בית ספר לגלישה גל ים  בית הספר לגלישה "גל ים" מציג: פריחה מחודשת באוויר הפתוח בית ספר לגלישה גל ים 

כשכולם מחפשים להימלט ממקומות סגורים מחשש להידבקות בקורונה, בית הספר הוותיק בפולג עבד בשיא המרץ, עם שלל חוגים ופעילות ספורטיבית מאתגרת לכל הגילאים. גיל פיינברג, מנהל הפיתוח העסקי: "מה שנראה כמו אסון לאומי, הפך לקיץ הכי טוב שלנו"

חוגים למבוגרים 

עמוק לתוך חודש יוני, כשמשבר הקורונה דרס כל חלקה טובה בקרב הציבור הישראלי, בבית הספר לגלישה "גל ים" בחוף פולג בנתניה, כמו רבים אחרים, לא ידעו לאן פניהם מועדות. ברקע היו איומים חוזרים ונשנים בסגר כולל, בכלל זה בחופי הים, אף שאחוז ההדבקה במים נחשב לאפסי. אלא שאז הגלגל התהפך. "הקורונה אמנם לא נעלמה, אבל הובילה מעבר לפעילות חוץ וחיבור לים ולטבע. אנשים החלו לחפש פעילות באוויר הפתוח וזה בדיוק מה שחוגי הגלישה שלנו מציעים", מספר גיל פיינברג. "מה שנראה ביוני כמו אסון לאומי ולא היה ברור אם יסגרו את החופים או לא, הפך לקיץ טוב בשבילנו".

עיצוב וסטייל - בית הספר לגלישה "גל ים" מציג: פריחה מחודשת באוויר הפתוח

חוגים לילדים  

הפעילות הענפה בבית הספר כוללת קבוצת חוגים של למעלה מ-100 ילדים מכתה א' ועד גיל 17 המחולקים לקבוצות על פי גילאים ורמות שנפגשים פעם או פעמיים בשבוע ללמוד גלישה לצד פעילות ספורטיבית קבועה. גרף הלימוד המקצועי נמצא דרך קבע במגמת עלייה. חשוב לציין כי מעבר לעצם לימוד גלישה, ישנם ערכים רבים נוספים עבור ילדים ונוער שנרכשים בחוגים, מפתחים בין השאר חוש אחריות, סומכים על עצמם יותר ויכולים להתמקד בבריאות גופנית לצד בילוי זמן איכות מחוץ לבית. כמו כן, הגלישה תורמת מאוד לביטחונם העצמי, ליכולת ההתמודדות עם אתגרים ואף משפרת קשב וריכוז, בונה כישורים חברתיים ומפתחת כישורי חיים וכמובן כושר גופני.
לצד הדור הצעיר, בערך באותה תדירות, מתקיים חוג גלישה לבוגרים גברים ונשים, בו חברים כ-20 גולשים בגילאי 20-50 ואף יותר. בסך הכל ישנם כיום בבית הספר כ-300 חניכים שחצו מזמן את גבולות העיר מכל יישובי הסביבה. "יש חבר'ה מבוגרים שחלמו הרבה זמן ללמוד לגלוש ובאו סוף סוף להגשים את החלום, לצד כאלה שגלשו בצעירותם, עשו הפסקה של כמה שנים טובות ועכשיו רוצים לחזור ולהתמקצע שוב", מספר פיינברג.

עיצוב וסטייל - בית הספר לגלישה "גל ים" מציג: פריחה מחודשת באוויר הפתוח

בית ספר לגלישה גל ים 

בנוסף, ישנה פעילות גלישה וחתירה על גלשן סאפ שהיא יותר קלה ללמידה ומשלבת אימון ספורט וכושר עם גלישה, במסגרתה ישנה קבוצת חתירה בממוצע גילאים 40 פלוס, שמקיימת אימון חתירה וגלישה שבועי או דו שבועי בן שעה וחצי. התקופה הקרובה, בין החודשים ספטמבר-נובמבר, מומלצת בעיקר לפעילות זו שכן הים נוח בדרך כלל ומאפשר אימוני חתירה על גלשן סאפ. יש לציין שאמנם הפעילות בקיץ אינטנסיבית יותר, אך בית הספר פעיל לאורך כל חודשי השנה. "פעילות בים תמיד טובה, אבל במיוחד בתקופה הזו כדי להתרחק מכל נושא הקורונה באוויר הפתוח", מסכם פיינברג. ואם על הדרך אותה פעילות מעצימה מאות גולשים ומשכיחה עיסוק במשברים מתישים, למה לא בעצם?