מירה וגל גברעם  "ההדחה של גל מפתיעה, אבל היא השיגה את המטרה שלה" מירה וגל גברעם 

צופים רבים מתקשים להסביר את הדחתה המוקדמת יחסית של גל גברעם מבית האח הגדול ובראשם האם, מירה גברעם. בראיון היא מספרת על דברים תמוהים לכאורה מצד הפקת התכנית, שמחה שכעת מכירים את בתה הרבה מעבר לגבולות האינסטגרם וצופה לה עתיד על מסכי הטלוויזיה. "גל גדות היא ההשראה שלה. גל מכוונת לשם", היא אומרת בראיון

מירה וגל גברעם

לא קשה למצוא קהל שהיה בטוח בזכייתה של גל גברעם בעונה הנוכחית של "האח הגדול". מסובך הרבה יותר למצוא הסברים להדחתה המוקדמת לפני כשבועיים של אחת הדיירות הדומיננטיות והאהובות ביותר, כחודש לפני הגמר.

"היה מאוד מרגש לראות את גל, אבל גם מאוד מפתיע", אומרת בראיון ל"נתניה נט" האם, מירה גברעם. "מרגע ההדחה ועד שהגיעה הביתה התחילו להגיע החברים. ישבנו והיא שיתפה במה שעברה. היא נראתה מאושרת וגם אמרה לי שמבחינתה יצאה בול בזמן".

מה עבר לך בראש לאחר ההדחה?

"שהמשחק הזה מכור. מעבר לנראות שלה, גל הייתה מאוד דומיננטית ואהובה, היא נתנה מעצמה ותרמה המון לבית. בכל הסקרים לא רק שהיה לה כרטיס לגמר, היא גם הייתה הזוכה. אני מבינה בטלוויזיה קצת מעבר, ורואה בפירוש איך ההפקה מנסה לקדם מתמודד X או מתמודד Y. לא הגיוני בעליל מי שנשאר ומי שהוציאו, במיוחד את גל".

אנשים בנתניה - "ההדחה של גל מפתיעה, אבל היא השיגה את המטרה שלה"

מירה וגל 

למרות הדברים, מבהירה מירה שלא בנתה על זכייה – "לא כי לא מגיע לגל, אלא כי היא בחורה צעירה ולא ייתנו לה". האכזבה שלה, מכל מקום, גדולה מאוד. "היו קבוצות של כל מיני דיירים והיינו תומכים אחד בשני", היא אומרת. "בהדחה הזו, כשגל הייתה מועמדת, שתיים מהקבוצות פתאום החליטו לא להצביע לגל, בטענה שהיא מהווה איום על הדייר שלהם. תבין, אותו דייר בכלל לא היה מועמד, אבל ככה אמרו לנו. עד שעה לפני השידור היא הייתה ראשונה בסקרים להישאר בפער של יותר מ-10%, אז איך אפשר להסביר את זה? מי שצפה בשידור 24/7 ראה שהיא דיברה על נושא חשוב כמו סרטן השד, אבל בתכניות לא הכניסו מילה על זה. ראו שזה היה מכוון. מלחשושים אני כבר יודעת מי עומד לזכות. נחיה ונראה".

גל עצמה הופתעה?

"לא. היא אמרה לי שבבית עצמו בכלל לא ידעה שהיא כל כך חזקה. שוב, לדעתי בגלל שהיא צעירה. למחרת היא נכנסה לאינסטגרם ולכל הריכולים והצהוב, ורק אז הבינה. טלפונים, הודעות, תגובות. כבר שבועיים היא בבית ועדיין בכותרות. אין יום שלא מדברים עליה – גם הדיירים בפנים וגם הקהל בחוץ. גם בהפקה אומרים שזו הדחה מפתיעה, אבל אני לא מאמינה לשום מילה שלהם. אני אומרת לך שההדחה הזו עוד תדובר בהמשך רבות במשך דורות, יותר אפילו ממי שיזכה. בכל מקרה גל רצתה שיכירו אותה מעבר לאינסטגרם ולהיחשף לפלח בוגר יותר של אוכלוסייה. אין ספק שהיא השיגה את המטרה שלה".

"בייבי סלב"

גל גברעם תחגוג ב-1 במאי הקרוב יום הולדת 20. בשל השתתפותה בתכנית חתמה על דח"ש (דחיית שירות) ובקרוב היא צפויה לחזור לצבא, כאשר טרם ברור אם תשובץ מחדש או תשוב לתפקידה הקודם ביחידה מסווגת. מאידך, כאשר ההד התקשורתי סביבה רק צובר תאוצה, ברור כי לאלמוניות כבר לא תשוב לעולם.

אנשים בנתניה - "ההדחה של גל מפתיעה, אבל היא השיגה את המטרה שלה"

מירה וגל בקמפיין לרגל חודש המודעות לסרטן השד | צילום: אהוד שגב גברעם

"אם לפני התכנית גל הייתה מוקפת 100% אהבה, עכשיו זה 360%, גם בבית וגם מחוצה לו", מחייכת מירה. "היא מאוד עסוקה, כל הזמן בראיונות וצילומים ובין לבין משלימה פערים עם חברים. היא מתגעגעת מאוד לטום שנשאר בבית, אבל האמת שלא כל כך יוצא לה לראות את התכנית, כי היא רוצה להשלים את מה שהפסידה ופספסה. שמע, היא הייתה בבית 71 ימים. אתה יודע כמה דברים מתרחשים בתקופה כזו? זה כאילו היית בתרדמת".

היא מתכוונת להשתלב בהמשך בתעשייה?

"בהחלט. גל עשתה דברים ומוכרת כבר מגיל 14, הייתה קוראת לזה "בייבי סלב". החלום שלה הוא משחק, אבל קודם כל היא תחזור לצבא ואני שמחה, כי זה יאפשר שגרה נורמטיבית. היא בחרה לא לעשות תהליך של אמן פעיל, כי הוא פעיל בעיקר בבית, ותסיים את השירות כמו שצריך. הגדולה של צה"ל היא שכל האנשים מכל הסוגים והמעמדות שווים".

מה הרגע שהכי תזכרי מהשהות שלה בבית?

"הזוגיות. במידה וזה יצליח גם בחוץ זה יכול להיות זיכרון לכל החיים. חוץ מזה הכי אהבתי את משימת השוטרים, שם גל הייתה מדויקת ושנונה. היא, אגב, הכי אהבה את מלכת הדבורים".

מה הרגע שתרצי לשכוח?

"את רגע ההדחה בהפתעה, כמובן. מעבר לזה, למרות שחוותה חוויות לא נעימות עם מספר דיירים אני בטוחה שהיא לא תהיה ברוגז עם אף אחד. זאת גל".

איפה נראה את הבת שלך בשנים הקרובות?

"בעזרת השם על המסכים. גל מושכת אש ותשומת לב, היא מציבה לעצמה מטרות ומשיגה אותן בדרך שלה ובקסם שלה. מגיל צעיר גל גדות היא ההשראה שלה ולשם היא מכוונת".