועים מסוג אפריליה, קוואסקי נינג'ה ודוקאטי. לפני כחמישה חודשים רכש אופנוע ספורט מסוג 09 MT, לצד הטוסטוס שהחזיק למשלוחים. "זו המזכרת שנשארה לנו. ליאם-סופיה הולכת בכל בוקר להגיד בוקר טוב לאופנוע ובוקר טוב לאבא", אומרת אביגיל בעצב. "כולנו מדברים עם האופנוע כאילו אנחנו מדברים איתו. הוא נשאר חלק מאיתנו, כמו ילד שלישי".

בשל הרגשות העזים לאותו אופנוע, לאביגיל הייתה התלבטות קשה האם להוציא אותו לרכיבת הכבוד לזכר בעלה. "זה אחד הדברים הבולטים שנשארו לי, יהיו שם המון אופנועים ומאוד פחדתי שהאופנוע ייפגע", היא אומרת. שיחת טלפון מחברו הקרוב של ולרי, סטיב ליפשיץ, הובילה להחלטה החיובית. "ולרי בטוח היה אומר לי להוציא אותו והיה צוחק עלי שאני פולניה וחרדתית, בעוד הוא תמיד היה זורם", היא משתפת. "סטיב הסביר לי שיש לו את אותו אופנוע, הוא ינהג עליו וירכיב אותי. הוא נתן לי את ההרגשה שזה הדבר הנכון לעשות".

מה ולרי היה אומר על היוזמה שלך?

"כמו שהוא היה אומר לי תמיד - שומעת?! את משוגעת!".

לסיום, מה המסר שהיית רוצה להעביר לו?

"היינו קוראים אחד לשני בשם החיבה פוצקי, אז הייתי אומרת לו - פוצקי שלי, אני אוהבת אותך המון ומבטיחה לך שאהיה חזקה בשבילך, בשביל הילדים וכמובן גם בשביל האופנוע, שלא יימכר ויישאר כאנדרטה בבית. ואל תדאג, בכל יום חמישי הוא ימשיך לעבור שטיפה".