פילטרים. רומי קניזו "אני קובעת איך תיראה": הכירו את אמנית הפילטרים לאינסטגרם פילטרים. רומי קניזו

רומי קניזו תמיד התעניינה במחשבים ועיצוב גרפי, ובתקופת הקורונה רכשה מיומנות נוספת: עיצוב פילטרים לאינסטגרם. הסביבה התלהבה, הסלבס שהשתמשו הובילו למיליוני חשיפות, ועד מהרה החלה הנערה בת ה-18 לקבל פניות למכור את יצירותיה מעבר לים. "ראיתי שאני טובה בזה והמשכתי", היא אומרת בראיון. "אני עובדת במה שאני הכי אוהבת לעשות בעולם ונהנית מכל רגע"

 

פילטרים. רומי קניזו

ספק גדול אם רומי קניזו תכננה להפוך למעצמה בכל הנוגע לעיצוב פילטרים לאינסטגרם, אבל החיבה למחשבים ועיצוב גרפי, כמו גם השעמום התהומי בתקופת הקורונה, יצר עבורה את השילוב החלומי. "מגיל קטן אני אוהבת עיצוב גרפי, מתעסקת עם זה ולומדת את הדברים בעצמי", היא מספרת בראיון ל"נתניה נט". "היה שלב בקורונה שהייתי ממש משועממת, רציתי לעשות פילטר ולא ידעתי איך. חקרתי קצת את הנושא, הורדתי את התוכנה והכנתי פילטר. היה כיף, ראיתי שאני טובה בזה והמשכתי".

למי שלא בקיא בנבכי הסטורי נספר, כי הפילטרים האמורים הנם אפקטים במצלמה, בעיקר בסטורי, בעזרתם ניתן להפוך כל אחד למה שהוא רוצה. "יש למשל פילטר שגורם לך להיראות כמו פרפר, או אפשרות לפסל את הפנים בצורת כל חיה אחרת. אני קובעת איך תיראה, ויכולה לשחק עם הפנים ולעצב כל מה שאני בוחרת עם הפילטר".
מעצם היותה פרפקציוניסטית, לאחר שיצרה המוני פילטרים מחקה רומי את חלקם לאחר שלא הייתה מרוצה מהתוצאה. כיום יש לה כ-25 פילטרים פעילים ועוד המון לא פעילים, כשהיא מכינה יצירות לחברים בשביל הכיף, ובנפרד עבור הלקוחות. כן, שמעתם, נכון, מה שהתחיל כתחביב רגעי הפך עד מהרה לדמי כיס. לא מובן מאליו עבור מי שעבודתה היחידה עד כה הייתה לפני כשנתיים, אז שימשה כחלק מצוות בידור במלון ילדים.

מיליוני חשיפות

רומי קניזו (18) מתגוררת בעיר ימים, תלמידת כתה י"ב בתיכון "אלדד". לאט לאט גילתה לתדהמתה שיצירותיה הפכו לשם דבר ברשת. "בהתחלה מספרי החשיפות היו קטנים, אבל תוך ימים הייתה קפיצה של מיליונים", היא מתארת. "בלילה אחד בלבד היו מיליון וחצי חשיפות ושימושים ועכשיו אני על כמעט 43 מיליון חשיפות – זה מטורף לגמרי ולא נתפש". העלייה המטאורית הזו ממש לא מקרית, לאחר שסלבס מהארץ ומהעולם החלו להשתמש בפילטרים של רומי. ממרגי וטימור אזולאי בארצנו הקטנטונת, ועד הדוגמנית אשלי גראהם והטיקטוקית המפורסמת דיקסי דמיליו. אחד הפילטרים המפורסמים שיצרה עומד נתון מדהים של כ-100 מיליון שימושים. "חשבתי בהתחלה שיסתכלו על זה מוזר, אבל התמיכה הייתה גדולה וזה פשוט כיף", אומרת קניזו.

עיצוב וסטייל - "אני קובעת איך תיראה": הכירו את אמנית הפילטרים לאינסטגרם

רומי קניזו

כיאה ליוצרת מפוצצת כישרון, החלה לקבל פניות לפילטרים בתשלום. כיום יש לה עשרות לקוחות, והיצירות שלה עוברות מפה לאוזן, לצד עלייה עקבית בכמות העוקבים מדי יום. חלק מהלקוחות מגיעים מארה"ב, ולחלקם עשתה חמישה פילטרים לעמוד אחד באינסטגרם. טווח המחירים, אם התעניינתם, מתחיל ב-350 שקלים ועם הפונקציות שיש בפילטר יכול להגיע עד 600 שקלים. "מתפוצץ לי המוח מזה שסומכים עלי ומזמינים בתשלום את העבודות שלי", היא צוחקת. "החברים שלי עובדים במסעדות וגלידריות, ופתאום הבנתי שדרך הפילטרים אני יכולה לקבל את דמי הכיס שלי בזמן הלימודים. זה מדהים עבורי, כי אני עובדת במה שאני הכי אוהבת בעולם ונהנית מכל רגע. מכאן אני יכולה רק לגדול".

זה לא סוד שהיום אפשר להתפרנס יפה מאינסטגרם גם בגיל מאוחר הרבה יותר.
"יכול להיות, אבל אני רוצה להתמקד במחשבים ועיצוב גרפי - אלה הדברים המרכזיים עבורי, אבל לא אתנגד להישאר ביצירה ואמנות באינסטגרם. זה מאוד מעניין אותי".

לאן את רוצה לפתח את הכישרון הזה בהמשך?
"באופן כללי הפילטרים די שולטים בסטורי ובאינסטגרם. זה יכול להגיע להרבה מקומות כי יש פונקציות חדשות והפילטר יכול להיתפס על תמונות ואובייקטים - כמו פסלים, חולצות ומוצרים. מבחינת אופנה יכול להיות משהו מטורף ולהקפיץ מכירות לחברות שישתמשו בפילטרים. אישית, כל עוד זה נוגע לעיצוב, אשמח לעסוק בזה".