9 תכניות פינוי חדשות אושרו היום בנתניה ראש העיר מרים פיירברג איכר 

9 תכניות פינוי בינוי חדשות אושרו היום בנתניה. 996 משפחות יזכו להתחדש בבית חדש, בבניין חדש עם ממ"ד מרפסת, חנייה ומעלית. ראש העיר מרים פיירברג איכר "אמשיך להוביל ולפתח נתניה אחת גדולה ופורחת" 

למעלה ממחצית הדירות שיתחדשו ממוקמות בשכונות דורה (רמת ידין) ובאזורים (נאות שקד)- סה"כ 464 משפחות. לראשונה, יחודשו 116 דירות בשכונת סלע הוותיקה.

חשוב לציין כי מדובר בבניינים ודירות במצב פיזי ירוד ביותר, שחידושם צפוי לסייע לאלפי תושבים בעיר. כמובן שבכל התכניות חויבו היזמים להעמיד קרן תחזוקה לטובת בעלי הדירות.

בנוסף, מתוכננת תוספת שטחי ציבור פתוחים, יצירת שבילי הליכה ואופניים, שטחי מסחר ותעסוקה לטובת תושבי השכונות. במקביל, מקדמת העיריה יחד עם משרד התחבורה את רשת ״מהיר לעיר״ הכוללת תשעה צירי העדפה לתחבורה ציבורית אפקטיבית.

במסגרת התוכניות מתוכננת תוספת שטחי ציבור נרחבת לטובת מבני ציבור, שטחים פתוחים ושטחי ציבור מבונים בקומות הקרקע של בנייני המגורים. כמו כן, בכל התוכניות חויבו היזמים להעמיד קרן תחזוקה לטובת בעלי הדירות בהתאם למדיניות הוועדה המקומית.

התוכניות שנדונו: "מתחם נחום" ו-"מתחם העליה" בשכונת דורה. מתחם "ד"ר סטופ 2-4" בשכונת אזורים, "מתחם צייטלין, פרוג, פרישמן, גליקסון" בשכונת סלע, מתחם "בורוכוב הרב קוק" בצפון העיר, "מתחמים "סמילנסקי 29-31", "הנוטע 7,9,12", "ברודצקי-הגליל" ו"ירושלים 23-27" שבמרכז העיר.

שכונת סלע מתחדשת

הוועדה המקומית נתניה אישרה להפקדה תוכנית התחדשות ראשונה בשכונת סלע הוותיקה.
התוכנית כוללת הריסה ובנייה של שמונה בניינים, בהם 116 יחידות דיור בין הרחובות פרייבורג, גליקסון, צייטלין ופרישמן.
התוכנית כוללת הקמה של 3 מגדלי מגורים לאורך כביש החוף, שני בניינים של 10 קומות לכיוון פנים השכונה, שטח ציבורי פתוח לטובת פארק ושטח של 1 דונם לטובת בניית מבני ציבור.
במסגרת התוכנית יקבל כל בעל דירה, דירה חדשה בבניין חדש עם מעלית ותשתיות חדשות, ממ"ד, מרפסת וחניה תת קרקעית. כמו כן, חייבה העירייה את היזם בהעמדת קרן תחזוקה לבעלי הדירות במתחם ל-10 שנים.
התוכנית הזו היא הסנונית הראשונה של התחדשות הנרחבת המתוכננת בשכונת סלע.

אושרו מסמכי מדיניות לשכונות הוותיקות

בסיוע הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ובמימונה, קידמה עיריית נתניה מסמכי מדיניות להתחדשות הבניינים הוותיקים בשכונות דורה ואזורים ומסמכים אלה אושרו גם הם על ידי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. מדובר במדיניות להתחדשות כלל המתחמים המיועדים להתחדשות עירונית בשכונות דורה (רמת ידין) ואזורים (נאות שקד).
במסגרת מסמכי המדיניות מתוכננים להתחדש בשכונות 17 מתחמי פינוי בינוי, בהם 2,060 דירות קיימות.
מסמכי המדיניות כוללים הנחיות תנועתיות המחייבות את מתחמי הפינוי -בינוי. כמו גם הנחיות להפרשת שטחי ציבור פתוחים, יצירת רשימת שבילי הליכה ושבילי אופניים והפרשת שטחים לטובת מבני ציבור. לצד התחדשות המגורים מתוכננים שטחי מסחר ותעסוקה לטובת תושבי השכונות.

במקביל, מקדמת העיריה יחד עם משרד התחבורה את רשת "מהיר לעיר" הכוללת תשעה צירי העדפה לתחבורה ציבורית אפקטיבית, חלקם יעברו בסמיכות לשכונות לאורך רחוב בן צבי.
כאמור, בהתאמה למסמכי המדיניות דנה הוועדה המקומית ואישרה להפקדה 5 תוכניות בשכונות רמת ידין ונאות שקד: מתחמים "קדושי עירק", "נחום", ו"העליה" בדורה. "בן צבי" וד"ר סטופ 2-4" באזורים.
אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "התוכניות שאושרו היום, בהן התוכניות הגדולות שקידמנו ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית עבור השכונות הוותיקות נאות שקד ורמת ידין, הן עיצומו של תהליך התחדשות עמוק שעוברת העיר נתניה. תהליך זה יביא חיים חדשים לעיר, עם יכולת של האוכלוסייה הקיימת לצמוח ולהתחזק, בסביבות מגורים מודרניות, איכותיות ובטוחות, לצד אפשרות כניסה של אוכלוסייה חדשה שמעצימה את העיר. התחדשות שכונות רחבות משגשג כיום במרכז הארץ וכעת מתחיל לחלחל לרשויות מקומיות במעגלים נרחבים יותר. שיתוף הפעולה עם עיריית נתניה, ועם השלטון המקומי הוא שיוצר הצלחה ופיתוח מהיר." 

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר: ״אתגרי העתיד מציבים בפנינו את חידוש שכונות העיר באמצעות פרויקטים של פינוי בינוי. אנחנו לא מסתפקים רק בבניית שכונות חדשות אלא גם בחידוש מסיבי, בדגש על פיתוח השכונות הוותיקות. אמשיך להוביל ולפתח נתניה אחת גדולה ופורחת, בצורה נכונה אשר תשמור על האופי והצביון של השכונה והעיר״.