מרים פיירברג איכר  השבוע הראשון בעבודה של הגברת הראשונה מרים פיירברג איכר בישיבת המועצה הראשונה לאחר המעצר | צילום: נתניה נט

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, נטלה ביום רביעי חלק בישיבת המועצה לראשונה מאז הורחקה מהעירייה ל-90 יום. תקציבי הנוער, מחיאות הכפיים והסמס שגרם לה לנטוש את הישיבה. תמונת מצב

ביום רביעי האחרון, בשעה 7 בערב, התכנסה ישיבת המועצה בעיריית נתניה.
לכאורה, ישיבה מן המניין, אבל לבאי הישיבה לא היה ספק שהיא הרבה מעבר לכך. 
שלושה חודשים מאז הורחקה מהעירייה על ידי המשטרה בשל חשדות כבדים נגדה, סגרה ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, שבוע ראשון מאז שבה בחזרה לתפקידה ונטלה חלק בישיבה. 
בפתיחת הישיבה הדגיש יו"ר המועצה, שלמה ישי, כי אנשי העירייה שמחים מאוד על שובה של ראש העיר ועם כניסתה לאולם פיזרה פיירברג-איכר חיוכים לכל עבר והתקבלה במחיאות כפיים. 
יצוין כי לשתי סגניותיה של מרים, אביטל לאופר ושירי חגואל סיידון, הותר להשתתף בישיבה ולקחת חלק בהצבעות, זאת על אף שעל פי הגבלות המשטרה נאסר עליהן ליצור קשר עם ראש העיר. למרות זאת, למען הזהירות, הייעוץ המשפטי של העירייה המליץ לשתיים שלא ליטול חלק בישיבה, והן עזבו כלעומת שבאו. 

צפו בסרטון: קבלת פנים חמה לראש העיר | צילום: נתניה נט

חסרת ביטחון ועצורה

חשוב להדגיש כי על אף חזרתה, המתח ניכר היטב על פניה של מרים והנוכחים בישיבה חשו היטב כי אינה כתמול שלשום. "מרים אמנם מנסה לשדר עסקים כרגיל, אבל רואים שהיא חסרת ביטחון ועצורה. זו לא אותה מרים שהכרנו והיא לא הייתה דומיננטית כבעבר", אמר אחד מהם. גורם נוסף העלה אפשרות לפיה ניסתה ראש העיר לשמור על פאסון, בשל העובדה כי בישיבה נכח צוות צילום של ערוץ 10. 

סמס גורלי

מי שלא התכוון לתת לדברים להתנהל על מי מנוחות הוא כמובן חבר המועצה חיים פרידריך, המצוי בסכסוך מתמשך עם ראש העיר ואף חשף את הפרשה שהביאה למעצרה. בשלב מסוים במהלך הישיבה, שלח פרידריך סמס לחברי מועצה לפיו החליטה המשטרה להמליץ על הגשת כתב אישום נגד ראש העיר. יצוין כי לא ידוע על המלצה רשמית בנוסח זה מטעם המשטרה. 
עם שליחת הסמס, עודכנה ראש העיר בנדון ע"י העוזרת הוותיקה שלה, טובה כץ, ובתגובה פרשה לחדר הקפה הסמוך ומשם המשיכה ככל הנראה לביתה. כך או אחרת, לישיבת המועצה פיירברג-איכר לא חזרה.   

"אני מבינה בנוער לא פחות טוב ממך"

בישיבה עצמה מיעטה ראש העיר לדבר, ולאחר טקס הענקת פרסי הצטיינות נשמע קולה עיקר כאשר התייחסה להצעה לסדר היום של ד"ר ישראל שטבון מהבית היהודי בדבר העלאת התקציבים לתנועות הנוער. ראש העיר מאוד לא אהבה בלשון המעטה שעולה הצעה לתקציבים גבוהים יותר, בזמן שלטענתה ממילא הוחלט להעלות את התקציב. 
"יש לי תארים בעבודה סוציאלית וקרימינולוגיה. הקמתי את עמותת 'אל סם' בנתניה ואני מבינה בנוער לא פחות טוב ממך", אמרה לד"ר שטבון, תוך הדגשה שבשנת 2017 צפוי התקציב לתנועות לעלות במאות אלפי שקלים. כן ציינה ראש העיר כי יש בעיה עם הכספים האמורים משום שהם לא מגיעים לתנועות הנוער במישרין, אלא עוברים דרך התנועה הארצית. דברים ברוח דומה נאמרו גם ע"י מנכ"ל העירייה, אבי בן חמו.

ותודה למקובל

אז מה היה לנו בשבוע הראשון לשובה לעירייה של ראש העיר? עיסוק נרחב בתקציב 2017, נוכחות בהשקה החגיגית של מתחם הסינמה סיטי וישיבת מועצה טעונה. 
מעבר לכך, ראוי לציין את הפגישה שיזמה מרים לפני כשלושה שבועות עם הרב המקובל רוני הכהן מגן יבנה. אותו מקובל, שעלה לכותרות לאחרונה כמי שחזה את ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות בארה"ב, הבטיח בזמנו לפיירברג-איכר כי תשוב לעירייה עד תחילת חודש כסלו, מה שקרה בסופו של דבר. בעקבות הדברים, מצאה לנכון ראש העיר להזמין את רוני הכהן ללשכתה כדי להודות לו. עכשיו מעניין לראות אם כבוד הרב יחזה פעם נוספת את העתיד לבוא, ויוכל לגלות לראש העיר מתי ואם בכלל הפרשה הקשה שמטילה צל כבד מעל ראשה, תהיה סופית מאחוריה.