גולן אזולאי לילה לבן: לימוד יהודי-ישראלי בנתניה גולן אזולאי

העמותה לחינוך בלתי פורמלי, עיריית נתניה וארגון רבני "צהר" מזמינים את הציבור בעיר ללמוד ולעסוק בנושאים אקטואליים מרתקים במסגרת תיקון ליל שבועות המסורתי, שייערך ב-11 ביוני בהיכל התרבות בהנחיית השחקן גולן אזולאי
הזמן: מוצאי שבת, ה-11 ביוני, ה' בסיוון תשע"ו, 22:45. הלוקיישן: היכל התרבות העירוני, נתניה. 

גולן אזולאי

האירוע: המיזם "לילה לבן - תיקון שבועות", הנערך זו השנה השישית בנתניה, ייצא לדרך בחסות העמותה לחינוך בלתי פורמלי, עיריית נתניה וארגון רבני "צהר", שמזמינים את הציבור לאירוע עשיר ומרתק בהנחיית השחקן גולן אזולאי, ובמרכזו דיונים נוקבים בנושאים חברתיים, ישראלים ויהודיים. הכניסה, אם התעניינתם – חופשית.

במיזם רחב ההיקף צפויים לקחת חלק שורה בכירה של אישי ציבור, עיתונאים, עורכי דין, רבנים, אנשי אקדמיה, מובילי דעת קהל חילוניים, חובשי כיפה סרוגה ואף חרדים. 

מגילת רות, חז"ל וח'מורבי

על פי הערכות העמותה לחינוך בלתי פורמלי והיחידה לתרבות תורנית, המפיקות את האירוע, גם השנה צפויים למעלה מאלף תושבים בכל הגילאים ליטול חלק בסדרת הדיונים החברתית, שתימשך עד השעות הקטנות של הלילה. 

בסדרת הדיונים, שתתקיים במקביל בשני האולמות בהיכל התרבות, תדון שורת האישים בשאלות ובסוגיות מהותיות בחברה הישראלית והיהודית.

בשעה 23:00 תיפתח באולם הגדול בהיכל שיחה תחת הכותרת "כי אמרתי לי יש תקווה", שתעסוק בסוגיה הקשה כיצד מתמודדים עם השכול? ממגילת רות ועד ימינו. את השיחה ינהלו בת גלים ואופיר שער, הוריו של החייל גיל-עד שער, אחד הנערים שנחטפו ונרצחו בגוש עציון, וכן סגנית ראש העיר, ד"ר אביטל לאופר.
במקביל, באולם הקטן, תיערך הרצאה בשם "רוב יושביה עליה" – השלכות עתידיות על זהותה היהודית של מדינת ישראל, בהנחיית פרופ' דוד פסיג.

בהמשך, בשעה 24:10, יתקיים באולם הגדול פאנל בשם "ללכת עם ההלכה" על התפתחות ההלכה מימי חז"ל ועד שנת 2050. גולן אזולאי ינחה את הפאנל, בו ישתתפו גם פרופ' דוד פסיג, חוקר עתידים, ובארי צימרמן, מורה ומשורר.

עיצוב וסטייל - לילה לבן: לימוד יהודי-ישראלי בנתניה

במקביל, באולם הקטן יתקיים שיעור בשם "עשרה דבריא?" שיעסוק בעשרת הדיברות ו-12 הלאווים – שיעור וקריאה עם הקהל בהנחיית הרב ד"ר יואל בן נון.

מאוחר יותר, בשעה 01:00 אחר חצות, ייערך באולם הגדול לימוד בשניים תחת הנושא "משה קיבל תורה מסיני?" על הדמיון וההבדלים בין דיני ח'מורבי ומשפטי תורה. אופיר שער ינחה את השיחה, בה יקחו חלק הרב ד"ר יואל בן נון וד"ר נגה דרשן.

במקביל, באולם הקטן יתקיים שיעור בשם "בין דוד לשאול, לקחים אקטואליים" בהנחיית הרב קלמן בר".
האירוע ייחתם בשעה 02:00 לפנות בוקר עם טיש חגיגי עם גולן אזולאי ובת גלים ואופיר שער.

ד"ש מפרקש

השחקן גולן אזולאי חזר בתשובה לפני 14 שנה, חי כיום בירושלים וזכור בעיקר כדמות המיתולוגית של סמל פרקש בסדרה 'טירונות'. , ובסדרות השיר שלנו, האישה האחרת, בנות בראון, הפיז'מות ועוד.. עבורו זו תהיה הפעם הרביעית בה יעשה טיש באירוע של תיקון ליל שבועות.
"האירוע צפוי להיות מעניין ולעורר את הלב, כאשר יהיה בו כמובן גם ממד של שמחת התורה, עומק ורוחניות", אמר אזולאי לקראת האירוע. "מעבר לזה, בטיש המסר שאני מעביר הוא באמצעות סיפורים ושירים על חיבור לתורה, לשורשים שלנו כיהודים, סיפורי אמונה וגם סיפורים מבית אבא, חלקם מצחיקים. אעשה קצת סטנד-אפ כדי לעורר את האנשים בשעה 2 בלילה".

מחבר ומאחד

כחוזר בתשובה וכמי שמכיר היטב את שני העולמות – החילוני והדתי, מה שעומד בראש מעייניו של אזולאי הוא לאחד ולחבר את לבבות האנשים זה עם זה וכמובן עם התורה.
"זו השליחות שלי", הוא אומר. "כל אחד צריך להביא מהתורה שיש בתוכו ולעורר את תורת החיים שבלב. שבועות זה חג מתן תורה והחיבור הוא ממש כמו חתן וכלה, כמו נישואים. בתור מנחה, אני צריך לחבר בין הארציות לרוח – כמו הפעם ראשונה שהתחברו שמיים וארץ. הרי עד מתן התורה אי אפשר היה לקדש שום דבר פיזית, ומאז מתן התורה החומר מתקדש כי לראשונה קיבלנו את לוחות הברית שנחקקו באבנים. אני מאמין שמי שיגיע לאירוע מאוד יתרגש".
"מיזם תיקון ליל שבועות לכולם נוסד בעיר נתניה לפני שש שנים, ביוזמה ועידוד של ראש העיר מרים פיירברג איכר וחברת הכנסת הדוקטורעליזה לביא, התושבים צמאים לפעילות ערכית מסוג זה וישנה הסכמה גורפת באשר להצלחת המיזם. התכנית השנה נראית מבטיחה ומגוונת" כך משה קייזלר מנכ"ל העמותה לחינוך בלתי פורמלי.