החלה סלילת כביש עוקף נתניה מזרח הדמיה | בוכמן הוקמן אדריכלים

עיריית נתניה באמצעות ח.ל.ת, החלה בהכשרת כביש מס 1 עוקף נתניה מזרח. עלות הפרויקט כ - 100 מיליון שקלים

עיריית נתניה, באמצעות ח.ל.ת (החברה לפיתוח נתניה), התחילה בסלילת כביש עוקף נתניה מזרח. הכביש יתחבר בצפון למחלף רב מפלסי בכביש 57 ומדרום לכביש 561 שנמצא בימים אלה בביצוע של חברת נתיבי ישראל.
מדובר בפרויקט המבוצע במסגרת הסכם הגג, במימון משותף של רשות מקרקעי ישראל ועיריית נתניה.
הכביש כולל נתיבי תחבורה ציבורית, מדרכה/טיילת מזרחית, שביל אופניים מערכות תאורה, גינון ונטיעת עצים וכן מערכות מים, ביוב וניקוז.
כמו כן - ניקוז הכביש מתחבר למובל המתוכנן של הטיית נחל נורדיה אשר מקודם במקביל בימים אלה.
הפרויקט משלב הטמנת שרוולים למתח עליון של חברת חשמל בתוואי רצועת הכביש, שמבוצע אף הוא על ידי ח.ל.ת, במסגרת תשתיות הכביש. ההטמנה תאפשר המשך שיווק המגרשים במתחם שכונת צמרות על ידי רשות מקרקעי ישראל.

אורך הכביש - כ- 3.6 ק"מ, צפי לסיום העבודות כ – 30 חודשים.

הפרויקט כולל שלושה מרכיבים כלל עירוניים מרכזיים לרווחת התושבים:
1. כביש עוקף מזרחי, שיביא להקלה משמעותית בתנועה במזרח העיר, ומחבר את כביש 57 עם כביש 561 שבהקמה , שיוצא לדרך לאחר התעקשות של ראש העיר, מרים פיירברג-איכר בנושא.
2. הסתת והטמנת קו מתח עליון קיים, אל מתחת לכביש העוקף.
3. הטיית נחל נורדיה צפונה, באופן שימנע הצפות חוזרות ונשנות של שכונות נאות גנים ונווה איתמר.
עלות הכביש העוקף כ - 100 מיליון ₪, עלות כוללת של שלושת המרכיבים כ --350 מיליון ₪

תוכנית צמרות (הבננה) מתפרסת על פני כ-935 דונם וכוללת 3,100 יח"ד בבנייה רוויה ומבנים רבי קומות + 400 יח' דיור מוגן והיצע מגוון של שטחים ציבוריים פתוחים ומבני ציבור, מסחר, וכביש עוקף.

התוכנית גובלת בצד המזרחי של נתניה בצמוד לשכונת עמליה ושכונת נאות גנים הוותיקות ושכונת קרית השרון וכוללת את פארק האנ"מ שיוקם לאורכו של הכביש העוקף.