פעילויות רבות נעשו בנתניה במסגרת "עליות זה להיות – הסיפור השלם" שמצוין השבוע על ידי משרד החינוך ושם דגש על הכרת התודה של החברה הישראלית לעולים בעבר ובהווה

במוקד שבוע העליות מודגשת הכרת התודה של החברה הישראלית לעולים מהארצות השונות.

גן חמד בנתניה

גן חמד התורמוס בנתניה 

צוותי ההוראה והתלמידים עוסקים ב"סיפור השלם" של העליות בכללותן, ובמאפיינים הייחודיים של כל עלייה בנפרד. שבוע העליות עוסק בכל גלי העלייה לישראל.

בנתניה נעשו פעילויות רבות. תלמידות עולות חדשות מצרפת השתתפו בסיפורי עליה באולפנית בר אילן. בגני הילדים נעשו פעילויות בגן ממ"ד המכבים שחגג עם מאכלי עדות ובגן תורמוס עם הגננת סיגל אמגר הגיעו הורים שסיפרו את סיפור עליית יהדות אתיופיה דרך ריקוד וריקמה.
כמו כן, במסגרת יישום ועדת ביטון במערכת החינוך, "שבוע העליות" מדגיש גם את תרומתם הרבה למפעל הציונות של העולים מארצות המזרח וספרד, ובהם: עיראק, מרוקו, אלג'יר, תימן, איראן, טוניסיה, מצרים, לוב ועוד. 

גן חמד התורמוס בנתניה

גן חמד התורמוס בנתניה 

שבוע העליות במערכת החינוך מקורו בהחלטת הממשלה בנושא "הדרך החדשה" שעוסקת בקהילת יוצאי אתיופיה. בהנחיית שר החינוך בנט ובמסגרת יישום ועדת ביטון במערכת החינוך הוחלט להרחיב את הלמידה לכלל העליות, ובכלל זה העלייה מאתיופיה.

מאיה שריר, מנהלת אגף לקליטת ילדים עולים במשרד החינוך מסבירה במסגרת שבוע העליות התלמידים נחשפים לסיפורים אישיים של עולים ועוסקים בנושא גם במסגרות מגוונות, כמו טקס בית ספרי, מפגשים עם עולים ותיקים וחדשים (סבים וסבתות של הילדים), שיעורי חינוך, שיעורי כישורי חיים, ובמסגרות החונכות האישית והמעורבות החברתית. כמו כן, בתי הספר וגני הילדים מעודדים את התלמידים לבטא את הוקרתם לעולים גם באמצעים אומנותיים, כתיבת שירים וסיפורים, הכנת כרזות, הענקת אות הוקרה לעולים ועוד.

בנוסף, לקראת שבוע העליות משרד החינוך הנגיש למוסדות החינוך חומרי למידה הכוללים מערכי שיעור במגוון תחומי הדעת, בהם: היסטוריה, אזרחות, מולדת, גאוגרפיה, תנ"ך ומקצועות האמנות השונים. חומרי הלמידה נועדו לסייע למוסדות החינוך לתכנן את הפעילויות ואת המהלך הלימודי בשבוע העליות.