חברי ארגון ידידים בפעולה "אהבת חינם מרגשת אותי בכל פעם מחדש" חברי ארגון ידידים בפעולה

בשל משבר הקורונה התגייסו מאות מתנדבים מארגון "ידידים" בנתניה לסייע לאוכלוסיה הבוגרת בעיר. מנהל מרחב שרון ותושב נתניה, יוסף עמר: "סיפוק גדול, הקשישים מרגישים שמתייחסים אליהם והם לא אנשים שקופים"

חברי ארגון ידידים בפעולה

בימים כתיקונם, ארגון "ידידים" פעיל דווקא בזמן שהתנועה ערה בכבישים, ומכאן שמו "ידידים – סיוע בדרכים". אלא שמשבר הקורונה שינה לחלוטין את התמונה ומאות המתנדבים בנתניה החלו לספק צרכים חדשים בשל המצב – סיוע לבני הגיל השלישי, באמצעות שינוע של חבילות מזון וציוד רפואי. "בשוטף אנחנו מעניקים עזרה ראשונה שאינה רפואית בדרכים. ילדים שננעלו ברכב, דלתות טרוקות, פנצ'רים וכדומה", מספר מנהל מרחב שרון בארגון, יוסף עמר. "פתאום הגיע משבר הקורונה ואני מקבל בקשות למתנדבים בשינוע מזון וחלוקה וכן ברכישת תרופות לקשישים. עשרות קריאות ביום".

אחת הפניות ריגשה את עמר במיוחד מתושבת נתניה שאמה נאלצה לחגוג לבד את ליל הסדר בביתה שבאלעד. אחד המתנדבים נענה לאתגר ונסע לעיר הרחוקה יחסית על מנת להעביר המזון כדי שלאיש לא יחסר דבר. "היא התרגשה מאוד והודתה לי, גם עכשיו כשאני מדבר על זה יש לי צמרמורת", הוא אומר. "זו תחושה של סיפוק גדול, הקשישים מרגישים שמתייחסים אליהם והם לא אנשים שקופים".

עיצוב וסטייל - "אהבת חינם מרגשת אותי בכל פעם מחדש"

עמר (במרכז) וחברי ארגון ידידים בפעולה

עמר מודה שלקח זמן להסתגל למצב החדש. "בהתחלה המתנדבים קצת פחדו לצאת, כי הרצון הראשוני הוא להישמע להוראות, להישאר בבית ולשמור על החיים, אבל אחרי הסברים וכמובן שמירה על נהלי משרד הבריאות, אם במרחק ואם בהיגיינה, כולם עושים את זה באהבה גדולה. אנחנו נותנים מענה של מעל 90% מהפניות וזה מטורף. יש שיתוף פעולה מלא עם מנהל הרווחה בעיריית נתניה בראשות רותי גור, וכשאתה מקבל את התגובות המרגשות והתודות בשטח זו הרגשה נפלאה".

משואה ידידותית

ארגון "ידידים – סיוע בדרכים" קיים משנת 2006. עמר, נשוי פלוס שניים המתגורר בשכונת דורה בנתניה, שימש תחילה כמנהל הסניף של הארגון בעיר בטרם קודם לתפקיד מנהל מרחב שרון, בו פעילים אלפי מתנדבים מגעש ועד חריש. רק בנתניה עצמה, אגב, ישנם 450 מתנדבים. לאחרונה התבשר מנכ"ל הארגון, ישראל אלמסי, כי נבחר להשיא משואה ביום העצמאות בשם הארגון. "אני נרגש מההחלטה לבחור בארגון שלנו כמתאים להשאת משואה ביום העצמאות של מדינת ישראל, ובכך להפיץ את הבשורה של אהבת חינם ללא הבדל דת, גזע ומין", מסכם עמר. "הפסיפס של הציבור הישראלי שמתנדב פשוט מדהים. אתה יכול לראות חרדים, דתיים, חילוניים, אשכנזים וספרדים אחד ליד השני. כולם יחד למען מטרה אחת – לעזור זה לזה. אהבת החינם הזו מרגשת אותי בכל פעם מחדש".

עיצוב וסטייל - "אהבת חינם מרגשת אותי בכל פעם מחדש"

חברת המועצה טלי מולנר וחברי ארגון ידידים בפעולה

המשנה לראש העירייה והממונה על הרווחה, טלי מולנר, הוסיפה כי "העיר נתניה זכתה בארגון "ידידים" שמהווה חלק בלתי נפרד ממנהל הרווחה. חברי הארגון עומדים לרשות העיר 24/7 ומסייעים לנו בכל פניה ובקשה – אריזות, שינוע, חלוקה ועוד. הנכונות וההתגייסות של חברי הארגון ידועה לנו מימי השגרה, אבל בעת הזו הם כמובן עובדים קשה הרבה יותר ועדיין, לעולם לא יסרבו ויתייצבו לכל בקשה לעזרה. בשמי ובשם כל מנהל הרווחה, תודה גדולה".