פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
ציפי קפל וטלי מולנר | צילום: עדי כהן צדק ציפי קפל מצטרפת לפוליטיקה המקומית ציפי קפל וטלי מולנר | צילום: עדי כהן צדק

חודשיים בלבד לאחר שהתראיינה לנתניה נט ואמרה שהיא אינה מתמודדת באף רשימה למועצת העיר הכריזה העיתונאית ציפי קפל על כניסתה למרוץ כשהיא מספר 2 ברשימה 'פעימה חדשה' של טלי מולנר

ציפי קפל וטלי מולנר | צילום: עדי כהן צדק

קפל, 68, הודיעה לפני כשבועיים על פרישתה מהעיתון 'ידיעות נתניה' בו עבדה למעלה מעשור, כשהיא מובילה את תחום החינוך והרווחה בנתניה וזוכה במענה מעשי מעיריית נתניה וממנהל החינוך לבעיות שהיא העלתה, כשרבות מהן נפתרו טרם סגירת העיתון.

קפל מוכרת כמובילת דעה ופוסט שלה בענייני העיר מעורר תגובות רבות. היא פעילה זה 6 שנים ב'וועד מרכז העיר' ודורשת ביחד עם חבריה פתרון לבעיות הניקיון "הכל כך מרגיזות" לדבריה, "כבר מסריח להסתובב בכמה נקודות בעיר" ואינה מרפה מלדרוש את זכויות התושב. היא עזרה להורים רבים בפתרון בעיות מול הממסד החינוכי גם בלי לעלות כתבה בנושא, היא תומכת ב'מעצמה החברתית' בהובלת הרב שאול וייס ובאמתחתה, כך אמרה השבוע ל'נתניה נט' "תכנית חדשה שתסייע לאיכות החיים של משפחות נזקקות ואמהות חד הוריות רבות". כשהעלתה בהתמדה את בעיות הקבצנים ודרי הרחוב שהשתלטו בזמנו על רחוב סמילנסקי, היא הניעה את העירייה לפנותם עם כל פנייה שלה שתועדה ושנמסרה לפיקוח בצורה אישית ודרי הרחוב פונו למרכז שיקום. בשנים האחרונות נראתה כתף אל כתף עם טלי מולנר במאבקים חברתיים שונים בהם גם היא השתתפה וליוותה את מולנר בגאווה חברית כשזו זכתה באות הוקרה מתלמידי 'יוניסטרים' כאשת המופת שלהם.

אנשים בנתניה - ציפי קפל מצטרפת לפוליטיקה המקומית

ציפי קפל וטלי מולנר | צילום: עדי כהן צדק

מדוע החלטת להצטרף למרוץ ומדוע דווקא למולנר?

כשהתראיינתי אצלכם ניסיתם לברר אם יש סיכוי שיראו אותי בפוליטיקה והשבתי שהפוליטיקה המקומית מאוד מעניינת אותי ומסמלת בעיני מצב חברתי רגשי של העיר. זה היה נכון אז ונכון אף יותר גם היום, כשהיסטריית רישום תומכים לרשימות השונות ברחובות העיר ותליית שלטים מחזירה אותנו לסצינה מפורסמת בסרט 'סלאח שבתי', רק כשכאן זה כבר מעלה ניחוח של ערב מלחמה.

