פרס יקיר אק"י לעופר זנזורי, יוצר קומיקס מנתניה צילום עצמי

עופר זנזורי זכה לאחרונה בפרס יקיר אק"י – איגוד הקריקטוריסטים והקומיקסאים הישראלי. הפרס הוענק במסגרת פסטיבל "אנימיקס" הבינלאומי לאנימציה, קומיקס וקריקטורה

זנזורי, תושב נתניה, כותב ומאייר קומיקס כבר כ-20 שנה, חיבר סדרות קומיקס פופולריות בהוצאה עצמית ובשנים האחרונות הוא מוכר את יצירותיו בדוכנים ובכנסים רלוונטיים.

זנזורי מלמד את מקצועות העיצוב הדיגיטאלי במחלקה לעיצוב ותקשורת חזותית במכללה הטכנולוגית הנדסאים באריאל "זו הייתה הפתעה מוחלטת", אומר עופר זנזורי על הבשורה לפיה יוענק לו הפרס של יקיר האיגוד, "פרס יקיר האיגוד מוענק מזה שנתיים, ובכל פעם הוא ניתן ל-3 יוצרים על פועלם בתחום. כחבר הוועדה הבוחרת, אני נמנה עם אלה שבוחרים בזוכים. כיוון שאני פעיל מאוד באיגוד, הפעם חברי הוועדה החליטו לתת לי את הפרס, והצליחו להסתיר את זה ממני. יחד איתי קיבל את הפרס גם מישל קישקה ומי שהעניק לי את הפסלון הוא אורי פינק".

מה גרם לך להיות חבר באיגוד?
"הקומיקס בארץ לא מקבל את הכבוד הראוי לו. יש נטייה להסתכל עליו כמשהו ילדותי או שטותי. כמובן שזו שגיאה רצינית. במקביל לעבודה שלי, אני גם חוקר את התחום. הקומיקס הוא מדיום מדהים - עמוק, מתוחכם ופואטי. מי שלא מכיר את המדיום הזה, לא מודע לכל העומקים שיש בו. יש לקומיקס מאפיינים ייחודיים, שלא קיימים במדיומים אחרים כמו טלוויזיה וקולנוע. בחרתי לקחת חלק פעיל באיגוד כדי להעלות את המודעות ליופי ולעומק בקומיקס, שלא תמיד זוכה להכרה שהוא ראוי לה".

אק"י, איגוד הקריקטוריסטים והקומיקאים הישראלי, הוקם לפני כשלושה עשורים ופועל כעמותה ללא מטרות רווח. חברי האיגוד, קריקטוריסטים ומחברי קומיקס במקצועם, פועלים בהתנדבות במטרה לקדם את תרבות הקומיקס והקריקטורה בישראל.

מנהלת המכללה ד"ר יוכבד פנחסי אדיב: "אני גאה ושמחה כי אלו הם אנשי הסגל שלנו. אנשי עשייה, יוצרים ומעצבים בפועל, מלמדים במכללה הטכנולוגית באריאל, ומאפשרים לסטודנטים שלנו חוויה לימודית שונה, מקדמת ובעיקר פורצת דרך. ברכות לעופר, אנו מוקירים וגאים בו על הישגיו, ונהנים מכל רגע בו הוא מעשיר ומעצים את הסטודנטים שלנו".