צעדת דורה השישית בשם הקיימות: הצלחה גדולה לצעדת דורה השישית בנתניה צעדת דורה השישית

דוכני מזון של ירקות ופירות, יצירה מכלים ממוחזרים ופינת הסברה של הרשת הירוקה. כ-250 איש נטלו חלק בצעדה השנתית בסימן אורח חיים בריא וביוזמת מתנ"ס דורה ונהנו מכל רגע. מנהל המתנ"ס, שגיא אבודרהם: "האירוע העניק מרחב ללב על מנת לייצר עוד מיזמים, רעיונות ותהליכים עבור תושבי השכונה שלנו"

צעדת דורה השישית

קשה היה לפספס את התכונה וההתרגשות שאחזו בתושבי דורה בשני השבוע בשעות אחר הצהריים, עת נערכה בשכונה צעדה חגיגית בסימן אורח חיים בריא. כ-250 איש, מפעוטות ועד בני הגיל השלישי, רובם בחולצות צהובות ממותגות, היו שותפים לאירוע ייחודי שכולו סביב קיימות. יצוין כי את הצעדה הובילו תושבים ממעון הנכים בעיר וכל הארגונים הקיימים בדורה נטלו בו חלק – מקופת החולים והשיטור הקהילתי, עבור באגף רובעים ושכונות, מועדון הגמלאים ובית הספר קמפוס לאמנויות ועד היוזמים והמארגנים – מתנ"ס דורה בהנהלת שגיא אבודרהם והאגף לאיכות הסביבה בעיר בהנהלת מרינה אלישע. "רצינו לייצר אירוע קהילתי, לא עדתי ולא דתי, בו יוכלו כל הארגונים הפעלים בשכונה להתחבר סביב נושא שאינו תלוי תרבות או מגזר מסוים".

עיצוב וסטייל - בשם הקיימות: הצלחה גדולה לצעדת דורה השישית בנתניה

צעדת דורה השישית

ירוק בעיניים

צוות המתנ"ס, הידוע בחריצותו ומסירותו, החל בארגון הצעדה השישית במסגרת המסורת השכונתית כחודשיים לפני מועדה הנקוב, תוך ירידה לרזולוציות הקטנות ביותר, בגוונים של ירוק כמובן. בכלל זה סדנאות עם האגף לאיכות הסביבה והרשת הירוקה על מנת להבין קיימות מהי, שיעורים בנושא לילדי בית הספר בשכונה וכן הכנה בתנועת הנוער הוותיקה "תן יד" (תנועת נוער ילדי דורה) הקיימת בשכונה מזה 40 שנה. התוצאה עלתה על כל הציפיות: דוכני מזון בחינם עמדו לרשות הצועדים וכללו אוכל בריא בלבד דוגמת ירקות ופירות ובנוסף בשל הרצון לצמצם שימוש בכלים המזון הוגש בכלים רב פעמיים או ברי מחזור, מנייר או במבוק. הילדים נהנו מפינות של מתנפחים, בועות סבון וכן יצירה מכלים ממוחזרים. בין לבין הם הצטלמו למזכרת עם "חמודי", הבובה המפורסמת של קופת חולים כללית, בעוד המבוגרים יותר נחשפו לפינת הסברה של הרשת הירוקה. בסיום צפו כולם יחד בהופעה קצבית של בית הספר למוסיקה 'סיטאר'.

עיצוב וסטייל - בשם הקיימות: הצלחה גדולה לצעדת דורה השישית בנתניה

צעדת דורה השישית

קרקע פוריה

"היה אירוע קהילתי ערכי ומוצלח וקיבלנו תגובות מצוינות", מספר אבודרהם. "אנחנו עוסקים בהרבה תהליכים לטווח ארוך עם כל הארגונים בשכונה, אבל מדי פעם ישנם גם אירועי שיא חווייתיים של פאן שמייצרים באזז עבור התושבים. חשוב היה להיפגש, לשתף ולחשוב על המתווה כדי להחליט איך עושים זאת נכון כדי ליצור את הכיף, הקהילתיות וכל מה שנלווה לזה". אגב, בין התגובות המפרגנות היו מי שביקשו לקיים צעדה בסגנון אחת לחודש, אך בנימה מציאותית וריאלית יותר צפוי להיערך אירוע במסגרת דומה לקראת חג השבועות. במסגרת פעילויות קיימות בטווח הארוך ישנה כעת עבודה על גינה קהילתית מוגבהת לבני הגיל השלישי וכן פרויקט של הקמת נגריה קהילתית בשיתוף הרשת הירוקה.

"אנחנו כל הזמן נמצאים בתהליך של למידה ובד בבד משלבים פאן וזוהי מהות העבודה הקהילתית", מסכם שגיא, שיחגוג בקרוב שלוש שנים כמנהל המתנ"ס. "הצוות שלנו מסור ונהנה מהעשייה וכולם בשכונה מרגישים את זה. אלה לא אנשים שבאים לעבוד מ-8:00-17:00 ואחר כך העט נופל, אלא אנשים שיושבים וחושבים מעבר כדי לתת קרקע פוריה לטובת הרעיונות שלהם ושל התושבים. יצאתי מסופק מאוד מהאירוע, שהעניק מרחב ללב על מנת לייצר עוד מיזמים, רעיונות ותהליכים עבור תושבי השכונה שלנו".