בסוף חודש יוני בו שוחחנו, לא הייתי שלמה עם אף אחת מהרשימות למועצה ואמרתי שלאף רשימה אין את האומץ, את העוז הנפשי הבטוח בעצמו להכריז על אג'נדה חילונית ושאף מועמד לא הכריז עדיין שהוא ילך על פתיחת מוסדות ציבור בשבת לילדים לנוער ולמבוגרים . אני רציתי לחבור לרשימה שתדבר על שוויוניות ושלא תהייה פנאטית אבל שתדע מה היא רוצה לציבור החילוני ושאינו קשור רק ל'סטנד אפ של שבת', אלא גם לספר התקציב העירוני, בו מופיעים סעיפים מהם אתה למד מי שווה יותר ומי פחות. מי מקבל נתח הגון מהעוגה ומי מלחך פירורים. כשטלי מולנר , המוכרת כמי שאינה מתנגדת לדת או לפעילות דתית במסגרות פורמליות או בלתי פורמליות בחינוך הממלכתי וכתומכת פעילה בהקמת בית הכנסת ל חב"ד בשכונתה, הצהירה לא רק על מועמדות, אלא גם על דאגה לבני הנוער שמשוטטים בגנים הציבוריים בחוסר מעש בלילות שישי, והסבירה שיש לפתוח למענם מתנסים ומועדונים , הרגשתי בהקלה שזהו זה, הנה אדם מאוזן ולא פחדן. אני חייבת להזכיר , שלפני כמה שנים הצביעה מועצת העיר פה אחד על פתיחת מוסדות ציבור בשבת. אם טלי תיכנס למועצה היא תדרוש את ביצוע ההחלטה. אין כרגע מי שידבר במועצה בשביל אחוז גבוה מאוד באוכלוסייה שנדחף לשוליים.

טלי ואני שותפות לפעילות חברתית קהילתית וראו אותנו כתף אל כתף במאבקים כמו הפגנה להורדת מחיר קייטנות הקיץ. היכולת שלה להתמיד בנחישות ובאלגנטיות וללא לאות עד להשגת מטרה נראתה לי מתאימה למנהיגות חדשה, שצריכה לצמוח במועצת העיר המשמימה ברובה. הציבור בנתניה כבר הבין שהרכב המועצה הוא שיקבע את איכות חייו בעיר ושיש לו הכוח להשפיע על זה בתנאי כמובן שלא יקבל רגליים רפויות אלא ילך להצביע בקלפי. מולנר היא הדור הבא במנהיגות המקומית שצריכה להיות מורכבת מפעילים חברתיים שמכירים את העיר מהרגלים ומהעיניים מהלב ומהנשמה , מלהסתכל לעוני בעיניים ומלצייד ילד בילקוט ובמעיל, היא הוכיחה עצמה כמי שדואגת לילדים של כולם ולא רק לילדי שכונתה , הובילה לפתרון בעיות מוניציפליות כשהיא נאבקת בהמון סבלנות בשיקול דעת ובהתמדה. יש לה קור רוח מרשים ולב גדול מלא נתינה.

לא נזכרת מאוחר מדי?

הכי לא. רשימות שהציגו מועמדים והצטלמו באחוות לוחמים כבר צריכות להצטלם מחדש הכל תזזיתי וזז בצורה כל כך מהירה עד שכבר קשה לזכור מי היה עם מי בהתחלה. רק לפני כשבועיים קמה רשימה חדשה ומן הסתם גם לא האחרונה. הכי טבעי וצפוי היה בעיני כל מי שמכיר את טלי ואותי, שנשלב ידיים ב'פעימה חדשה'.

"עשרות שנות עיתונות הם בית ספר קפדן וקשוח לפוליטיקה מקומית", כתבה קפל בפוסט בו הודיעה על הצטרפותה למרוץ, "הבנת תהליכים המניעים כוחות פוליטיים אינה סוד בשבילי ואני באה למרוץ למועצת העיר מתוך אהבה לבית שהוא עיר, מתוך רצון לעשות לנו , כמו שאמרתי בהתחלה, עיר שווה ושוויונית. טלי ואני היינו שותפות למאבקים חברתיים ולפעולות של חסד לצד חברות נשית מחזקת, משעשעת ומעצימה. אני מאמינה שגם מתוך מועצת העיר טלי ואני וחברים נוספים נפעל בהצלחה וש'פעימה חדשה' תוכל להשפיע על סדר היום של תושבי נתניה, שרוצים כמוני לחיות בעיר שווה ושוויונית. אני אשמיע קול. חזק. ברור. תכליתי", סיימה קפל את דבריה.

גיל 68, לא מאוחר מדי?

הכי לא. אחרי הבחירות אני יוצאת לטיול של אחרי הצבא.